Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poepen op het toilet van een restaurant moet gewoon kunnen

Ja
810 (92%)
Nee
54 (6%)
Anders (en dat licht ik graag toe)
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 873

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:40

hwn schreef:
black_kelpie schreef:
Leuke topictitel voor de Belgen onder ons :D

Ja, ik stelde me ook de vraag: in welke betekenis? En in de Belgische betekenis: mag dat dan wel in de toiletten van een restaurant? :D

Als je moet dan moet je _O-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:42

Wat anderen doen interesseert me niet.
Voornaamste is wel dat het toilet schoon achter gelaten wordt.
Zelf doe ik het nooit in een restaurant, net zo min als op het werk of ergens op bezoek.
Niet dat ik daar bewust mee bezig ben.
Op de één of andere manier 'weten' mijn darmen wanneer ik thuis ben en dan moet ik wel.

Femke_Tweety

Re: Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:46

Natuurlijk wel, wat moet je er anders zoeken?

Seks? :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:47

Ik heb een aantal geweldige darmen. Het kan ineens opzetten en is niet tegen te houden. Wat ga ik op zo'n moment doen?

Ik moet zelfs af en toe mijn auto aan de kant zetten terwijl ik 3 min van huis ben. Erg triest als je dan huis niet eens red geloof me.

Dus ook in een restaurant kan dit gebeuren. Geloof me, het is de wc of mijn broek

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:48

Eigenlijk een topic openen waarom laten mensen het toilet zo vies achter? Of wie doet dat?

Ik ben sinds 1999 darmpatiënt en heb toch alsnog geleerd het goed op te houden. Ik weet dat heel veel mensen in mijn situatie dat echt niet kunnen, maar ik vind het zelf niet prettig. Ga dus wel gewoon een dagje weg of uit eten en heb soms wel wat last aan het einde, maar daar ben ik aan gewend geraakt.

Ik kan er alleen echt niet bij dat mensen het zo smerig achterlaten. Iedereen zegt altijd dat ze het ook zo vies vinden en nooit zouden doen, maar wie zijn dan die mensen die dat wel doen?
Hoe ziet het er bij hun thuis uit?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:50

Ik zou enorme last van mijn buik krijgen als ik niet gewoon de plee zou gebruiken in het restaurant.

Ik ken wel mensen die het niet kunnen. Die laten zodra in de auto zitten ook gelijk een harde scheet die houden ze dus ook op. Zou bang zijn dat er iets mee komt zelf.

Nee hoor gewoon gaan als je moet.

Ik heb trouwens bijna altijd vochtig toilet papier mee of snoetendoekjes daarmee kan ik een bril vooraf schoonmaken want op een vies toilet kan ik heel moeilijk. Bah!
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 07-08-24 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:52

Ik vind een toilet om te poepen. Wel van mening dat er genoeg luchtverfrisser oid aanwezig moet zijn om de geur te verbloemen.
Ik krijg ook nogal snel last van obstipatie, dus ga ook gewoon als ik moet naar een toilet

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:53

hwn schreef:
black_kelpie schreef:

Ja, ik stelde me ook de vraag: in welke betekenis? En in de Belgische betekenis: mag dat dan wel in de toiletten van een restaurant? :D

Als het maar onhoorbaar is, en er geen geur achterblijft :')

Maar zonder gekheid, nu over de Nederlandse betekenis van poepen, hier ook team 'als je moet dan moet je'. Ik zeg altijd: tja, zelfs onze koning zal zo nu en dan moeten...

Een wc is er tenslotte speciaal voor bedoeld. Wel vind ik het niet meer dan normaal om het netjes achter te laten en dat gebeurt lang niet altijd...

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:54

Ga gewoon als ik moet, laat het netjes achter dan snap ik het probleem niet. +:)+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:57

Ow ja, en al die wc's met van die halve deurtjes?? Gaat iedereen daar gewoon op?

Meeste nette restaurants hebben gelukkig nette wc's met gewonde deuren, maar als je het over in het algemeen hebt, zie je bij grote evenementen en pretparken bijv altijd van die halve deurtjes. Die vind ik echt het ergste.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:00

Nou dan zou ik een probleem hebben als ik uit eten ben. Ik gebruik marcogol en dan heb je iets minder te zeggen over wanneer je moet poepen,

En mensen dan met een darmaandoening? Die moeten dan thuisblijven of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:00

Gelukkig kan ik nu denken.. Als je moet dan moet je en ga je gewoon ;)

Vroeger was dat was anders. Toen ik op de middelbare school zat kwam dit onderwerp ook aanbod.
Op school ga je namelijk ook niet was mij toen wijs gemaakt. Ik moest iedere dag 15 km enkele reis fietsen en kreeg toen als puber de vraag in mijn hoofd 'wat als ik nu naar de WC moet, dat kan helemaal niet'...

Toen sloeg die angst dus letterlijk op mijn darmen en heeft dit echt wel gevolgen gehad van het niet naar school te durven, en nu ik volwassen ben kan ik mij er wel overheen zetten, dat als ik moet dat ik gewoon ga. Maar soms komt die gedachten nog wel eens naar boven 'als ik nu naar de WC moet, dan kan ik niet'.

Gelukkig zijn er 'bijna' overal toiletten, maar het niet gaan is voor mij ook geen optie. Ophouden is dan ook geen optie meer ;)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:04

Ik ben ook team ' Als je moet dan moet je:.

