Wat te doen met vet haar #nognetnietwanhopig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:36

Waidida schreef:
Enkel shampoo en geen co ditioner maakte niet meteen een verschil bij de vorige shampoo die ik probeerde maar ik probeer het nu ook weer.

Ik borstel mijn haar 1 keer sochtends, als ik het al doe maar meestel niet.

Ik vind het gevoel va´ droogshampoo niet echt aangenaam dus gebruik het liever niet.

Ik gebruikte een tijd de shampoo bar van dille en kamille maar die deed ook geen wonderen.

Alleszins bedankt allemaal ik heb een waslijst van dingen die ik kan gaan proberen!

Droogshampoo zorgt ook enkel voor meer opbouw van chemicalien die je hoofdhuid nog vetter maken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:45

Welke droogshampoo heb je geprobeerd? Ik hield ook echt niet van droogshampoo, maar wel snel vetter haar.

Ik gebruik nu de Batiste droogshampoo en er gaat echt een wereld voor me open. Bus schudden, sprayen in haar en dan even soort inmasseren met mn vingers. Dan doe ik daarna tanden poetsen en als ik dat gedaan heb spoel ik het restant uit.

Mijn haar voelt dan gewoon weer schoon en niet viezig zoals bij andere droog shampoos en ik heb ook geen witte waas over mijn haar (donkerblond). Ik heb heel lang stijl haar en het gaat er ook niet van klitten.

Niniane

Re: Wat te doen met vet haar #nognetnietwanhopig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:02

Batiste werkt bij mij ook veel beter dan bijvoorbeeld Colab. :j Van die krijg ik echt het idee dat mijn haren juist nog vetter wordt.
Ik weet dat Living Proof een hele goede droogshampoo heeft, maar volgens mij is die 24 euro per bus. := Dat doe je dus alleen als het je echt wat waard is.

Had je al een keer geprobeerd om twee keer shampoo te gebruiken TS? De tweede keer er nog een keer mee je haren wassen schuimt altijd zoveel fijner. :)

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:14

Hier ook alles al geprobeerd. Tijden 1 keer per week gewassen, wat heb ik voor banketstaaf gelopen. Hier helpt natuurlijke shampoo (zo'n blok van happy soaps aloe vera). Doet geen wonderen en je haar word er droog en pluizig van. Daarom gebruik ik een conditioner speciaal voor droog haar en alleen voor de plukken die het nodig hebben. Nu red ik het van anderhalf dag naar 3 dagen

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:53

Waidida schreef:
Enkel shampoo en geen co ditioner maakte niet meteen een verschil bij de vorige shampoo die ik probeerde maar ik probeer het nu ook weer.

Ik borstel mijn haar 1 keer sochtends, als ik het al doe maar meestel niet.

Ik vind het gevoel va´ droogshampoo niet echt aangenaam dus gebruik het liever niet.

Ik gebruikte een tijd de shampoo bar van dille en kamille maar die deed ook geen wonderen.

Alleszins bedankt allemaal ik heb een waslijst van dingen die ik kan gaan proberen!

En is je borstel schoon? Niet alleen dat het haar eraf gehaald is?

Ik gebruik de producten van Evolvh, maar dat komt uit Amerika en ik koop het bij de Green Jungle Beauty shop. Dat is misschien wel (te) duur.

Ik had veel aan de tips van de Blowout Professor op youtube. Zoals je haar 2x wassen tot het schuimt, maar dat doe je al las ik.

Misschien nog kijken naar hoe je slaapt met je haar? Naar je kussenhoes, een bonnet of een 'protective' haarstijl, zoals een pineapple op je hoofd oid. Hoewel ik op dit moment met mijn haar los op een katoensatijnen hoes slaap.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:55

Vroeger wel veel last van gehad, ook nog eens allergisch reagerend op veel middelen.
Ik zette er een soort permanent in, ( heb je slag/ beetje krullend van jezelf helemaal fijn) coupe soleil en wat korter in lagen. Borstelen en kammen was dan niet nodig, out of bed look werkte prima :D . Nu geen last meer van vet haar , overgang toch nog ergens goed voor.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:13

Ik vond het weer even tijd voor een update.
Ik heb een doorbraak in mijn vet haar story. Ik gebruikte jarenlang shampoos tegen vet haar. Nu gebruik ik een shampoo voor volume van mylène. Heel toevallig gewoon de shampoo die mijn moeder gebruikte. En ik kan opeens echt gewoon 3 dagen doen met mijn haar. Ik had laatst zondag mijn haar gewassen en woensdagavond heb ik het weer gewassen. Het was toen nog niet eens echt vet maar je begon het een beetje te zien.
Dus vraag ik me dan wel af wat er in die shampoos voor vet haar zit wat het probleem eigenlijk gewoon erger maakt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:14

Wat fijn!

