Inhoud kerstpakket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: Inhoud kerstpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:33

Niet direct een “duurzaam” idee, maar misschien een gezelschapsspel? Hitster is bijvoorbeeld een hit op het moment. Je hebt er verschillende varianten van dus dan zouden colllegas nog kunnen rouleren als ze het leuk vinden om verschillende varianten te doen. Leuk om als team op werk eens te doen, maar ook leuk om thuis met familie of vrienden te doen. En een spel met muziek zit je vaak wel goed toch?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:36

Ik vind echt alles leuk om te krijgen, behalve een bon.
Dat vind ik zo "we moeten iets doen, maar zoek het zelf maar uit".

Gewoon een meer of minder traditioneel kerstpakket, wat je lekker uit kunt pakken, de inhoud kunt "ontdekken". Heerlijk vind ik dat. En ja.. daar zitten misschien dingen in die ik niet lekker of leuk vind. Maar dan is er altijd wel iemand die dat wél lekker of leuk vind, en dat dan aan die iemand geven vind ik óók leuk

Het is voor mij dát, of doneren aan een goed doel..

Maar oohhh.. Geen bonnen. zo ongelofelijk treurig vind ik dat...

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:54

Helemaal eens met Punz.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 23:12

Ik had afgelopen jaar een enorme borrelplank in mijn kerstpakket (met borrelhapjes etc erbij uiteraard). Eerst vroeg ik me af wat ik ermee moest, maar met kerst paste al het hartige beleg erop en met mijn verjaardag alle hapjes en smeerseltjes. En het is nog een mooi ding ook dus hij staat in het zicht in de keuken. Superblij mee uiteindelijk.

Met zo'n hoodie zou ik ook enorm in mijn nopjes zijn geweest trouwens. Ik heb er inmiddels drie. Één voor mezelf, één voor bezoek en één voor in de was. Heerlijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 23:40

Ik zou een goede thermosbeker al leuk vinden en de genoemde yoghurtbeker ook.
Die hoodie-deken zou ik denk ik niet gebruiken, maar daar kan ik wel iemand blij mee maken.

Welk product zou jij wel waarderen Germie? Jij bent tot nu toe de meest kritische bezoeker van dit topic dus ik verwacht dat een algemeen product waar jij blij mee bent bij bijna alle medewerkers wel goed valt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 06:42

Een borrelplank valt over het algemeen wel altijd goed. Als je het dan duurzaam wilt maken eventueel kijken of er bekende herkomst planken zijn?

Ik denk niet dat je Germie moet nemen als voorbeeld :+ als je zelfs ontevreden bent met een bon waar je nieuwe skechers voor kan kopen dan weet ik het ook niet meer hoor.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 07:43

Wat bij ons erg populair is (niet alleen voor kerstpakketten) zijn onze organisatiesokken. Die lijken een beetje op Happy Socks, maar dan met elementen die bij onze organisatie passen. Als je medewerkers zich erg bij het bedrijf betrokken voelen is zoiets misschien leuk.

En verder vind ik zelf iets van Pineut altijd leuk. Dan kunnen mensen zelf een tafelwater of likeur maken. Is misschien ook iets dat ze bij het kerstdiner op tafel kunnen zetten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 08:03

Ik vind alles leuk om te krijgen hoor. Maar borrel plank heb ik persoonlijk al 3 keer gekregen. Vind het zelf een tikkeltje suf.

Hoodiedeken zou ik dolgelukkig mee zijn. Ik heb zo’n ding en zou er prima 1 bij willen. Ik leef in de winter in dat ding, haha.

xSwanHeart, ik vind happy socks an sich anders ook wel een leuk cadeau. Dat zijn hele fijne sokken. Zit je wellicht alleen wel weer met de maat te klooien. Maar je kunt altijd een grove schatting maken en op de buitenkant van de doos schrijven en bij uitdelen vragen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 09:00

xSwanHeart schreef:
Wat bij ons erg populair is (niet alleen voor kerstpakketten) zijn onze organisatiesokken. Die lijken een beetje op Happy Socks, maar dan met elementen die bij onze organisatie passen. Als je medewerkers zich erg bij het bedrijf betrokken voelen is zoiets misschien leuk.

