Welke scooter past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Welke scooter past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:29

Ik heb jaren een malaguti centro gereden, superfijne scooter al worden ze niet meer gemaakt. Maar wat hier ook al wordt gezegd; een scooter is echt instabieler dan een fiets/ Ebike. Ze zijn gewoon veel zwaarder dus bochten met nat weer en blaadjes op de weg vond ik wel een ding. Ben wel eens onderuit gegleden en kon m gewoon niet houden want te zwaar. Een ander groot nadeel vond ik het stilzitten met kouder weer: hoe goed ik me ook aankleedde, beenkleed en alles: ik deed er uren over om weer op temperatuur te komen. En idd, juist met slecht weer wil je met de auto en sta je dus mega in de file. Ik ben heel blij met m’n ebike…

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 16:42

Een brommobiel gaat het echt niet worden nee.

Ah een scooter leek me juist stabieler!
Met slecht weer zou ik dan de keuze hebben om met de auto te gaan en de file maar te accepteren of wat vroeger uit bed, hopen dat de treinen rijden en met de trein gaan.
Ik ga het gewoon allemaal uitproberen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:00

Gelijk heb je! Als je het niet probeert weet je t ook niet :j
Ik reed ook op de scooter met regen, dan gewoon iets rustiger in de bochten. Op kou kun je je kleden. Ik ging alleen niet de weg op bij ijzel, maar dan fiets ik ook liever niet :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:01

Ik heb jaren op een Tomos snorbrommer de buurt onveilig gemaakt :')
Heerlijk, kon overal naartoe en het kostte een drol en dat mis ik best want die dingen zijn wendbaar en niet zo zwaar maar de laatste ging nogal hard dus die heb ik weggedaan maar het blijft wel kriebelen al vind ik dat je op een scooter wel meer beschermd zit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:24

Ik vond in de winter de kou ook echt wel een ding.
Zeker op langere stukken. Ik heb nooit handschoenen gevonden waarbij mijn handen niet ijspegels werden. En alles wordt op een gegeven moment koud. Op de E bike heb ik daar veel minder last van.

Ik vond de scooter stabieler. Al ben ik ook een keer bij blaadjes in de herfst onderuit gegaan. Dan lig je al voor dat je er erg in hebt zeg maar. Dus het hangt wel een beetje van de situatie af.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 13:33

Had je verwarmde handschoenen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:39

Ik had geen verwarmde handschoenen. Ik heb ook al jaren geen scooter meer gereden.

Maar ik had wel hele dure motor handschoenen waarbij het echt niet zou moeten kunnen. Maar toch kreeg ik koude handen. Met name als ik naar Rijnsaterwoude ging een lang open stuk langs èèn provinciale Polderweg. Dan was ik al ruim 10km op weg en bleven ze niet meer warm.

Ik kreeg ook koude voeten, zelfs met boots met bont.net wandelen waren die snel veel te warm maar op de scooter kreeg ik koude voeten. Dat vond ik echt wel een nadeel swinters, eenmaal koud krijgt je het ook niet meer warm. Op de e bike beweeg je nog iets.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:55

Afbeelding
Ik heb deze djjd cashmere.
Ik heb er dus een scherm op en vind dit wel fijn.
Heb altijd het vizier open, vind het vreselijk als hij dicht zit. :=
Ik ben wel een mooi weer rijder en gebruik hem eigenlijk alleen als ik naar de winkel of de paarden ga (7 km).
Momenteel gebruik ik hem niet want hij loopt een beetje veel te hard. Het is officieel een snor, maar kameraad van me heeft laatst ergens onder de buddy een stekkertje uitgetrokken en nu loopt hij 55km/u ~~}>

Toen ik jonger was altijd een Yamaha Neos gehad.
Super fijne scooter. Liep altijd.
Super zuinig.
Jaren gebruikt voor woon werk verkeer (15km).
Mijn broer heeft hem na mij nog zeker 10 jaar gebruikt.

