veerledec schreef:Je kan in Teams je focus van je webcam ook 'zachter' maken, dat en een goede webcam scheelt veel.
Met Zoom kun je zelfs wat lippenstift etc. op doen, digitaal.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karijn schreef:Maar een beetje volwassen organisatie zou toch prima zelf afspraken erover kunnen maken zonder eerst een juridisch verhaal?
CrazyCat schreef:En voor de mensen die het vervelend vinden om tegen een zwart vakje te praten: telefoneren jullie nooit?
Sodera schreef:CrazyCat schreef:Als je in een gewone vergadering zit ben je ook in beeld toch. En voor de mensen die het vervelend vinden om tegen een zwart vakje te praten: telefoneren jullie nooit?
Het is niet verplicht (moet door de OR goedgekeurd worden of zoiets), maar in een vergadering zou ik uit goed fatsoen mijn camera aan hebben.
Dat ligt er dus volledig aan waar het over gaat voor mij..
Is het 1 op 1 iets wat binnen 5 minuten klaar is en dus eigenlijk een telefoontje over Teams is, vind ik het prima om dat zonder camera te doen.
Een overleg met 1, 2, 3 of 4 mensen wat een overleg is zonder presentates/scherm delen, vind ik het echt heel vervelend om geen cameras aan te hebben. Ik vraag me dan toch af of diegene met het zwarte schermpje actief mee doet..
Grote meetings met >10 mensen waarbij 1 iemand presenteert, vind ik het allemaal wel prima en is het idd bijna beter als cameras uit zijn en iedereen op mute is.
Gruis schreef:Sodera schreef:
Dat ligt er dus volledig aan waar het over gaat voor mij..
Is het 1 op 1 iets wat binnen 5 minuten klaar is en dus eigenlijk een telefoontje over Teams is, vind ik het prima om dat zonder camera te doen.
Een overleg met 1, 2, 3 of 4 mensen wat een overleg is zonder presentates/scherm delen, vind ik het echt heel vervelend om geen cameras aan te hebben. Ik vraag me dan toch af of diegene met het zwarte schermpje actief mee doet..
Grote meetings met >10 mensen waarbij 1 iemand presenteert, vind ik het allemaal wel prima en is het idd bijna beter als cameras uit zijn en iedereen op mute is.
Ik vertrouw erop dat mijn collega's actief meedoen en geïnteresseerd luisteren naar wat ik te vertellen heb. Daar heb ik geen controlemiddel voor nodig.
Gnome schreef:Echt heel irritant om tegen een scherm te praten waarbij je de ander niet kunt zien. Ook al doen ze actief mee. Niet meer dan normaal inderdaad om je camera aan te zetten. Dat je jezelf niet wilt zien vind ik zelf verre van een goede reden.
CrazyCat schreef:Als je in een gewone vergadering zit ben je ook in beeld toch. En voor de mensen die het vervelend vinden om tegen een zwart vakje te praten: telefoneren jullie nooit?
sanne1221 schreef:Als er tijdens onze vergadering een webcam aanstaat, zorg ik dat ik buiten beeld zit.
Mensen hebben het over AVG en privacy maar deze wordt aan alle kanten geschonden.
Dit vind ik zo'n voorbeeld. Mensen horen toch dat je meedoet aan de vergadering, dan hoef je toch niet per se in beeld te zitten. Waar is dat goed voor?
Digitale rechten zijn veel te weinig afgedekt.
Gnome schreef:Je ziet jezelf toch niet in A4 ofzo op zo'n scherm?