Ik merk veel verschil sinds ik het 2x (grondig) was en alleen de onderkant borstel. Conditioner gebruik ik amper tot niet, maar heb ook erg dun haar dus niet perse nodig. Als ik het gebruik alleen de punten.

In plaats van elke dag te moeten wassen kan ik het nu met droogshampoo wel 2 a 3 dagen uithouden. :D
Heb het idee dat ik het gewoon ook niet schoon genoeg maakte tijdens het wassen, juist omdat ik bang was om het erger te maken. Niets bleek minder waar.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:18

Ik heb de shampoo en conditioner bar van Beesha.
Eerst testers gekocht en volledig om!
Het is wel even wennen. Een vaste vorm shampoo en conditioner ipv vloeibaar.
Ik wil niet anders meer en het is beter voor het milieu.
Ook de zeep is heel fijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:24

Als je een hele strippende shampoo gebruikt gaat hoofdhuid meer vet aanmaken. Net als normale huid is het ook een soort bescherming van de huid. Verder is het 'trainen' van haar wel achterhaald en moeten sommige mensen gewoon vaker wassen.

Maar okk 2 keer. Niet 1 keer wassen en klaar, maar 2 keer net als gezicht. Ik was al jaren 2 keer per week want voor vaker heb ik geen energie. Vroeger was het vettig de laatste 1 a 2 dagen, nu kan ik makkelijk langer. Geen andere shampoo want ik koop wat goedkoop is en in budget past en dus elke keer wat anders. Wel 1 shampoo die echt diep schoonmaakt en dus te strippende voor vaker. Die gebruik ik 1 keer in de zoveel wasbeurten. Maar ik shampoo dus altijd 2 keer, dan wordt het haar veel schoner.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:56

Mijn ervaring is ook dat ik het beste twee keer in de week mijn haar kan wassen. Maar dan ook net zo lang totdat het schoon is. En dan een keer de shampoo van bovenaf aanbrengen en de rest van de keren je hoofd naar voren doen en op je achterhoofd de shampoo aanbrengen. En dan net zo lang opnieuw en weer uitwassen tot het echt heel goed schuimt en superschoon is. Dus ik was mn haar de ene keer 2x en de andere keer wel 4x.

Recente ontdekking is om 1x per 4/6 weken Malibu Hard Water Treatment zakjes te gebruiken. Haar is nog weer helemaal zacht en fris.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 12:08

Voordat ik je update las wilde ik inderdaad ook al voorstellen om eens een ander type shampoo en conditoner te gebruiken.
Dat je 2x wast is al heel goed, de eerste keer met reinigende shampoo en de tweede keer met een verzorgende. Conditioner ook alleen in de lengtes van je haar.
Ook een beetje oppassen met styling producten, het beste kun je deze enkel voor volume op je hoofd gebruiken en bijvoorbeerld leave in conditioner weer alleen in de lengtes.

Voor droogshampoo geldt ook dat je moet uitproberen welke het beste voor je werkt.
Eventueel zou je nog eens kunnen kijken naar extra reiniging en treatment voor je hoofdhuid, misschien helpt dit ook nog.

Succes!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 14:11

Heb je wel eens geprobeerd om meerdere keren achter elkaar te wassen? Dus shampoo, goed inmasseren, uitspoelen en opnieuw shampoo zeg maar. Als er zo veel vet zit dan krijg je het niet in één keer wassen weg en kan je shampoo dus ook niet goed zn werk doen want er zit nog een laagje vet op je hoofd en haard.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 22:59

Dit vind ik echt een hele fijne shampoo voor gevoelige hoofdhuid: Eucerin DermoCapillaire Kalmerende 5% Urea Shampoo. Omdat je huid kalmeert maakt die minder talg aan dus wordt je haar minder vet.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 23:01

Waidida schreef:
Ik vond het weer even tijd voor een update.
Ik heb een doorbraak in mijn vet haar story. Ik gebruikte jarenlang shampoos tegen vet haar. Nu gebruik ik een shampoo voor volume van mylène. Heel toevallig gewoon de shampoo die mijn moeder gebruikte. En ik kan opeens echt gewoon 3 dagen doen met mijn haar. Ik had laatst zondag mijn haar gewassen en woensdagavond heb ik het weer gewassen. Het was toen nog niet eens echt vet maar je begon het een beetje te zien.
Dus vraag ik me dan wel af wat er in die shampoos voor vet haar zit wat het probleem eigenlijk gewoon erger maakt.

