Gestrand in Frankrijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Gestrand in Frankrijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:58

Oh ja dat “zodra we meer weten hoort u van ons” ken ik :+ daarom bleven we maar zelf bellen haha

Overigens was onze auto volgens de garage in Italië zo goed als afgeschreven. Maar wij vertrouwden het oordeel niet en hebben hem toch laten repatriëren en in Nederland was hij voor een paar tientjes gefixt := oordeel van de garage hoef je dus ook niet perse te vertrouwen

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 08:48

Mocht je toch naar Disney willen gaan, ik kan goedkopere tickets krijgen met abonnement ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 16:13

Goedemiddag allemaal, vandaag alleen maar bezig geweest om überhaupt terug te komen naar nl morgen... wij hadden begrepen van de verzekering dat de auto naar garage was gegaan gisteren hier bleek niks van te kloppen we kregen vandaag sms dat de auto maandag naar de garage gaat.. dus we moeten sws morgen terug en krijgen ook geen vervangend vervoer.. omdat de auto te oud is/dagwaarde etc... dus moeten met OV terug nou dat valt ook niet mee om dat voor de volgende dag te regelen! Was bijna niks meer boekbaar en uiteindelijk telefonisch toch nog wat plekken kunnen bemachtigen maar jeetje wat een drama!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 16:14

dalena schreef:
Mocht je toch naar Disney willen gaan, ik kan goedkopere tickets krijgen met abonnement ;)

Super lief aanbod! Waarschijnlijk gaan we nog wel een x met de kids ook om dit een beetje goed te maken want voor de kids is dit ook niet leuk..

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:26

Bij een reisverzekering heb je toch recht op vervangend vervoer?!?
Heb je de voorwaarden zelf bekeken?

Ik vind het nogal een ding om met je oude hond met het OV terug te moeten.
Gaat dat lukken?????

Deze vraag is heel serieus bedoeld. Mijn labrador is inmiddels overleden en hij ging ook altijd met de auto mee naar Frankrijk. In zijn jonge jaren stond hij voor alles open. Als oud opaatje had ik hem de trein echter absoluut niet ingekregen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:05

Dat klinkt als een waardeloze verzekering. Juist voor dit soort situaties sluit je een verzekering af. Sterkte.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:15

Jeetje, wat een rotsituatie TS.. Wat ik me wel afvraag, gaat dit over bijv. de ANWB met Europa dekking, of gaat dit over de reisverzekering?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 17:55

Renee1991 schreef:
Jeetje, wat een rotsituatie TS.. Wat ik me wel afvraag, gaat dit over bijv. de ANWB met Europa dekking, of gaat dit over de reisverzekering?

Reisverzekering...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:58

Ach jeetje...
Met twee kleine kinderen en een oude hond met OV naar huis?

Mag ik vragen welke reisverzekering dit is, dan weet ik dat ik die niet hoef te nemen?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 18:02

Sansevieria schreef:
Ach jeetje...
Met twee kleine kinderen en een oude hond met OV naar huis?

Ja helaas wel..

Mag ik vragen welke reisverzekering dit is, dan weet ik dat ik die niet hoef te nemen?

Dit is Unive...

Petpa schreef:
Bij een reisverzekering heb je toch recht op vervangend vervoer?!?
Heb je de voorwaarden zelf bekeken?

Ik vind het nogal een ding om met je oude hond met het OV terug te moeten.
Gaat dat lukken?????

Deze vraag is heel serieus bedoeld. Mijn labrador is inmiddels overleden en hij ging ook altijd met de auto mee naar Frankrijk. In zijn jonge jaren stond hij voor alles open. Als oud opaatje had ik hem de trein echter absoluut niet ingekregen.

Onze oudje staat ook voor veel open, en nee dit is absoluut niet wenselijk maar ik moet momenteel wel iets... een auto zelf huren loopt nogal in de papieren... we gaan hierover ook zeker in gesprek met de verzekering.. want dit is ook niet wat wij verwacht hadden!

Wbt de voorwaarden die gaan we zo direct nog eens doorlezen... dat is wel een goede!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:06

Heb je ook geen recht op vervangend vervoer vanuit je autoverzekering?
Ik zou denk ik echt alles eerst checken voordat ik met kleine kinderen en een hond van 15 jaar met het OV zou gaan reizen.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:08

Jeetje, wat een ellende.

Heb je een doorlopende reisverzekering van Unive?

Daar staat dit in de voorwaarden ( https://verzekeringskaarten.nl/unive/do ... erzekering ):

Citaat:
Keuze: pech op reis

Bij pech of een ongeval in het buitenland met eigen vervoer, zoals auto, camper of caravan krijgt u hulp van de Univé Alarmcentrale. Ook heeft u recht op vervangend vervoer. Dit geldt niet voor een vervangende aanhanger, zoals een caravan. In Nederland bent u alleen verzekerd als u op weg bent naar, of terugkomt uit het buitenland.

Het staat onder het kopje 'keuze', het is dus een optie.

