Probleem met kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:33

Past er geen eethoek in de woonkamer? Want in een huurappartementje een aparte eetkamer maken is wel een beetje vragen om ruimtegebrek :o

Eethoek maken in de woonkamer (evt met zo'n uitklaptafel die je van twee naar vier stoelen kunt uitklappen), dan kan de aangrenzende kamer dienen als kantoor. Dan grote slaapkamer voor je bed en kast, en kleine als berging/rommelhok met de vriezer en evt de oven als je die niet in de keuken kwijt kan.
Laatst bijgewerkt door Foaly op 16-08-24 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:48

Selina schreef:
De eettafel staat in de grootste kamer omdat die grenst aan de woonkamer. Er zit een glazen schuifdeur tussen en het is ook de kamer richting het balkon. Dus onhandig als slaapkamer.

M’n slaapkamer past inderdaad geen kast meer. Het bed past zelfs nog maar net.

Hier zie je door het zwarte kozijn de eetkamer. Woonkamer zelf past niet echt lekker een tafel voor 4 personen in.

[ Afbeelding ]

Deze constructie werd vroeger wel vaker gedaan, dan had je een woonkamer en daarachter een slaapkamer. Bij veel appartementen werd dan de slaapkamer bij de woonkamer getrokken dmv een toog. Dan ontstond er een voor en achterkamer.

DubbelFun

Re: Probleem met kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:01

Vandaar dat de resterende 2 slaapkamers erg klein zijn; dit zijn nl kamers voor een eenpersoonsbed.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:08

TS ik heb mijn bericht nog wat aangepast, ik zie net dat er geen vierpersoons tafel in de woonkamer past, maar je hebt ook van die uitklaptafels. Afhankelijk van hoe vaak je zelf aan tafel wilt eten en hoe vaak je bezoek hebt is dat wellicht ook een optie.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:54

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:13

Misschien zeg ik iets raars maar waarom neem je geen oven met kooktoestel(of een kastje waar de oven in kan em het kookstel boven op) en haal je de deur van je keuken er uit en ipv die prullenbak zet je daar je koelkast en vriezer neer?
ik begrijp uit je berichten dat het tafelmodelen zijn. Eventueel kun je er een plank op leggen en heb je weer wat snij ruimte

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:14

Je kledingkast naar de werkkamer en de vriezer naar de eetkamer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:19

Bestaat er niet zoiets als een combi magnetron/oven? En misschien heb je de magnetron niet eens nodig, maar alleen een mini-oventje (of andersom)?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:24

Selina schreef:
Ik ga dan toch maar even informeren naar de kosten van een elektricien.
De oven ga ik proberen toch in de keuken kwijt te kunnen, even morgen opmeten of dat past.

Ik weet niet wat je nog meer in de keuken hebt en of je daar ook 1 stopcontact hebt? Maar zou niet alle grote apparaten uit de keuken op 1 stopcontact aansluiten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:31

Heb de vraag nog niet gezien (excuses als hij wel gesteld is) maar heb je een plattegrond van je appartement?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:34

Op de foto van de keuken zie ik zo al 6 stopcontacten.
En iedereen heeft al gevraagd om een plattegrond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:41

Ik zou ook anders gaan inrichten, zeker als de keuken er al 6 heeft. Dat is niet voor niks.
De reden dat die ene kamer er maar 1 heeft is omdat het een slaapkamer is. Ja daar kan een bureau in met een stekkerdoos, dat kan. Daar kan je een lampje, wekkerradio en een laptop/monitor indoen. Maar daar houdt het mee op.
Heb je een bijkeukentje? Of ergens anders een plek voor de vriezer? Ik ben ook benieuwd naar een plattegrond al vind je het off-topic. We kunnen met je meedenken over een betere indeling die veiliger is voor je stoppenkast.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:50

En evt omringende bewoners (ik gok dat het hier een portiekwoning betreft).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:51

Een huis inrichten doe je vaak niet in één keer. Door de seizoenen heen merk je wel wat handig is, ook qua verwarming en lichtinval.
Ik zou nu kiezen voor de werkkamer in de voorkamer en een uitschuifbare/opklapbare tafel in de woonkamer.
Maar Rome is niet in één dag gebouwd. Gewoon uitproberen wat werkt voor je.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 19:06

Eettafel heb ik al gekocht en die gaat niet in de woonkamer.

