En toe was je alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:21

anjali schreef:
tita schreef:
Dat staat er los van, haar vriendin. Hun geheim
Dat hadden ze samen moeten bespreken.

Ze gaf altijd een ultimatum kunnen stellen

Ik heb geen sympathie voor die vriendin en ik kan niks zeggen over hun relatie van alle betrokkenen
Kijk nu enkel naar verraad van haar vriendin ongeacht wat er gebeurd is

Dit vind ik ook. Als je beste vriendin je een geheim vertelt dan mag je dat niet doorvertellen. Want dan ben je geen vriendin. Het "voordeel" is nu dat je dat nu weet en op zoek kunt naar betere vrienden. Dat jouw man je nu laat vallen vind ik ook niet mooi, maar ik ken jullie en jullie relatie niet dus er kan meer achter zitten. In de ideale relatie blijf je elkaar steunen ook als er wat misgaat. Anders is het een mooi-weer-relatie. Sommige Bokkers in dit topic reageren wel keihard zeg. Daar heeft ts niks aan .

Bedenk dan eerst even waarom jij jouw beste vriendin met een geheim zou willen opzadelen? En wat voor geheim het is. Want waarom mag jij wel je snavel voorbij praten, maar verwacht je van je vriendin iets dat je zelf kennelijk niet kunt? Wie is dan de ware vriendin?

Gelukkig zijn die ideale situaties, zoals beschreven in Bouquet romannetjes ook, ook standaard in het echte leven. Of kijk ik nu teveel films?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:22

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:
Ik zou al nooit kunnen zijn met iemand die mij verbiedt om drugs te gebruiken en ik snap best dat je er dan voor kiest om te liegen. Natuurlijk is liegen niet goed, maar ik vind verbieden zo kinderachtig.

Waarom heeft je beste vriendin het verteld aan hem? Maakte ze zich zorgen of heeft ze je een hak willen zetten?

Ik denk dat deze relatie sowieso niet zo gezond was, dus misschien maar beter dat je een frisse start kunt maken, dan komen leuke mensen vanzelf naar je toe.

Ergens fel tegen zijn is niet hetzelfde als iemand iets verbieden, imo.

Eens. Ik ben zelf vrij fel tegen het gebruik van harddrugs, daar heb ik zo mijn redenen voor. Ik zou het mijn vriend niet verbieden, maar als hij er voor kiest om er over te liegen dan hebben we wel een probleem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:23

Ik denk dat het meeste al gezegd is. Sterkte Lau! Iedereen doet weleens domme dingen. Of dingen waar hij/zij niet trots op is. Feit blijft de situatie waar je nu inzit en niet de reden waarom het zo is. Zie het als een kans tot groei, om van te leren, tot zelfontplooiing. Alleen zijn is soms heel goed voor mensen, het werpt je weer even terug op de basis, jijzelf. In het diepste leer je jezelf het beste kennen en kan je jezelf vinden. Hopelijk geeft dit je een nieuwe start en nieuwe mogelijkheden tot geluk.
Je mag altijd pb’en.

Edit: probeer wel echt van de drugs af te blijven. Niet om belerend te doen, maar het is (zoals ik het lees) een vluchtmiddel en dan liggen er gevaren op de loer.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 12:23

Hij verbood mij de harddrugs wel en dat vond ik heel moeilijk. En maakte het ook prikkelend om het wel te doen.

Waarom de vriendin het heeft verteld mag Joost weten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:24

Ik vind het wel heel sneu dat je nu alleen staat zonder hulp om je heen.

Heb je familie of vrienden die je kunnen helpen?

Weet je, tuurlijk ben je fout geweest en kunnen wij oordelen en veroordelen wat we willen maar als je niets en niemand heb om op terug te vallen vind ik dat heel erg.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 12:25

Mando schreef:

Weet je, tuurlijk ben je fout geweest en kunnen wij oordelen en veroordelen wat we willen maar als je niets en niemand heb om op terug te vallen vind ik dat heel erg.

Ik heb geen contact met mijn familie helaas. Dus ben nu echt op mezelf aangewezen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:26

_San87_ schreef:

Dat is zeker waar, dat heb ik anders geïnterpreteerd. Maar ik snap wel dat je liegt om iemand te sparen of een discussie uit de weg te gaan.

Tegelijkertijd moet je gewoon niet in die situatie willen komen en is dat 1 van de redenen dat ik het uitgemaakt hebt met een vriendje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:28

Lau schreef:
Hij verbood mij de harddrugs wel en dat vond ik heel moeilijk. En maakte het ook prikkelend om het wel te doen.

Begrijpelijk, verbieden houd ik ook niet van en zou in een volwassen relatie niet nodig moeten zijn. Maar nog steeds geen reden om er stiekem over te gaan doen.

Maar goed, onder de streep denk ik dat het goed is dat je voor jezelf kiest. Sterkte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:30

Urbanus schreef:
_San87_ schreef:

Dat is zeker waar, dat heb ik anders geïnterpreteerd. Maar ik snap wel dat je liegt om iemand te sparen of een discussie uit de weg te gaan.

Tegelijkertijd moet je gewoon niet in die situatie willen komen en is dat 1 van de redenen dat ik het uitgemaakt hebt met een vriendje.

Ik snap het ook wel, de consequentie is alleen wel dat het je in de kont kan bijten. Wat nu ook gebeurd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:30

Lau schreef:
Mando schreef:

Ik heb geen contact met mijn familie helaas. Dus ben nu echt op mezelf aangewezen

Probeer het als een kans te zien om jezelf nu goed te leren kennen en voor jezelf te zorgen.
Wie kan dat beter als jijzelf?
Dit is de eerste dag van de rest van je leven. Het klinkt cliché maar jij hebt de sleutel in handen.
Tijd om voor jezelf te gaan vechten, meid!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:39

Wat rot voor je. Heel veel sterkte. Heb je daarna nog met hem gepraat?

Ik denk dat het goed is dat je hulp hebt gezocht en op de wachtlijst staat. Want dit is enkel en alleen iets van jezelf en niet van je vriendin of je man die dit verbood. Als je drugs wil gebruiken, prima, maar dan had je niet met hem moeten trouwen als hij het verbied. Want hij heeft het vast en zeker niet het laatste jaar pas verboden voor je. Hoe dan ook, liegen en bedriegen daarover is helemaal not done. En daarnaast kan je een vriendin niet opzadelen met zo’n groot geheim en kan je niet verwachten dat ze met je mee liegt. Voor hetzelfde geldt heeft je man het gevraagd en dan zou ik als vriendin zijnde zeker niet gaan liegen. Ik vraag me af wat voor basis je huwelijk/relatie überhaupt heeft als er geen basis is van vertrouwen en eerlijkheid.
En wat vervelend dat het slecht met je ging toen je vriendin zich voor je ogen heeft verwond. Dat is moeilijk en heftig. Maar ook iets waar je zelf aan kan werken, en het niet altijd binnen de ander zoeken. Jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen daden, problemen, verdriet. Jij mag daar mee aan de slag en daar is geen enkele andere verantwoordelijk voor of schuldig aan.

Ik denk dat er genoeg gezegd is, maar ik wil je toch een hart onder de riem steken. Knap van je dat je hulp hebt gezocht. Hopelijk is er een praktijk waarbij je sneller terecht kan, wellicht goed om een praktijk te zoeken buiten de GGZ. Het is goed om te gaan vechten, dat kan je. Dat weet ik zeker. Niet vechten voor je huwelijk in de eerste instantie; maar vechten om je eigen ik terug te vinden en alles op een rijtje te krijgen en te verwerken. Want dat is de basis voor een goede relatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:57

Urbanus schreef:
Ik zou al nooit kunnen zijn met iemand die mij verbiedt om drugs te gebruiken en ik snap best dat je er dan voor kiest om te liegen. Natuurlijk is liegen niet goed, maar ik vind verbieden zo kinderachtig.

Waarom heeft je beste vriendin het verteld aan hem? Maakte ze zich zorgen of heeft ze je een hak willen zetten?

Ik denk dat deze relatie sowieso niet zo gezond was, dus misschien maar beter dat je een frisse start kunt maken, dan komen leuke mensen vanzelf naar je toe.

Ik ben het zelden met jou eens op Bokt, maar in dit geval wel voor 3000%!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:58

Lau schreef:

Mogelijk heeft je vriendin dit gedaan omdat ze zich zorgen om je maakt. Drugsgebruik gaat nu eenmaal van kwaad tot erger. Ze heeft je willen behoeden voordat het te laat is. Dat je man kwaad is snap ik heel goed. Je hebt hem al die tijd voor gelogen. Overigens is ook dat een teken van verslaving. Wees blij dat je, al is het op een harde manier, geconfronteerd bent met het feit dat je verkeerd bezig bent. Doe er je voordeel mee en zoek hulp. Hopelijk komt de rest dan ook weer goed, als ze het vertrouwen in jou weer terug hebben. Sterkte en succes.

TinkerTreas

Re: En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:11

Ik denk dat iemand iets verbieden, binnen een relatie, niet goed is voor je relatie.
Maar ik snap wel dat je de relatie beëindigd als je partner drugs gebruikt en jij hier fel op tegen bent.
Ik denk dat dit sowieso al vroeg in de relatie gecommuniceerd had moeten worden. Je man is tegen drugs en jij wilt af en toe gebruiken. Komen jullie hier samen uit of kunnen jullie dan het beste op een eerder moment je eigen weg gaan.

Maar dat is allemaal achteraf natuurlijk. Ik snap op zich ook wel dat je liegt omdat je van hem houdt en hem niet kwijt wilt. En dat dat niet ok is heb je nu aan den lijve ondervonden.
Het is een rot situatie waar je nu in zit.
Misschien kunnen jullie over een tijdje het gesprek nog eens aan gaan als je gestart bent met de hulpverlening. Als je man daar tenminste voor open staat.
Heel veel sterkte in ieder geval.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:33

tita schreef:
Dat staat er los van, haar vriendin. Hun geheim
Dat hadden ze samen moeten bespreken.

Ze gaf altijd een ultimatum kunnen stellen

Ik heb geen sympathie voor die vriendin en ik kan niks zeggen over hun relatie van alle betrokkenen
Kijk nu enkel naar verraad van haar vriendin ongeacht wat er gebeurd is

Maakt alleen toekijken hoe iemand zichzelf kapotmaakt zonder aan de bel te trekken je dan een goede vriendin?
En ook in het geval dat het een gezamelijke vriendin is van het koppel?
Doordat vriendin die zaken aan het licht bracht kan TS eindelijk inzien hoe fout het is en hulp krijgen. Prima gedaan denk ik juist, al zal het haar wss wel de vriendschap kosten.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:35

Verbieden kan idd niet, maar grenzen stellen wel.. En dat heeft je man terecht gedaan :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:39

Citaat:
Ik snap heel goed hoe fout ik ben geweest en had dit echt anders moeten doen. Maar kan er nog wel kapot van zijn. Ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt.

Sterkte meid. We maken allemaal fouten en het is naar dat je nu alleen staat. Kom op, probeer ervan te leren en door. Ook al is het leven nog zo ruk nu, er komen echt weer betere dagen. Ik wens je veel moed en wijsheid toe en geen gekke dingen gaan doen hé, want dat maakt het alleen maar erger en lost niets op. :knuffel:

Goed dat je hulp gaat krijgen en op de wachtlijst staat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:50

Alleen OP gelezen.

Ik vind het voor jou heel rot.
Maar dat dit de druppel is na ook verliefd te zijn op een ander begrijp ik wel.
Hij zal denken; waar is ze nog meer niet in te vertouwen?

Dus voor de toekomst werk aan jezelf. Ben eerlijk naar een partner anders gaat dit je nog veel vaker gebeuren.

Heel veel sterkte want voor nu is het zo :knuffel:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:02

Iemand anders opperde dit ook al in dit topic. Heeft je vriendin het misschien verteld om jou juist te helpen?

Als je je beste vriendin de afgrond in ziet glijden steek je haar dan niet de hand toe?

Zeker bij een open relatie is vertrouwen in elkaar heel erg belangrijk. Misschien kan je het gesprek nog aangaan met je man en er samen uitkomen, eventueel met behulp van een relatietherapeut.

Ik wens je heel veel sterkte want de situatie waar je nu in zit is hoe dan ook heel naar.

anjali

Re: En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:17

Sommige Bokkers blijken ts te kennen uit eerdere topics. Ik niet. Wat ik hier zie is een vriendin die een toevertrouwd geheim doorvertelt aan de man van ts, en een man die niet loyaal is maar door ts gemaakte fouten aangrijpt om met haar te breken. Geen mens is perfect, misschien zijn deze personen niet degenen die ts verder kunnen\willen helpen op haar levensweg. Ik persoonlijk ben er in elk geval klaar mee als er sprake is van verraad en gebrek aan loyaliteit. Dan wordt het tijd voor iets nieuws en hopenlijk beters. Tenzij natuurlijk alles uitgepraat kan worden en gereset.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:17

Lau schreef:
Mando schreef:

Geen erg inhoudelijke reactie maar ik hoop dat je snel hoger op komt qua wachtlijst en de juiste hulp krijgen en verder dikke knuff!

Hoe schuldig je ook bent aan de situatie, het is wel super naar om alleen te komen te staan, zonder familie of partner :(:)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:23

Percy schreef:
Iemand anders opperde dit ook al in dit topic. Heeft je vriendin het misschien verteld om jou juist te helpen?

Als je je beste vriendin de afgrond in ziet glijden steek je haar dan niet de hand toe?

Zeker bij een open relatie is vertrouwen in elkaar heel erg belangrijk. Misschien kan je het gesprek nog aangaan met je man en er samen uitkomen, eventueel met behulp van een relatietherapeut.

Ik wens je heel veel sterkte want de situatie waar je nu in zit is hoe dan ook heel naar.

Dat, zelfmedicatie voor trauma is niet helpend.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:26

anjali schreef:
Sommige Bokkers blijken ts te kennen uit eerdere topics. Ik niet. Wat ik hier zie is een vriendin die een toevertrouwd geheim doorvertelt aan de man van ts, en een man die niet loyaal is maar door ts gemaakte fouten aangrijpt om met haar te breken. Geen mens is perfect, misschien zijn deze personen niet degenen die ts verder kunnen\willen helpen op haar levensweg. Ik persoonlijk ben er in elk geval klaar mee als er sprake is van verraad en gebrek aan loyaliteit. Dan wordt het tijd voor iets nieuws en hopenlijk beters. Tenzij natuurlijk alles uitgepraat kan worden en gereset.

Ik vrees dat hier toch wel iets meer aan de hand is en er een heleboel aan vooraf is gegaan. TS schrijft zelf dat ze ook geen contact met haar familie heeft. Tel daar het liegen, bedriegen van ts en het verbreken van de relatie en vriendschap van haar man en vriendin bij op en anderen overal de schuld van geven behalve jezelf, dan kom je toch wel uit bij iemand die kampt met een serieus verslavingsprobleem. Soms is verraad en het verbreken van een relatie nog de enige mogelijkheid voor de mensen om een verslaafde heen om diegene tot inkeer te krijgen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:30

Ergens is de eerste stap al gezet door TS, ze ziet in waardoor het fout is gegaan door te liegen over haar drugsgebruik, dan ben je al een heel eind, veel zien dit niet in.

Toen je je vriendin in vertrouwen nam over de drugs, hoe reageerde zij toen? Gaf ze aan dit geheim met jou te delen of er niet mee om te kunnen gaan door het bijvoorbeeld voor haar zelf te houden?
Ik heb vroeger een vriendin gehad die dacht mij te kunnen gebruiken als ze weer eens een scharrel had tijdens haar huwelijk. Ik heb altijd gezegd daar niet in mee te gaan en als haar inmiddels ex-man zou bellen ik eerlijk zou zeggen dat ze niet hier is, waar ze wel ik geen idee ( dat wist ik ook niet letterlijk), als hij dan verder zou vragen dat ik dan ook zou zeggen dat het niet de eerste keer is dat ze mij daar voor probeerde te gebruiken. De vriendschap was ook snel voorbij daarna.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:32

Eerlijk gezegd vind ik dit verhaal niet een verhaal waar ik over wil oordelen. Daar vind ik dit topic niet de plek voor.
Ik voel ook niet de behoefte om over vriendin of man te oordelen want ik ken de achtergrond niet van hun gedrag.

Wel zie ik dat Lau haar verhaal kwijt wil, dat ze donders goed weet dat het niet tof is wat ze deed, en dat ze nu op de blaren moet zitten en dat dit zeer doet.

Gelukkig komt er hulp en dan denk ik :"al doende leert men in het leven", daar hoef ik niet nog eens overheen want dat werkt totaal averechts.

Dus kop op Lau, ga voor je toekomst en leer van het verleden. Het leven heeft genoeg nog in zich en drank en drugs zijn nooit de oplossing zoals je zelf al aangaf en je ook weet(lees ik tussen de regels door).