“Een dagje lekker niksen”, hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: “Een dagje lekker niksen”, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:51

Misschien kleiner beginnen en even 10 minuten niets doen?
Lijkt me zo lastig om die rust niet te kunnen vinden!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:55

Het helpt bij mij om die tabbladen te categoriseren. Is het iets wat ik direct kan of direct invloed op heb? Bijvoorbeeld ik moet nog stofzuigen of administratie doen. Dan doe ik het direct, kan dat tabblad dicht. De rest categoriseer ik als "niet direct te fiksen of niet per se nodig" en parkeer ik tot later.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 10:27

Schijnbaar heb ik 'niks doen' wel nodig, want ik heb vandaag als enige dag in de week vrij (moest extra invallen voor zieken en de rest is - heel onhandig dubbel gepland door de bedrijfsleider - op vakantie) en uitgerekend vandaag komt er bezoek. Dat is op zich niet erg, maar ik kan er erg slecht tegen als mensen maar door blijven ratelen zonder tussendoor adem te halen en in hun gesprek geen punten of komma's gebruiken. Ook wel het aan één stuk door blijven praten met allerlei bijzaken erbij. Hierdoor kan ik mijn eigen gedachten niet meer ordenen en ben ik bek- en bekaf na zo'n bezoek. Morgen t/m zaterdag weer werken (idem als afgelopen week), dus zowel geestelijk als lichamelijk snak ik wel naar een dag rust in mijn hoofd.

Roosch

Re: “Een dagje lekker niksen”, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:51

Herkenbaar. Ik heb het weekend leeg geschoven en lig aan de oplader. Ik geniet er met volle teugen van. :j

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:32

Shenavallie schreef:
Schijnbaar heb ik 'niks doen' wel nodig, want ik heb vandaag als enige dag in de week vrij (moest extra invallen voor zieken en de rest is - heel onhandig dubbel gepland door de bedrijfsleider - op vakantie) en uitgerekend vandaag komt er bezoek. Dat is op zich niet erg, maar ik kan er erg slecht tegen als mensen maar door blijven ratelen zonder tussendoor adem te halen en in hun gesprek geen punten of komma's gebruiken. Ook wel het aan één stuk door blijven praten met allerlei bijzaken erbij. Hierdoor kan ik mijn eigen gedachten niet meer ordenen en ben ik bek- en bekaf na zo'n bezoek. Morgen t/m zaterdag weer werken (idem als afgelopen week), dus zowel geestelijk als lichamelijk snak ik wel naar een dag rust in mijn hoofd.

Tsja, dan zou ik het dus gewoon afzeggen. Je hebt ook je rust nodig. En als het niet iets heel belangrijks is,maar gewoon een sociaal moetje, wat je ook nog eens energie kost, dan kan dat best naar een ander moment verplaatst worden, wanneer je wel de tijd hebt om daarna op te laden.

Jij bent de enige die rekening kan houden met jezelf en je eigen behoeftes. Een ander doet dat niet voor je.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 16:44

Dat zou ik bij ieder ander zeker gedaan hebben. In dit geval is één van de twee erg belangrijk voor me en ze moeten van behoorlijk ver komen (ik zie ze maar een paar keer per jaar). Ze zijn inmiddels weer huiswaarts en het viel achteraf mee, maar ik ben evengoed lichtelijk 'knock-out'. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:56

Sinds ik geen paard meer heb, na dik 35 jaar, kan ik zó goed een dag niksen.

Geen 'slot' meer aan het einde van de dag.. Alleen voor mijzelf zorgen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 07:45

Ik denk dat dat wel scheelt als je echt niks te doen heb.Dan ontspan je makkelijker als wanneer je zit te wachten tot je de paarden binnen kan halen.Wachten geeft stress bij mij.En als je altijd in een snel levens ritme zit en dan ineens niet dan voelt dat ook alsof er iets niet klopt.
Internetten geeft mij wel een gevoel van ontspanning je komt vanzelf dingen tegen die interessant zijn en dan vliegt de tijd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:26

Gisteren heb ik een Access Bars behandeling gehad en dat was echt heel erg fijn. Gewoon een uur lang volledig ontspannen (wist niet dat dat kon) op een tafel gelegen en via bepaalde punten op je hoofd 'rust' krijgen. Heb er tot laat in de avond een licht gevoel van gehad, dus niet het gevoel dat je de hele dag een zware rugzak tilt. Vanmorgen heb ik zowaar een half hoofdstuk op de bank gelezen! Helaas is dat gevoel nu een stuk minder, maar ik heb het wel even mogen ervaren. Over een poosje wil ik dit zeker nog eens doen (eerst weer even sparen, want het kost 57 Euro voor één behandeling).