En verder vind ik zelf iets van Pineut altijd leuk. Dan kunnen mensen zelf een tafelwater of likeur maken. Is misschien ook iets dat ze bij het kerstdiner op tafel kunnen zetten.

Ook toffe ideeën! Sokken zijn leuk om te personaliseren.

Van de borrelplanken, ja klopt dat je die veel krijgt maar persoonlijk vind ik dat best. Zo ligt er eentje standaard op de buitentafel met wat deco, eentje gebruik ik graag voor pizza,... ze raken allemaal wel 'op' of in gebruik

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 09:38

Bij mij liggen ze alle 3 op elkaar in de kast en heb ze misschien 1 of 2 keer gebruikt :’) , maar nog steeds prima hoor, maar vind er wel leukere en originelere ideeën tussen zitten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:24

Schuur_ schreef:
Een borrelplank valt over het algemeen wel altijd goed. Als je het dan duurzaam wilt maken eventueel kijken of er bekende herkomst planken zijn?

Ik heb 2x een borrelplank gekregen en ze staan allebei ergens weggemoffeld achter de koelkast. Dat is nou echt iets dat ik nooit gebruik.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:10

Punz schreef:

Gewoon een meer of minder traditioneel kerstpakket, wat je lekker uit kunt pakken, de inhoud kunt "ontdekken". Heerlijk vind ik dat. En ja.. daar zitten misschien dingen in die ik niet lekker of leuk vind. Maar dan is er altijd wel iemand die dat wél lekker of leuk vind, en dat dan aan die iemand geven vind ik óók leuk

Helemaal mee eens. Ik vind het zo onpersoonlijk overkomen, als of de gever er geen moeite in wilde stoppen. Dat mag je als ontvanger doen. Ik vergeet ook altijd dat ik die bonnen heb of raak ze kwijt waardoor ze verlopen. Echt zonde. Geef mij maar gewoon een fysiek cadeau, dan is het meteen 'afgedaan' en hoef ik niet nadien nog iets te doen.

Toen ik nog in een supermarkt werkte heb ik eens een cadeaubon van die supermarkt gekregen voor Kerst :')
Diezelfde supermarkt stopte een jaar later een fles cava in het pakket terwijl een groot deel van het personeel minderjarig en/of moslim was.

Wat betreft verschillende diëten. Is het een idee als mensen van tevoren kunnen aangeven of ze een vegan/halal/glutenvrij pakket willen?

Een deken of dikke sokken zou ik ook blij mee zijn (die sokken heb ik al een keer gehad, was het meest geliefde onderdeel van het pakket onder het personeel). Of een setje keukendoeken of een badhanddoek? Dat kan iedereen wel gebruiken denk ik.
Ik dacht ook nog aan kerstservetten of sterretjes, maar dat is niet echt duurzaam :+

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:22

Leukste wat ik ooit gekregen heb was een correctbook waarbij de werkgever een persoonlijke groet voor in het boekje had geschreven. Duurzaam en niet de zoveelste borrelplank of fles met logo. Sowieso iets met het logo van m’n werkgever hoef ik niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:28

In het kader van duurzaamheid: een Bambook
Gebruik hem zelf dagelijks.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:36

Een paar jaar geleden (gas/ energie crisis), kreeg ik (naast een tas met lekkere streekproducten) deze teddy plaid:
Afbeelding
Heerlijk ding! <3
Wij (kat & ik) verheugen ons al weer op koudere avonden :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 13:53

Wat ontzettend veel en leuke antwoorden! Hier ben ik echt heel blij mee, dank jullie wel.

Als ik er zo doorheen ga, zie ik twee dingen continu terugkomen en dat zijn een plaid of een borrelplank. Beide vind ik leuk, dus ik ga beide dingen aandragen!

