Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chickyy schreef:capopjekop schreef:Ik denk niet dat de ts het labeltje narcisme plakt omdat haar ex enkel een leugenaar is.
Precies, maar ik ga hier niet alles online gooienblijkbaar ligt het bij sommige mensen wat gevoelig, maar met deze man is veel meer mis dan alleen liegen.
Chickyy schreef:capopjekop schreef:Ik denk niet dat de ts het labeltje narcisme plakt omdat haar ex enkel een leugenaar is.
Precies, maar ik ga hier niet alles online gooienblijkbaar ligt het bij sommige mensen wat gevoelig, maar met deze man is veel meer mis dan alleen liegen.
pmarena schreef:En is het dan beter om bij een min of meer per ongeluke zoen of iets, dat direct tegen je partner te zeggen en daarmee bij sommige types grote onrust te creëren, of is het dan beter om het niet te zeggen als je maatregelen neemt dat het niet verder gaat en nooit meer gebeurt? Als je weet dat je partner volledig de pan uit flipt en het enorm vergroot?
Elisa2 schreef:Dorine92 schreef:Goeie vraag in de openingspost. Ik kom er ook maar niet achter waarom er zo nodig gelogen moet worden. Hier zelfs eentje gehad die gewoon toestemming had om met andere vrouwen af te spreken, alleen even zeggen.
Helaas, soms wel zeggen en soms niet. En dan kwaad worden als ik hem leugenaar noem want hij heeft niet gelogen, hij heeft "alleen maar" verzwegen. Kansloos. De afspraak was open en eerlijk, hij heeft dat niet gedaan, maar ik ben het probleem want ik noem hem een leugenaar.
Is niet de eerste keer dat iemand niet eerlijk is natuurlijk, dus ja dan moet je wéér alles bij elkaar rapen om de volgende weer te vertrouwen. Maargoed die zal vast ook wel weer liegen.
Waarom mensen liegen? Tja... geen idee maar waar ik wel over uit ben is dat mensen een enorme hekel hebben aan de waarheid. Alleen al hier op bokt gaan mensen compleet uit hun plaat als ik gewoon de dingen zeg zoals ik ze vind. Maar ook de hele maatschappij is natuurlijk alleen maar meer en meer een cultuur aan het worden waarin alles met veel koetiekoetie en tutterdetut verpakt moet worden, want oh stel je voor dat je op een zieltje trapt. Geen goede ontwikkeling als je het mij vraagt, want dan weet je nooit of mensen de waarheid spreken of gewoon aardig gevonden willen worden maar ondertussen alsnog overal sch..t aan willen hebben. Ik denk altijd, wees dan ook zo stoer omdat gewoon de waarheid te zeggen.
Als jij dingen zegt zoals jij ze vindt, is dat jouw mening en niet DE waarheid.Lijkt me goed om onderscheid te maken in dit soort zaken.
De cancelcultuur heeft vele oorzaken denk ik, ik vind dat mensen wel moeten kunnen blijven zeggen wat ze denken maar dat hoeft niet op een kwetsende manier.
verootjoo schreef:Chickyy schreef:Precies, maar ik ga hier niet alles online gooienblijkbaar ligt het bij sommige mensen wat gevoelig, maar met deze man is veel meer mis dan alleen liegen.
En toch is er een reden dat je verliefd om hem werd en een relatie met hem had.
Ik vind het ook een beetje gek om iemand zo zwart te maken tot stoornissen aan toe.
Iedereen heeft tegenwoordig een narcistische ex : =
Sommige mensen passen gewoon niet en halen het slechtste in elkaar naar boven. Daar hoeft geen persoonlijkheidsstoornis aan ten grondslag te liggen.
Mandarijn schreef:Die slachtofferrol herken ik heel erg! Hij was zielig, hij raakte alles kwijt etc. Dat dit allemaal kwam door zijn eigen acties en leugens, kwam niet in hem op (en was ook niet zo als je dat dan opperde, het lag aan jou en jij was door het opperen alleen al slecht voor hem). Zolang je maar meeging in zijn verhalen was er niks aan de hand, zodra je in zijn ogen "moeilijke" vragen ging stellen sloeg het om. Zo ook als je twijfelde aan een verhaal en daar naar vroeg, achteraf ben ik erachter gekomen dat die momenten dan ook om daadwerkelijk leugens ging en mijn onderbuikgevoel gelijk had.