Itt vele hier erger ik me dan ook niet aan de crowdfundings.
Want zeg zonder problemen nee.
Scroll zonder moeite ook door.
Ze vragen maar wat ze willen.
Valt te proberen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Ik meld me even.In 2021 is er voor mij een Gofund actie opgericht nadat een vulkaan over mijn leven is gewalst. Aan het einde van de dag had ik drie honden, mijn auto en wat im om het lijf had. En niks meer.
Mijn werk in het toerisme kwam ook gelijk stil te liggen, dus even extra uren maken zat er ook niet in. Ik heb 10000 euro gekregen uit het lokale hulpfonds. That's it!
Neem van mij aan dat die Gofund actie, waar ook heel veel lieve bokkers hebben gedoneerd, voor mij een gigahulp was. Vooral financieel, maar vergis je nooit in het ronduit hartverwamende gevoel en de kracht om door te gaan.
Ik sta dus zeker niet negatief t.o.v hulpacties. Daarmee bedoel ik niet de zomervakantie van ome Piet, maar bij wat míj raakt geef ik graag wat ik kan missen.
GabberGill schreef:Ik was er altijd zwaar tegen!
Helemaal voor luxe dingen.
En toch stond ik een paar maanden geleden met mijn rug tegen de muur en startte 1 op. Dit was onder het mom van "niet geschoten, altijd mis!".
Ik verkocht mijn pony na heeeeeeeel lang wikken en wegen. Ik kocht er een andere pony voor terug. Na 2 maanden bleek mijn pony diep ongelukkig te zijn en met 2 paarden is sparen niet altijd even makkelijk. Mijn pot was echt leeg. Had alles aangeschaft en gedaan en moest financieel echt weer bijkomen.
De wanhoop die ik toen voelde. De gekochte pony verkopen was geen optie, de verkochte pony door laten verkopen ook niet, maar wat dan?
Toch heb ik vanuit bokt echt oprecht een geweldige donatie gekregen. 1 die hem terug kon halen!
Ikzelf had al besloten dat ik liever dagen droog brood eet dan dat ik hem laat verkopen. Hij is verkocht onder een contract omdat ik absoluut niet wilde dat hij ergens anders dan deze plek ging en als het niet zou werken dan zou hij terugkomen. Ik had absoluut niet verwacht dat hij zelf helemaal iet meer zichzelf was en zich afsloot voor de mensen daar. Zijn liefde voor mijn dochter is groots en intens. Dit zei die man ook, zo mooi open als we hem bij jullie zagen hebben we hem hier nooit meer gezien. Hij werd schichtig en spokerig, maar sloot zich ook af voor hun.
Ik ben er ergens op tegen maar heb hem zelf ook gestart. Ik heb er nooit mee doorgedramd of hem overal gedeeld. Ik heb hem vooral dicht bij mezelf gehouden.
Palmera schreef:Ik meld me even.In 2021 is er voor mij een Gofund actie opgericht nadat een vulkaan over mijn leven is gewalst. Aan het einde van de dag had ik drie honden, mijn auto en wat im om het lijf had. En niks meer.
Mijn werk in het toerisme kwam ook gelijk stil te liggen, dus even extra uren maken zat er ook niet in. Ik heb 10000 euro gekregen uit het lokale hulpfonds. That's it!
Neem van mij aan dat die Gofund actie, waar ook heel veel lieve bokkers hebben gedoneerd, voor mij een gigahulp was. Vooral financieel, maar vergis je nooit in het ronduit hartverwamende gevoel en de kracht om door te gaan.
Ik sta dus zeker niet negatief t.o.v hulpacties. Daarmee bedoel ik niet de zomervakantie van ome Piet, maar bij wat míj raakt geef ik graag wat ik kan missen.
Boras schreef:GabberGill schreef:Ik was er altijd zwaar tegen!
En toch stond ik een paar maanden geleden met mijn rug tegen de muur en startte 1 op. Dit was onder het mom van "niet geschoten, altijd mis!".
Ik verkocht mijn pony na heeeeeeeel lang wikken en wegen. Ik kocht er een andere pony voor terug. Na 2 maanden bleek mijn pony diep ongelukkig te zijn en met 2 paarden is sparen niet altijd even makkelijk. Mijn pot was echt leeg. Had alles aangeschaft en gedaan en moest financieel echt weer bijkomen.
De wanhoop die ik toen voelde. De gekochte pony verkopen was geen optie, de verkochte pony door laten verkopen ook niet, maar wat dan?
Toch heb ik vanuit bokt echt oprecht een geweldige donatie gekregen. 1 die hem terug kon halen!
Ikzelf had al besloten dat ik liever dagen droog brood eet dan dat ik hem laat verkopen. Hij is verkocht onder een contract omdat ik absoluut niet wilde dat hij ergens anders dan deze plek ging en als het niet zou werken dan zou hij terugkomen. Ik had absoluut niet verwacht dat hij zelf helemaal iet meer zichzelf was en zich afsloot voor de mensen daar. Zijn liefde voor mijn dochter is groots en intens. Dit zei die man ook, zo mooi open als we hem bij jullie zagen hebben we hem hier nooit meer gezien. Hij werd schichtig en spokerig, maar sloot zich ook af voor hun.
Ik ben er ergens op tegen maar heb hem zelf ook gestart. Ik heb er nooit mee doorgedramd of hem overal gedeeld. Ik heb hem vooral dicht bij mezelf gehouden.
Maar ben je van plan die geweldige donatie vanuit bokt ooit terug te gaan betalen?