Thuis is dit een onderwerp dat regelmatig aan de eettafel langs komt. Het halve gezin werkt in de zorg dus die verhalen zijn best smakelijk soms. Tot afgrijzen van mijn pap en broertje, dus we proberen het nu wel te beperken.

Als ik echt nodig moet dan zoek ik het eerste beste toilet op. Waar zijn de toiletten anders voor bedoeld? Voor de sier? Dan hadden ze die beter niet kunnen bouwen. _O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:08

superpony schreef:
Meeste nette restaurants hebben gelukkig nette wc's met gewonde deuren, maar als je het over in het algemeen hebt, zie je bij grote evenementen en pretparken bijv altijd van die halve deurtjes. Die vind ik echt het ergste.

Wat moet ik me voorstellen bij gewonde deuren :')

Als ik moet is de aandrang meteen weg op een vreemd toilet. Op reis duurt het soms wel 3 dagen voor ik een keer kan. Maar als je kan, waarom niet. Wel graag schoon achterlaten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:09

superpony schreef:
Ow ja, en al die wc's met van die halve deurtjes?? Gaat iedereen daar gewoon op?

Waarom zou je er niet op gaan? :')

Ik snap dat echt gewoon niet. Hoe doen mensen dat? Je voelt drang en denkt "he nee ik wacht wel tot ik thuis ben"? Hoe dan? Krijg je dan geen buikpijn? Zit je dan heerlijk ontspannen nog een paar uur te eten of een activiteit te doen (kleien? :)) ) en bij thuiskomst denk je "verrek ik moest nog even poepen ook"?

Als ik moet, dan moet ik. En graag zo snel mogelijk ook, niet een half uur later. :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:15

Liever niet maar als je moet dan moet je.
Heb het gelukkig zelf nog maar 1 x gehad met mijn ibs maar dan is het fijn dat het kan.

Wc/poep lucht in een restaurant nog nooit last van gehad in het eetgedeelte. BO daarin wel tegen pfff maarja wat wil je doen mensen bij de deur weigeren, nee jij stink, jij lijkt me iemand die hier gaat zitten poepen :=

Ophouden leuk als je dat kan of het gezond is, is weer een heel andere discussie. Maar als je dat niet kan ga je heen daar is een wc voor bedoeld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:17

Ik ben ook team, als je moet... Dan moet je :+
Liever niet, maar als het niet anders kan... dan wel.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:17

Als je je comfortabel voelt, more power to you. Los van wat ik er van zou moeten vinden kan ik het gewoon echt niet of ik moet echt extreem nodig moeten. Ik haat poepen op vreemd terrein, plassen eigenlijk ook. Eigen pot is goud waard. :Y)

Maar niet alleen in restaurants voor mij dus, op kantoor ook liever niet. Helpt ook niet dat onze toiletten direct aan de kantine grenzen waar altijd mensen zijn, als je hebt gepoept gaat iedereen het weten.
Andersom boeit het me eigenlijk echt niet, soms ruik je wel is poep in het leven. Hoort er bij joh.

Roosch schreef:
Ik snap dat echt gewoon niet. Hoe doen mensen dat? Je voelt drang en denkt "he nee ik wacht wel tot ik thuis ben"? Hoe dan? Krijg je dan geen buikpijn? Zit je dan heerlijk ontspannen nog een paar uur te eten of een activiteit te doen (kleien? :)) ) en bij thuiskomst denk je "verrek ik moest nog even poepen ook"?

Als ik moet, dan moet ik. En graag zo snel mogelijk ook, niet een half uur later. :+

ijzersterke spieren door levenslange ervaring *D komt bij wel meer dingen goed van pas :)ddd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:27

black_kelpie schreef:

Haha, dat was mijn eerste gedachte bij het lezen van de titel :')

Als je moet dan moet je :j Maar ik vind het wel netjes om het proberen te voorkomen door voor vertrek nog even naar de wc te gaan als je twijfelt.
Het blijft toch wat zonde van je eetlust als je even wil gaan plassen en degene voor je net een bom heeft gedropt :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:29

Dan kan ik dus niet meer naar een restaurant gaan als ik daar niet meer kan poepen of mag poepen. Als ik iets eet waar ik op reageer is het toch echt hap slik schijt.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:53

ik ga ook liever thuis, maar als mijn lichaam aangeeft dat het moet, dan heb ik geen keuze meer :Y)

Inderdaad lang geleden een collega gehad die ook vond dat je dat niet op kantoor moest doen en ik dacht alleen maar "Hoe dan??"

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:54

GabberGill schreef:
Ik heb een aantal geweldige darmen. Het kan ineens opzetten en is niet tegen te houden. Wat ga ik op zo'n moment doen?

Ik moet zelfs af en toe mijn auto aan de kant zetten terwijl ik 3 min van huis ben. Erg triest als je dan huis niet eens red geloof me.

Dus ook in een restaurant kan dit gebeuren. Geloof me, het is de wc of mijn broek

hier nog 1.
Als ik moet, dan moet ik. Doe ik dat niet en wacht ik te lang zit het of in mijn broek of zit ik de rest van de avond op de wc.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:58

Als je moet dan moet je. En als je je schaamt voor je geur dan neem je gewoon een klein deo flesje mee, probleem opgelost.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:58

superpony schreef:

Halve deurtjes :? Die heb ik nooit gezien, hoe bedoel je dat? Is dan de bovenkant eraf ofzo?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:04

Nee dat zijn van die deurtjes die aan de onderkant zo'n ca. 30 cm vanaf de vloer beginnen en aan de bovenkant ook niet helemaal tot bovenaan......
net zoals pashokjes zeg maar