Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karijn schreef:Poe, behalve de emotionele schade voor jou, is de schade aan je auto ook niet goed...roestvorming etc. Je schadepost zal zo alleen maar oplopen.
Neem eens contact op met slachtofferhulp. wellicht dat zij ook nog iets voor je kunnen betekenen.
Ben je al bij een schadeherstelbedrijf geweest om een offerte op te laten maken voor de reparatie? Misschien heb ik dit tussen alle posts gemist, hoor.
kiki1976 schreef:Hier ook aan de hand gehad met de auto van mijn dochter.
Auto stond geparkeerd bij het station.
Toen ze terug kwam bij d'r auto had deze schade, zowel links achter als links voor. De auto die het had veroorzaakt stond er nog gewoon naast. Hij stond er zo beroerd naast dat ze niet eens meer in haar auto kon komen en d'r auto ook niet kon verplaatsen.
Politie gebeld, die kwamen niet, ze moest van hun handhaving maar bellen.
Die gebeld en kwamen wel. Die hebben foto's gemaakt als bewijs. Maar konden ook niet meer doen en zeiden dat dit de taak was van de politie.
Door tillen/slepen (voordeel kleine auto) de auto vrij kunnen krijgen zodat ze via de stoep weg kon.
Aangifte gedaan.
Handhaving belde, "dader" zei deze schade al te hebben op zijn voertuig.
Verzekering gebeld, deze gingen hier niets mee doen. Hun zeiden glashard, voor hetzelfde heeft zij zelf de auto er zo tussen gezet. Als je de foto's ziet is dat onmogelijk.
Kennis gebeld die advocaat is voor advies, en die gaf het advies, rechtsbijstand erop zetten.
Via Facebook geprobeerd getuigen te achterhalen.
Helaas had niemand het zien gebeuren. Wel 2 buren die bevestigde dat persoon X opeens schade had aan zijn auto.
Verzekering "dader" deed onwijs moeilijk en steeds niet meer reageren op de rechtsbijstand.
Maar na ruim een half jaar toch het schade bedrag gekregen
mooney schreef:Ik hoop dat het snel opgelost kan worden voor je.
Hier ook de ervaring dat het erg lang kan duren. Mijn auto is een aantal jaar terug total loss gereden terwijl hij geparkeerd stond in een parkeervak in een woonwijk. Ik kon mijn spullen uit de auto halen en dat was het dan. Mijn ouders hebben destijds geholpen met een nieuwe auto, ben ik ontzettend dankbaar voor want het heeft volgens mij 4 maanden geduurd voordat ik de dagwaarde van mijn autootje terug had (dat was ook om te janken, maar vooruit). Dus als ik die hulp niet had gehad had ik zo maanden zonder vervoer gezeten.
_xManadisx_ schreef:Niet in alle gevallen.Alleen als er getuigen zijn. Ik heb een keer in het donker een auto van links in mijn auto gehad, 1500 euro schade. Ik kon alleen zelf het nummerbord niet zien en geen van de andere auto's op het kruispunt is gestopt. Mensen zijn doorgereden, ik heb het allemaal zelf kunnen betalen...
Petpa schreef:Volgens de site van de RDW is de auto niet verzekerd.
Bron: ovi.rdw.nl
kenteken invoeren
dan staat er bij status van het voertuig bij "WAM verzekerd" -> nee