Ik reageerde destijds in je topic op jouw verzoek om geld. Ik vond het geen gepaste aanleiding (nog steeds niet) en vroeg je of je geen persoonlijke lening kon afsluiten om je vergissing te financieren.
Een aanleiding als die van Palmera vind ik natuurlijk een heel ander verhaal.
GabberGill schreef:Niet om het 1 of ander en misschien heel hard. Maar je hebt dus een dier verkocht met een contract expliciet om het terug te kopen in bepaalde omstandigheden en doorverkoop te blokkeren, em vervolgens niet gezorgd dat je dat ook daadwerkelijk kon als dat nodig zou zijn? Dat klinkt mij toch echt als een probleem dat je zelf gecreëerd hebt en wat je had kunnen voorkomen door of te zorgen dat je niet meteen al je geld in een nieuwe pony stak, of door niet met zo'n contract te verkopen. Ik vind dat vooral banketstaaf voor de kopers en de pony. Als allerlij vreemden jouw geen geld hadden gegeven zat daar een ongelukkige pony waar ze niks mee kunnen door een contract wat jij erop gegooit hebt waar je zelf niet aan kan voldoen...Ik was er altijd zwaar tegen!
Palmera schreef:Dit vind ik nou weer wel een goed voorbeeld van iets waar spaargeld noch verzekering je had geholpen en crowdfunding in mijn ogen echt prima is. Er vanuit gaande natuurlijk dat je niet expres naast een erg actieve vulkaan gaat wonen ofzo (en voor de duidelijkheid, dat denk ik dus niet).Ik meld me even.In 2021 is er voor mij een Gofund actie opgericht nadat een vulkaan over mijn leven is gewalst. Aan het einde van de dag had ik drie honden, mijn auto en wat im om het lijf had. En niks meer.
Mellow schreef:Palmera schreef:Ik meld me even.In 2021 is er voor mij een Gofund actie opgericht nadat een vulkaan over mijn leven is gewalst. Aan het einde van de dag had ik drie honden, mijn auto en wat im om het lijf had. En niks meer.
Ik heb met liefde voor jou gedoneerd en vind het mooi om te zien wat je nu alweer hebt opgebouwd! Kun je trots op zijn.
Cambionn schreef:GabberGill schreef:Niet om het 1 of ander. Maar je hebt dus een dier verkocht met een contract expliciet om het terug te kopen in bepaalde omstandigheden, em vervolgens niet gezorgd dat je dat ook daadwerkelijk kon als dat nodig zou zijn? Dat klinkt mij toch echt als een probleem dat je zelf gecreëerd hebt en wat je had kunnen voorkomen door of te zorgen dat je niet meteen al je geld in een nieuwe pony stak, of niet met zo'n contract te verkopen. Ik vind dat vooral banketstaaf voor de kopers en de pony. Als allerlij vreemden jouw geen geld hadden gegeven zat daar een ongelukkige pony waar ze niks mee kunnen door een contract wat jij erop gegooit hebt waar je zelf niet aan kan voldoen...Ik was er altijd zwaar tegen!
En nee, je had het misschien niet verwacht. Maar niemand verwacht dat hun dier ziek wordt of dat de boel afbrand. Toch hebben ze er een verzekering of spaargeld voor just in case.Palmera schreef:Dit vind ik nou weer wel een goed voorbeeld van iets waar spaargeld noch verzekering je had geholpen en crowdfunding in mijn ogen echt prima is. Er vanuit gaande natuurlijk dat je niet expres naast een erg actieve vulkaan gaat wonen ofzo (en voor de duidelijkheid, dat denk ik dus niet).Ik meld me even.In 2021 is er voor mij een Gofund actie opgericht nadat een vulkaan over mijn leven is gewalst. Aan het einde van de dag had ik drie honden, mijn auto en wat im om het lijf had. En niks meer.
GabberGill schreef:Euhm, ik reageer puur op jouw verhaal hier dat je zelf post als zijne een voorbeeld van je eigen crowdfunding die je te verantwoorden vind/je over heeft gehaald om van tegen zijn te veranderen in er zelf 1 starten? Als dat niet het complete verhaal is, is dat toch niet mijn schuld?Een bericht vol aannames en op zo'n manier heb ik niet eens zin om het uit te leggen![]()
Kopers wisten allang hoe het zat heb altijd open kaart gespeeld.
_San87_ schreef:Ik doneer vrijwel nooit aan dit soort dingen, negen vd tien keer gaat het om een luxe die bij elkaar geschraapt moet worden door derden. Ik vind het ordinair bedelen. Maar, ieder moet doen wat hij/zij wil. Ik negeer die acties gewoon.
Go fund me's zoals die voor Palmera zou ik 100% voor doneren. Go fund me's zoals die van GabberGill 100% niet.
StalNollie schreef:Laatst kwam er ook weer 1 voorbij paard was ziek dit en datje maar stond niet bij wat.. dus ik zo brutaal als ik ben vraag dan ook wat is die ziekte die zo duur moet wezen en waar zijn de rekeningen om in te zien.. ging het om een gevalletje droes.... Jongens jongens dit is 1 van de kinderziektes in de paardenwereld die er helaas weleens bij komt qua kosten.. rekeningen, als je erom vraagt ik heb er nog nooit 1 gezien.
_San87_ schreef:Ik doneer vrijwel nooit aan dit soort dingen, negen vd tien keer gaat het om een luxe die bij elkaar geschraapt moet worden door derden. Ik vind het ordinair bedelen. Maar, ieder moet doen wat hij/zij wil. Ik negeer die acties gewoon.
Go fund me's zoals die voor Palmera zou ik 100% voor doneren. Go fund me's zoals die van GabberGill 100% niet.