Supervixen schreef:Ik ben van de week voor het eerst in een grote scooterzaak geweest.
Ze waren daar erg van de electrische scooters.
Ik heb een hele voorlichting gekregen en we hebben gekeken welke het beste bij me zou passen.
Ik ga het nu even laten bezinken tot na mijn vakantie en dan bij een andere zaak kijken.
Ik heb totaal geen verstand van scooters, maar mijn vriend werkt in de e-mobility wereld (dus alle kleinere elektrische voertuigen dan auto's), zijn bedrijf ontwerpt voor allerlei bekende en goede merken. En van hem weet ik wel dat de ontwikkeling van elektrische accu's enorm hard gaat. Dat de accu van een elektrische scooter die slechts een paar jaar geleden is uitgekomen, bij een nieuwere scooter alweer enorm verbeterd is. Dus op basis van ervaringen van mensen die een tijd terug een elektrische scooter hadden en niet tevreden waren over de accuduur, zou ik niet gelijk aannemen als hoe de situatie nu is en wat er nu op de markt is. Een paar jaar terug stonden de elektrische scooters nog in de kinderschoenen. Niet om die ervaringen te bagatelliseren, want waarschijnlijk kloppen die gewoon, maar is de situatie nu alweer heel anders.
Daarnaast, als fietser (en hardloper) in de stad die graag ademhaalt, bedank ik ieder op mijn blote knietjes die een stillere, niet meurende en verstikkende versie kiest.
Het is zo'n enorm verschil als ik achter iemand zit of bij de stoplichten sta te wachten.
Dat waren mijn two cents, hopelijk vindt je de juiste blitse scooter voor je woon-werkverkeer!