Petpa schreef:Op basis van die 3 sessies is het dus een investering van 300 euro.
Zelfs al zou je het tarief tot 50% reduceren dan is het nog steeds 150 euro.
Ik zie dat niet haalbaar voor de mensen met een kleine beurs.
Los daarvan begrijp ik jouw behoefte van "helpen" wel, ik vertaal dat als "betekenis vol willen zijn".
Heb je al gedacht aan een focus op een doelgroep?
Bijvoorbeeld mensen die te maken krijgen met gezondheidsproblematiek die hebben hoge kosten, is het een idee om 1 dag per 2 weken kosteloos in een ziekenhuis je diensten aan te bieden op een afdeling met een ziektebeeld dat jou aanspreek?
Omdat er natuurlijk vrij veel mensen ingingen op het hanteren van 2 tarieven omdat ik speelde (en nog) met het idee om daar iets over de website te zetten (en waarin ik nog geen beslissing genomen heb), ben ik daar ook nog wat verder op ingegaan. Ik denk inderdaad ook, dat het dan nog steeds te kostbaar is OF je moet zeker zijn dat het een 1-sessie ding is.
De tip die ik kreeg om misschien via de gemeente iets structureels te kunnen regelen vond ik geweldig, maar gaat helaas niet.
Ik zoek eigenlijk gewoon naar meer ideeën dan die ik zelf al had om te zorgen dat ik mensen met een kleine beurs juist WEL bereik. Natuurlijk, dat kan door af en toe gewoon een gratis sessie weg te geven en via een organisatie te verloten en om af en toe idd een dagdeel ergens vrijwillig sessies te geven. Dat staat al op mijn lijstje en daar wil ik ook zeker iets mee gaan doen. Het lijkt me zeker interessant om me eens te verdiepen in de groep mensen specifiek met medische klachten, ik ben nu dus tijdens opleiding aan het onderzoeken of ik specifieke doelgroepen en/of onderwerpen interessant vind. we gaan binnenkort bijvoorbeeld met pijnmanagement aan de slag. Lijkt me heel mooi.
Zoals eerder gezegd is het niet mijn doel een filantropische instelling te worden

Maar ik vind dus de tip van de betaalde-koffie en het doneren voor festivalkaartjes, heel leuk om daarnaast dan nog iets mee te doen en wat daaraan heel fijn is, is dat ik dus geen inkomen verlies maar WEL voor zo'n groep toch nog iets extra's kan doen. Zie het als een donatie.
Eigenlijk een beetje naast mijn standaard werk en de occasional gratis sessie, nog wat dingen extra hebben lopen ofzo.
En zo zijn er misschien nog meer ideeën/ingangen die ik in kan zetten die ik nu mis, maar die wel heel waardevol kunnen zijn.
Het is voor mijn doen heel laat dus ik weet eigenlijk helemaal niet meer of dit een goeie uitleg is

Ik doe morgen anders een nieuwe poging

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken, de tips en de inzichten! Heel Fijn!