Ik had het al eerder gevraagd, maar kan je pechverzekering van de ANWB niets voor je doen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:08

Ik vind het echt een vaag verhaal.
Heb je nou zelf alles geregeld zonder eerst te checken wat je reisverzekering eigenlijk hoort te doen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:15

Geen lid van de ANWB
Die helpen altijd perfect
Europadekking.. vervangend vervoer enz
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:17

4 man en een hond in de trein is denk ik duurder dan een auto huren en daar met z’n allen in stappen.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:21

Wat een nare situatie voor jullie allemaal. Ik wens jullie veel sterkte en energie.
Kun je voor je hond geen opvouwbare bolderkar scoren ? Hond en spulletjes erin en eventueel, als je met openbaar vervoer moet, de kar opvouwen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 19:32

Sansevieria schreef:
Heb je ook geen recht op vervangend vervoer vanuit je autoverzekering?
Ik zou denk ik echt alles eerst checken voordat ik met kleine kinderen en een hond van 15 jaar met het OV zou gaan reizen.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Nee helaas niet... m'n man heeft t nagekeken we hebben van geen enkele kant recht op vervangend vervoer.. dit gaan we dus zodra we thuis zijn direct aanpassen

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 19:34

Oscar schreef:
Jeetje, wat een ellende.

Heb je een doorlopende reisverzekering van Unive?

Daar staat dit in de voorwaarden ( https://verzekeringskaarten.nl/unive/do ... erzekering ):

Citaat:
Keuze: pech op reis

Bij pech of een ongeval in het buitenland met eigen vervoer, zoals auto, camper of caravan krijgt u hulp van de Univé Alarmcentrale. Ook heeft u recht op vervangend vervoer. Dit geldt niet voor een vervangende aanhanger, zoals een caravan. In Nederland bent u alleen verzekerd als u op weg bent naar, of terugkomt uit het buitenland.

Het staat onder het kopje 'keuze', het is dus een optie.

Ik had het al eerder gevraagd, maar kan je pechverzekering van de ANWB niets voor je doen?

Kennelijk staat t idd in de voorwaarden over de dagwaarde etc..

Vanuit ANWB hebben we alleen pechhulp voor in nl hoorde ik van m'n man..

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 19:39

Goof schreef:
Ik vind het echt een vaag verhaal.
Heb je nou zelf alles geregeld zonder eerst te checken wat je reisverzekering eigenlijk hoort te doen?

M'n man heeft alles contact met de reisverzekering gehad. In stress situaties functioneer ik letterlijk niet meer (FNS)

M'n man had t al wel gelezen maar niet aan mij gezegd.. de reisverzekering ben ik een beetje klaar mee.. die vertellen t een en doen t ander, die hadden gezegd dat de auto bij de garage stond vrijdag en dat blijkt pas maandag te gaan gebeuren...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 19:39

Echwel schreef:
Geen lid van de ANWB

Dit gaan we nu idd doen! Zodra we terug zijn gaan we dit direct doen..

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 19:44

rien10 schreef:
4 man en een hond in de trein is denk ik duurder dan een auto huren en daar met z’n allen in stappen.

Auto kwam op al snel €1000 uit ivm dat t een enkele reis is, trein €350

jibberjabber schreef:
Wat een nare situatie voor jullie allemaal. Ik wens jullie veel sterkte en energie.
Kun je voor je hond geen opvouwbare bolderkar scoren ? Hond en spulletjes erin en eventueel, als je met openbaar vervoer moet, de kar opvouwen.

Het is bij de treinen steeds maar kleine stukjes gelukkig! Qua spullen hebben we niet zo gek veel.
Maar de hond die draagt m'n man als t te veel word.. t is gelukkig maar 1x overstappen..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:00

Je kunt bij verschillende maatschappijen auto’s huren die je in Nederland in kunt leveren. Toen wij dat zochten waren die niet duurder dan “gewoon” huren.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:15

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:26

Echwel schreef:
Geen lid van de ANWB

Sorry, maar hier dus wel echt een hele andere ervaring. Gros van de communicatie kwam vanuit ons, maar ze konden weinig helpen, stuurden tot 2x toe een verkeerde verzekering van financiering, hadden geen contact met de sleepdienst, konden niet helpen met vertalen (Fransen spreken meestal nou ja.. Frans) en gaven amper advies. Wij hebben met 2 hele jonge kids in 38 graden 5 uur staan wachten in the middle of nowhere. Uiteraard meermaals contact opgenomen, maar steeds de reactie gehad dat ze niets wisten. Toen kregen we per SMS dat de auto naar een garage gebracht zou worden, verder geen communicatie over hoe wij verder moesten. Toen de tweede sleepdienst mij de dag erna had gebeld dat hij bij de auto stond en ik daarheen liep, belde ANWB dat ze onze auto en caravan kwijt waren. -O-
Bij afslepen is onze auto beschadigd, maar ook daarbij heeft ANWB niet geholpen.

Pas zodra de garage aan de slag is gegaan, werd de communicatie wat beter. Kosten die zij wel hebben gefinancierd: afslepen en het hotel. Alle overige kosten waren voor onszelf, terwijl wij zowel ANWB lid als forse reisverzekering bij hen hebben.

Toen wij onze auto gingen ophalen stond er een stel bij de garage, in dezelfde paniek. ANWB kon geen vervangend vervoer regelen voor hen, ondanks dat zij daar wel verzekerd voor waren. Ze moesten zelf met de trein terug en dan declareren. Alle tickets voor de eurostar zaten vol die dag, dus zij zaten er aardig doorheen.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:42

Kun je niet lid worden vd ANWB? in Nederland kan dat ter plekke als je pech hebt...