Bureau is denk ik te breed voor de eetkamer.

Maar m’n vader wilde wel een stopcontact voor me maken.

Ik heb alleen een plattegrond van slechte kwaliteit dus daar heb je niks aan.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:56

Even terug naar je OP vraag

-Voor een oven en een vriezer is het belangrijk en veilig om ze aan te sluiten op een geaard stopcontact. Is de stopcontact in die kamer geaard? Dan kun je ze erop aansluiten.

-Als de oven en de vriezer samen op maximaal vermogen meer dan 3500W trekken, dan kunnen ze niet samen op 1 stopcontact. Hier kom je snel genoeg achter, want dan vliegt de stop eruit. Niks gevaarlijks aan, het gaat alleen niet werken.

-Als bovenstaande punten allemaal in orde zijn, kun je bij een bouwmarkt goede geaarde stekkerdozen met verschillende lengtes kabel kopen. Hierop sluit je prima veilig je apparaten aan. Veiliger dan zelf een stopcontact erbij fabriceren met een losse kabel ertussen.

En dan nog even dit: Er ontstaat geen kortsluiting als je te veel apparaten op 1 stopcontact aansluit. Er ontstaat overbelasting, waardoor de stop eruit vliegt. Daar is die stop voor. Kortsluiting ontstaat als de fasedraad en de nuldraad elkaar raken, een kortgesloten circuit, zonder apparaat ertussen. En ja, ook dan vliegt de stop eruit. Kortsluiting is gevaarlijk, want als de twee draden elkaar raken, geeft dat vonken die brand kunnen veroorzaken. Als de elektrische installatie in huis goed voor elkaar is, is overbelasting niet direct gevaarlijk. De stop, of zekering, vliegt eruit waardoor de overbelasting stopt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:26

Mij viel vooral dit op...

Afbeelding

Ik zou hier toch even naar vragen of laten kijken... Zeker met dat stopcontact er zo dicht bij...

Is dit vocht?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 20:51

Er is lekkage geweest aan het dak maar dat is opgelost.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:09

En de woningbouw heeft dit aan de binnenkant niet weggewerkt voor ze het weer verhuurden ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:38

Ik ben toch wel benieuwd naar die plattegrond. Ik denk dat we misschien toch nog iets kunnen zien eraan, ik hou wel van wat knutselen met inrichtingen :D Zelf heb ik in een studio van 18 m² gewoond incl. keuken, bed, alles :+ , dus wie weet komt er nog wat uit.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:49

Ik zou absoluut gaan voor een fornuis met oven erin, zodat die onder de afzuiger staat met dingen erin.
Tafelmodel vriezer zou ik dan eerder in je slaapkamer met eettafel zetten, het geluid daarvan zou mij teveel storen in een werkkamer := .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:29

smurffie schreef:
Ik zou absoluut gaan voor een fornuis met oven erin, zodat die onder de afzuiger staat met dingen erin.
Tafelmodel vriezer zou ik dan eerder in je slaapkamer met eettafel zetten, het geluid daarvan zou mij teveel storen in een werkkamer := .

Aansluitend als je dan een tafelmodel vriezer en koelkast neemt, kies ze dan uit op gelijke hoogte zodat je er eventueel een werkblad overheen kan leggen. Als je dat een beetje leuk aanpakt, heb je meteen weer een extra tafel of opbergruimte daar boven op.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:58

Ik heb ook een kleine keuken maar heb wel alles erin :o . Een koel diepvries combinatie met erbovenop een combimagnetron. Daarachter het fornuis met dus een oven en kooktoestel. En nog een vaatwasser met erop het koffiezetapparaat Eerder had ik de diepvries combinatie in een aparte kamer maar dat ging me irriteren door het lawaai. Oja en bedenk ook dat in de winter je slaapkamers misschien niet goed verwarmd kunnen worden, dus wordt dat ook nog een electrische kachel daar aansluiten op het stopcontact wellicht.