Auto geramd, dader doorgereden, proces loopt vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdemoJoey

Re: Auto geramd, dader doorgereden, proces loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:23

Geweldig hoe het er in dit topic met TS meegedacht wordt! Ik zie hier meer opties dan die vanuit de officiële betrokkenen gegeven wordt. Bokt op zijn mooist Sterkte TS! Megazuur! Hopelijk kan Mintley de situatie goed oplossen!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:01

Jeetje ts, wat een nare situatie. Hopelijk kom je stapjes verder met alle tips hier.
Misschien wel goed om nog rechtsbijstand af te sluiten voor komende situaties?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:36

Jeetjemina, ik kan je niet helpen, alleen met je meeleven. Wat een onwijs zure situatie :(:)
Ik hoop dat je er nog uit gaat komen, wat rottig dat je het allemaal zelf maar uit moet zoeken.
Heel veel sterkte!

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:02

Zowel de politie als ook de verzekering maakt zich hier wel heel erg gemakkelijk vanaf

Dader is bekend. Het valt onder doorrijden na veroorzaken ongeval

Aantal jaren zelf aan de hand gehad. Ik was alleen de dader. Gebeurde op een parkeerplaats winkelcentrum dus ook geen idee waar de eigenaar was van de geraakte auto. Geen pen en papier bij mij dus ik heb de politie gebeld om de melding te doen dat ik schade had veroorzaakt. Twee dagen later werd ik opgebeld door de politie en als een halve crimineel werd behandeld omdat ik door was gereden na veroorzaken schade wat strafbaar is. Ze vriendelijk toch dringend verzocht om eens beter in hun systeem te kijken. Na uitgebreide excuses waarbij ze aangaven dat ik correct had gehandeld met de tegenpartij in contact gebracht

Simpelste advies is het er niet bij laten zitten dus advocaat in de arm nemen. Zeker als het om veel schade gaat.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:09

Zo heb ik ook schade gehad van iemand die er tegen aan had gezeten op een parkeerplaats.

Ik had ook getuigen en mevr. had mij het kenteken doorgegeven. Politie kreeg ook niemand te pakken en de verzekering was ook wazig.

Dus toen heb ik het kenteken (op 1 cijfer na) merk auto, plaats en tijd op facebook gezet (jaja soms werkt de kracht van facebook nog) en het is daar zovaak gedeeld en uiteindelijk heeft de dader zich gemeld (omdat de kleur/merk auto en het kenteken herkent werdt) en is alsnog alles opgelost

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 10:59

Verzekering gesproken! Eindelijk via via jouw artikeltje gevonden dus mijn dank daarvoor is groot!!

Helaas helaas..de dader negeert hen ook en heeft drie maanden de tijd om te reageren (gaat ie niet doen natuurlijk) dus ik moet nu drie maanden met een kapotte auto zitten. Ik mag deze namelijk niet laten maken omdat die verzekering een schade expert wil sturen (wat ze pas na drie maanden gaan doen).

Ik sta echt versteld van het dramatische systeem hier in Nederland die daders het er heeeeel gemakkelijk vanaf laten komen.

Paar mailtjes en belletjes negeren en je hoeft helemaal niets!!

Mocht iemand een donkere man in de straat hebben wonen met een citroen c1 en kenteken 7-SPP-42 let me know

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:28

Wat bizar dat jij de schade niet kunt laten repareren, tussentijds.
Ben je allrisk verzekerd, TS? Dan vooral contact opnemen met je eigen verzekering. Dan kunnen zij voor je bemiddelen. (Daar betaal je ook voor).
Sterkte.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:14

Poe, behalve de emotionele schade voor jou, is de schade aan je auto ook niet goed...roestvorming etc. Je schadepost zal zo alleen maar oplopen.
Neem eens contact op met slachtofferhulp. wellicht dat zij ook nog iets voor je kunnen betekenen.
Ben je al bij een schadeherstelbedrijf geweest om een offerte op te laten maken voor de reparatie? Misschien heb ik dit tussen alle posts gemist, hoor.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 12:18

karijn schreef:
Poe, behalve de emotionele schade voor jou, is de schade aan je auto ook niet goed...roestvorming etc. Je schadepost zal zo alleen maar oplopen.
Neem eens contact op met slachtofferhulp. wellicht dat zij ook nog iets voor je kunnen betekenen.
Ben je al bij een schadeherstelbedrijf geweest om een offerte op te laten maken voor de reparatie? Misschien heb ik dit tussen alle posts gemist, hoor.

Ja heb ik gedaan! En meegestuurd naar de verzekering van de dader. Maar zij willen hun eigen expert erop maar de dader heeft dus drie maanden de tijd om te reageren en dan pas gaan zij aan de slag...

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 12:18

senna21 schreef:
Wat bizar dat jij de schade niet kunt laten repareren, tussentijds.
Ben je allrisk verzekerd, TS? Dan vooral contact opnemen met je eigen verzekering. Dan kunnen zij voor je bemiddelen. (Daar betaal je ook voor).
Sterkte.

Ben ik helaas niet :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:19

Ik heb laatst ook schade gehad aan mijn auto door toedoen van een ander en begreep van mijn tussenpersoon dat een verzekeraar alleen de schade gaat verhalen bij een andere verzekeraar en daar actief achteraan gaat als je all risk verzekerd bent. Ben je niet all risk verzekerd kan je daarvoor rechtsbijstand inschakelen als je die hebt, maar anders moet je er zelf achteraan.