Wat ook nog een groot verschil maakt bij mij is als ik in ieder geval mijn hoofdhuid en bovenkant van het haar goed droogfohn. Dan kan ik bijna een week doen zonder te wassen. Als ik dit niet doe is het de dag erna weer vet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 23:08

Ik meld me. Al zo lang ik me kan herinneren altijd gedoe en plannen wanneer wel/niet wassen. Ik was ze 2-3x in de week en gebruik ook droogshampoo indien nodig. Ik sport ook veel en rijd paard, daar komt natuurlijk ook een hoop vettigheid vandaan. Maar dan zou ik ze elke dag moet wassen...

Het is gewoon irritant dat je altijd zo moet uitkienen met je sociale activiteiten en schoon haar hebben.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 23:16

Ik was gewoon elke dag mijn haar. Je gezicht en lichaam was je toch ook elke dag?

Mijn haar is dik, glanzend, volumineus en gezond.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 25-04-25 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 23:21

Heel herkenbaar allemaal

Ik heb heel fijn, dun en lang blond haar. Eerste beste vet is direct zichtbaar. Inmiddels heb ik na een hoop “trainen” bereikt om na 4/5 dagen te wassen.

Sinds een periode gebruik ik 1x pw een detox schampoo van ouai en moet zeggen die is echt geweldig. Mag je ook maar 1 x in de week gebruiken. Maakt me haar echt bizar goed schoon.
Doe altijd 2 x shampoo 1x “normale” erna 1 x detox. De keer erna met wassen 2x normaal.
De keer dat ik met detox was gebruik ik een haarmasker de andere x gewoon conditioner.

Op deze manier kan op dag 1 me haar los. Dag 2/3 me haar vast met een klem en dag 4/5 hoge paarde staart of knot. Scheelt dat ik gezien me werk altijd me haar vast moet dus prima manier voor mij nu zo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 23:37

Wat fijn dat je een oplossing gevonden hebt, TS.

Ik heb ook van dat vettige haar als ik er niks aan doe. En inderdaad al van alles geprobeerd tot en met niet wassen aan toe. Bij mij werkt een shampoo voor fijn haar. Dat is een shampoo die ik gebruik omdat het de enige is waar ik geen jeuk van krijg en die ik niet vind stinken :+ Dus een vergelijkbare oplossing als die van jou.
Daarnaast gebruik ik ook een lotion voor de haarwortels. Die hoef je niet uit te spoelen, en je kunt 'm zowel na het wassen als een paar dagen na het wassen gebruiken. Ik was mijn haar om de 4 dagen en op de 3e dag spray ik die lotion erin. Als ik dat om de keer doe (dus eens in de 8 dagen) gaat het goed. Doe ik het vaker dan begint mijn haar droog aan te voelen :oo Ik vind het echt een wondermiddel, en het ruikt nog lekker ook en wordt verantwoord gemaakt. Ik heb ook voor het eerst niet van dat springerige haar. Gewoon glad en glanzend, waardoor ik mijn haar zelfs weer los kan dragen zonder dat het er verwilderd of vettig uitziet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 11:01

Matheno schreef:
Ik was gewoon elke dag mijn haar. Je gezicht en lichaam was je toch ook elke dag?

Ik heb dun haar en als ik elke dag was, heb ik straks niets meer over :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 11:35

Sinds ik mijn haar meteen droog föhn en dan met föhn borstel kan ik echt een paar dagen 3/4 dagen zonder te wassen en dat het vettig wordt. Merk meteen als ik het zo laat drogen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:28

Zertab schreef:
Matheno schreef:

Ik heb dun haar en als ik elke dag was, heb ik straks niets meer over :')

Ik heb ook dun fijn haar.

Ik was het ook dagelijks.

Overigens is trainen achterhaald.
Wetenschappelijk gezien kan je je haar of hoofdhuid niet trainen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:42

Misschien een rare vraag.. maar zijn er meer hier die denken dat het aan hormonen ligt? Heb nu 2 kids (waarvan 1 nog maar 3 maanden is). Als ik zwanger ben hoef ik maar 2 keer per week mijn haren te wassen. Bij beide werd ik ongesteld toen ze rond de 3 maanden waren ondanks borstvoeding en kreeg direct mijn acne terug en helaas ook weer mijn vette bosje. Trainen en uitstellen helpt dan ook helaas niet. 2 maanden geprobeerd vol te houden om maar 2 keer mijn haren te wassen per week. Het resultaat was dat ik 2 maanden voor schut liep haha

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:14

Hier ook haar wat met vlagen ontzettend snel vet kan worden. Sinds kort gebruik ik af en toe The Ordinary Glycolic acid en dat geeft een heel goed resultaat. Voor het douchen op je hoofdhuid doen en 15 minuten in laten trekken.

Dat zou kunnen avhdg, de vlagen zijn na mijn zwangerschap begonnen.