ikke schreef:superpony schreef:Ik had een pannenset van iets van 20jr oud van de Blokker en een pannenset van 10jr van BK. Beiden doen het gewoon goed.
Veel bakpannen weggegooid. 1 duurdere had ik netjes gehouden en die doet het goed. Bij Ikea gekeken en daar een wokpan en kleine bakpan meegenomen, maar die zijn niet best.
Nu laatst 2 bij de Lidl meegepakt en die doen het aardig en blijven ook mooier. Betere bodem dan die van Ikea.
Alleen mn grill pan doet het helaas niet op inductie.
Heb zelfs een oude emaille soeppan en die doet het ook gewoon.
Als er maar een stalen bodem in zit, dan werkt het, al zijn ze 100 jaar oud.
Het belangrijkste is dat de bodem vlak is, zodat die optimaal contact maakt. Als ie niet helemaal vlak is, werkt het wel maar je pan gaat zo lekker trillen op de 50Hz van het net. Doet ie dat niet, is ie goed zat en kun je 'm gewoon gebruiken.
De tijd dat pannen voor inductie een godsvermogen kostten ligt al enige jaren achter ons.
Je hoort weleens van mensen dat de bodem krom is na jaren op gas koken.
Ik had de oude keuken nog en ging ze in de nieuwe keuken testen. Alles deed het en dan ga ik geen goede pannen weggooien, ongeacht wat ze kosten.
De bakpannen waren aan vervanging toe, dus die heb ik wel weggegooid, maar tot nu toe nog niet de ideale bak en hapjes pannen gevonden.