Overigens was onze auto volgens de garage in Italië zo goed als afgeschreven. Maar wij vertrouwden het oordeel niet en hebben hem toch laten repatriëren en in Nederland was hij voor een paar tientjes gefixt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sansevieria schreef:Ach jeetje...
Met twee kleine kinderen en een oude hond met OV naar huis?
Ja helaas wel..
Mag ik vragen welke reisverzekering dit is, dan weet ik dat ik die niet hoef te nemen?
Petpa schreef:Bij een reisverzekering heb je toch recht op vervangend vervoer?!?
Heb je de voorwaarden zelf bekeken?
Ik vind het nogal een ding om met je oude hond met het OV terug te moeten.
Gaat dat lukken?????
Deze vraag is heel serieus bedoeld. Mijn labrador is inmiddels overleden en hij ging ook altijd met de auto mee naar Frankrijk. In zijn jonge jaren stond hij voor alles open. Als oud opaatje had ik hem de trein echter absoluut niet ingekregen.
Citaat:Keuze: pech op reis
Bij pech of een ongeval in het buitenland met eigen vervoer, zoals auto, camper of caravan krijgt u hulp van de Univé Alarmcentrale. Ook heeft u recht op vervangend vervoer. Dit geldt niet voor een vervangende aanhanger, zoals een caravan. In Nederland bent u alleen verzekerd als u op weg bent naar, of terugkomt uit het buitenland.
Sansevieria schreef:Heb je ook geen recht op vervangend vervoer vanuit je autoverzekering?
Ik zou denk ik echt alles eerst checken voordat ik met kleine kinderen en een hond van 15 jaar met het OV zou gaan reizen.
Heel veel sterkte in ieder geval!
Oscar schreef:Jeetje, wat een ellende.
Heb je een doorlopende reisverzekering van Unive?
Daar staat dit in de voorwaarden ( https://verzekeringskaarten.nl/unive/do ... erzekering ):Citaat:Keuze: pech op reis
Bij pech of een ongeval in het buitenland met eigen vervoer, zoals auto, camper of caravan krijgt u hulp van de Univé Alarmcentrale. Ook heeft u recht op vervangend vervoer. Dit geldt niet voor een vervangende aanhanger, zoals een caravan. In Nederland bent u alleen verzekerd als u op weg bent naar, of terugkomt uit het buitenland.
Het staat onder het kopje 'keuze', het is dus een optie.
Ik had het al eerder gevraagd, maar kan je pechverzekering van de ANWB niets voor je doen?
Goof schreef:Ik vind het echt een vaag verhaal.
Heb je nou zelf alles geregeld zonder eerst te checken wat je reisverzekering eigenlijk hoort te doen?
rien10 schreef:4 man en een hond in de trein is denk ik duurder dan een auto huren en daar met z’n allen in stappen.
jibberjabber schreef:Wat een nare situatie voor jullie allemaal. Ik wens jullie veel sterkte en energie.
Kun je voor je hond geen opvouwbare bolderkar scoren ? Hond en spulletjes erin en eventueel, als je met openbaar vervoer moet, de kar opvouwen.
Echwel schreef:Geen lid van de ANWB
Die helpen altijd perfect
Europadekking.. vervangend vervoer enz
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat