Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Anomien schreef:Mannen onderhandelen vaak wel, terwijl vrouwen altijd maar bescheiden blijven omdat we niet inhalig willen zijn.
Dit is achterhaald. Vrouwen onderhandelen wel, maar krijgen minder uit onderhandelingen dan mannen.
@TS: geef ze terug dat dit niet het aanbod is dat je verwacht en dat je hiervoor niet overstapt. Dat je graag bij ze wil komen werken, maar dat ze dan minimaal een marktconform aanbod moeten doen waaruit jij ook kan opmaken dat ze je graag zien komen.
Als ze niet willen plussen, heb je dan mogelijkheden om verder te kijken? Dit is hét moment om fors meer te gaan verdienen.
daantjuhhh schreef:Als vrouw heb ik die ervaring ook.
Ik kreeg een aanloopschaal via het uitzendbureau.
Toen kwam ik een jaar later rechtstreeks bij de werkgever terecht.
Kreeg ik weer een aanloopschaal.
2 mannen kregen dit ook.
Bij die 2 mannen is dit later recht getrokken, bij mij niet.
En ik heb hier wel degelijk meerdere keren om gevraagd.
Doubtless schreef:@Anomien: is breed uitgemeten in het nieuws. Mijn eigen ervaring is dat onderhandelen bij een huidig werkgever amper loont, maar overstappen wel degelijk.
[ [url=m/0iI4bR.jpg]Afbeelding[/url] ]
ruitje schreef:Ik zou hier niet eens een tegenbod in doen.
Mededelen dat dit te laag is en afwachten.
Dikke doei
herr_balou schreef:ruitje schreef:Ik zou hier niet eens een tegenbod in doen.
Mededelen dat dit te laag is en afwachten.
Dikke doei
Dit! Ik vind het een belediging en zou waarschijnlijk opzoek gaan maar een ander bedrijf.
Zonnebloem24 schreef:Ik heb een mail gemaakt waarin ik wel beargumenteer waarom ik het salaris aanbod te laag vindt.
Ik twijfel alleen of ik dat nu al ga sturen of eerst een paar dagen moet wachten, wil ook niet wanhopig overkomen om meteen te reageren...
Wat vinden jullie?