Je hebt nu in ieder geval contact. Hopelijk gaat het toch vlotter dan die drie maanden :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:27

Op facebook heb je groepen waar je Juridisch je vraag kunt stellen en ook juridisch hulp kunt krijgen. Gooi daar eens een balletje op.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:39

Volgens de site van de RDW is de auto niet verzekerd.

Bron: ovi.rdw.nl
kenteken invoeren
dan staat er bij status van het voertuig bij "WAM verzekerd" -> nee

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:44

Petpa schreef:

kenteken invoeren

Auwtsch misschien verzekering niet betaald ofzo

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:50

kiki1976 schreef:
Hier ook aan de hand gehad met de auto van mijn dochter.
Auto stond geparkeerd bij het station.
Toen ze terug kwam bij d'r auto had deze schade, zowel links achter als links voor. De auto die het had veroorzaakt stond er nog gewoon naast. Hij stond er zo beroerd naast dat ze niet eens meer in haar auto kon komen en d'r auto ook niet kon verplaatsen.
Politie gebeld, die kwamen niet, ze moest van hun handhaving maar bellen.
Die gebeld en kwamen wel. Die hebben foto's gemaakt als bewijs. Maar konden ook niet meer doen en zeiden dat dit de taak was van de politie.
Door tillen/slepen (voordeel kleine auto) de auto vrij kunnen krijgen zodat ze via de stoep weg kon.
Aangifte gedaan.
Handhaving belde, "dader" zei deze schade al te hebben op zijn voertuig.

Verzekering gebeld, deze gingen hier niets mee doen. Hun zeiden glashard, voor hetzelfde heeft zij zelf de auto er zo tussen gezet. Als je de foto's ziet is dat onmogelijk.
Kennis gebeld die advocaat is voor advies, en die gaf het advies, rechtsbijstand erop zetten.

Via Facebook geprobeerd getuigen te achterhalen.
Helaas had niemand het zien gebeuren. Wel 2 buren die bevestigde dat persoon X opeens schade had aan zijn auto.

Verzekering "dader" deed onwijs moeilijk en steeds niet meer reageren op de rechtsbijstand.
Maar na ruim een half jaar toch het schade bedrag gekregen

Pfff wat een verhaal weer joh. We zijn toch allemaal gewoon verzerkerd (als het goed is).

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:53

mooney schreef:
Ik hoop dat het snel opgelost kan worden voor je.

Hier ook de ervaring dat het erg lang kan duren. Mijn auto is een aantal jaar terug total loss gereden terwijl hij geparkeerd stond in een parkeervak in een woonwijk. Ik kon mijn spullen uit de auto halen en dat was het dan. Mijn ouders hebben destijds geholpen met een nieuwe auto, ben ik ontzettend dankbaar voor want het heeft volgens mij 4 maanden geduurd voordat ik de dagwaarde van mijn autootje terug had (dat was ook om te janken, maar vooruit). Dus als ik die hulp niet had gehad had ik zo maanden zonder vervoer gezeten.

Bizar he

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:15

Doorrijden na ongeval
Niet verzekerd
Zou de politie toch nog eens bellen

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:22

Als de dader niet verzekerd is, dan kan je wellicht wél weer bij het Waarborgfonds terecht, of niet?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:29

Ik heb het ook gehad bij de Poiesz. Vrouw draait uit en pakt mijn auto mee.
Alles op camera beelden. Ik heb alles zelf mogen betalen helaas.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:37

_xManadisx_ schreef:
Alleen als er getuigen zijn. Ik heb een keer in het donker een auto van links in mijn auto gehad, 1500 euro schade. Ik kon alleen zelf het nummerbord niet zien en geen van de andere auto's op het kruispunt is gestopt. Mensen zijn doorgereden, ik heb het allemaal zelf kunnen betalen...
Niet in alle gevallen.
Ik ben eens ergens met de hond gaan wandelen, kwam terug op de parkeerplaats, dikke deuk in mijn net gekochte auto.
Natuurlijk geen briefje achter gelaten en geen getuigen, maar ik heb het toch vergoed gekregen door het waarborgfonds.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:05

Bij dit soort dingen heb ik ook wel het gevoel dat het deels uitmaakt wie je aan de lijn krijgt.
De ene persoon zal meer doortastend zijn dan de ander.

Al met al blijft het superzuur dat je alsnog tegen een muur kan lopen, ondanks dat je het allemaal op een presenteerblaadje aanreikt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:44

Ik lees vanaf het begin mee, maar had geen tips tot nu toe. Ik vind het heel zuur voor je hoe het tot nu toe gaat. Maar wat ik me sinds vandaag na jouw laatste berichten afvraag: is deze persoon wel legaal in Nederland? Misschien heeft ie geen verblijfsvergunning en staat de auto op naam van iemand anders. Dan is het geen wonder dat je hem niet te pakken krijgt en dat hij doorgereden is. Maar ja, hoe kom je daar achter? En hoe krijg jij dan je geld?

Veel sterkte hiermee hoor, zo balen van je nieuwe auto waar je hard voor gewerkt hebt.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:45

Ik zou zo snel mogelijk een advocaat raadplegen, advies hoeft helemaal niet zoveel te kosten.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:34

DuoPenotti schreef:
Doorrijden na ongeval
Niet verzekerd
Zou de politie toch nog eens bellen

Is al aangifte gedaan

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:36

Petpa schreef:

kenteken invoeren

Als ik dit zoek zie ik dit even niet? Ik heb wel inmiddels contact met de verzekeraar dus denk dat deze persoon in enige mate toch verzekerd is?