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:12

Het is onpersoonlijk, maar toch voor iedereen leuk: een stuk chocola met een bon

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:25

Ik word juist het meest blij van zo’n keuzekadoshop. Dan kan ik zelf kiezen of ik een plaid of een borrelplank of iets anders wil. En doneren aan een goed doel kan ook. En een cadeaubon uitkiezen kan ook van allerlei webwinkels. Ik heb echt 9 van de 10 niks aan de kerstpakketten en die gaan dan zo naar de voedselbank of de kringloop.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:55

Ik zat nog te denken, ik zou ook heel erg blij worden van een (lange) badjas. Zoiets koop ik niet snel voor mijzelf, maar is wel heel erg praktisch en lekker warm!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:12

Punz schreef:

en ik vind een bon wel weer fijn, niet alleen een bon, maar ipv het dekentje of de rugzak of de kaarsen oid.
En dan wel bij een zaak waar iedereen wel eens komt of waar er spullen zijn die iedereen wel eens koopt.
Een welkoop bijvoorbeeld, of je nu iets wilt voor je hond of je cavia, of de buiten vogeltjes of voor in de tuin of balkon. Er is daar vaak wel iets te koop wat bij iemand past

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:12

Suzanne F. schreef:
Ik word juist het meest blij van zo’n keuzekadoshop. Dan kan ik zelf kiezen of ik een plaid of een borrelplank of iets anders wil. En doneren aan een goed doel kan ook. En een cadeaubon uitkiezen kan ook van allerlei webwinkels. Ik heb echt 9 van de 10 niks aan de kerstpakketten en die gaan dan zo naar de voedselbank of de kringloop.

Hier ben ik het ook mee eens.
Na 25 jaar kerstpakketten heb ik inmiddels zo'n beetje wel alles langs zien komen.
Mijn beste kerstpakket ooit was zo'n bon (sparkle, pluim zoiets). Ik wilde graag een tosti-ijzer en die heb ik daarvoor besteld. Ben al zeker 10 jaar blij met dat ding.
De rest is weggegeven, naar de kringloop of verkocht op MP.

Maar jullie willen geen bon. Ik heb zelf deze rugzak en heb er ook al anderen blij mee gemaakt. Super handig ding.
https://www.decathlon.nl/p/wandelrugzak ... 49&c=BLAUW

Doe er een waterfles bij en boekje met fiets- en/of wandelroutes in de buurt. Een soort "er op uit" pakket. Gezond en duurzaam.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:33

irisdepony schreef:
Het is onpersoonlijk, maar toch voor iedereen leuk: een stuk chocola met een bon

Dat zou ik helemaal niet leuk vinden; ik vind chocola helemaal niet lekker.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 19:46

Goof schreef:
irisdepony schreef:

Dat zou ik helemaal niet leuk vinden; ik vind chocola helemaal niet lekker.

Mee eens. Ook vervelend voor mensen met allergieën. Wij krijgen altijd chocolade met sinterklaas, kerst, pasen en aan het einde van het jaar. Ik mag dat niet, dus heb nooit wat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:00

Wij hebben vorig jaar een doos met verschillende gezelschapsspellen gekregen. Van hout, dus duurzaam en in reisformaat, dus handig meenemen op vakantie.

Vond ik zelf leuk. Ook krijgen we ieder jaar een cadeaubon, waar ik ook heel erg blij mee ben. Ik heb van mijn voorgaande bonnen o.a. een grote doos kleurpotloden, een KitchenAid waterkoker en goede kwaliteit ledkaarsen gekocht :).

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:09

Bij een werkgever kregen we altijd thema pakketten.
Zoals een salade pakket met verschillende soorten croutons en een snijplank die je kon vouwen om makkelijker je gesneden groente in een pan te doen.

Of een wokpakket met verschillende woksauzen en een wokpan plus een receptenboekje

Een Italiaans pakket met balsamico pasta etc

Misschien heb je er wat aan