Mocht je wel voor een elektrische gaan, dan zou ik aanraden een extra accu aan te schaffen.
Voor de langere afstanden heb je dan in ieder geval een backup.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 13:57

Wat een mooie is dat. Lekker kleurtje ook.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 12:44

Op basis van dit topic aan de twijfel gegaan of het voor ons handig/voordeliger is om een scooter erbij te pakken. Helaas kunnen we niet een auto weg doen, dus de vaste lasten van de auto blijven. Man gaat namelijk verder weg werken en zijn rooster is niet altijd hetzelfde waardoor we toch wel eens op hetzelfde moment de auto nodig hebben. We hebben gelukkig ook een zuinige auto welke 1:19 1:20 kan halen.

Als ik uit ga van 1:30 verbruik van een scooter dan zouden we per week rond de €8,50 kunnen besparen puur alleen op benzine (bedenk nu wellicht nog iets minder omdat ik niet alle dagen op kantoor werk...) Maar stel alle dagen naar het werk en 3x training geven man dan zou ik dus rond dat bedrag uitkomen. Het gaat om rond de 180 km per week voor mijn werk en voor 3x training geven. Ik vond het nog geen wereldbedrag, maar alle beetjes helpen natuurlijk.

Scheelt dus wel flink wat km's wat de auto dan minder maakt.

Maar alleen is voor mij nog niet duidelijk wat jullie gemiddeld aan verzekering kwijt zijn? Het gaat dus wel om eentje wat 45 km per uur kan geen snor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 12:53

Ik ben van de week voor het eerst in een grote scooterzaak geweest.
Ze waren daar erg van de electrische scooters.
Ik heb een hele voorlichting gekregen en we hebben gekeken welke het beste bij me zou passen.
Ik ga het nu even laten bezinken tot na mijn vakantie en dan bij een andere zaak kijken.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:53

Wij hebben een horwin sk1 .
Elektrische. Echt top ding.
Accu is ook zeer goed.
Mijn man gaat er mee naar werk.
Half uur heen en half uur terug. Komt nooit met lege accu thuis.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:41

Supervixen schreef:
Ik ben van de week voor het eerst in een grote scooterzaak geweest.
Ze waren daar erg van de electrische scooters.
Ik heb een hele voorlichting gekregen en we hebben gekeken welke het beste bij me zou passen.
Ik ga het nu even laten bezinken tot na mijn vakantie en dan bij een andere zaak kijken.

Ik heb totaal geen verstand van scooters, maar mijn vriend werkt in de e-mobility wereld (dus alle kleinere elektrische voertuigen dan auto's), zijn bedrijf ontwerpt voor allerlei bekende en goede merken. En van hem weet ik wel dat de ontwikkeling van elektrische accu's enorm hard gaat. Dat de accu van een elektrische scooter die slechts een paar jaar geleden is uitgekomen, bij een nieuwere scooter alweer enorm verbeterd is. Dus op basis van ervaringen van mensen die een tijd terug een elektrische scooter hadden en niet tevreden waren over de accuduur, zou ik niet gelijk aannemen als hoe de situatie nu is en wat er nu op de markt is. Een paar jaar terug stonden de elektrische scooters nog in de kinderschoenen. Niet om die ervaringen te bagatelliseren, want waarschijnlijk kloppen die gewoon, maar is de situatie nu alweer heel anders.

Daarnaast, als fietser (en hardloper) in de stad die graag ademhaalt, bedank ik ieder op mijn blote knietjes die een stillere, niet meurende en verstikkende versie kiest. :') Het is zo'n enorm verschil als ik achter iemand zit of bij de stoplichten sta te wachten.

Dat waren mijn two cents, hopelijk vindt je de juiste blitse scooter voor je woon-werkverkeer!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:27

Onze Zip zit nu al boven de 200 km en hoeven nog steeds niet te tanken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:09

chanicha schreef:
Onze Zip zit nu al boven de 200 km en hoeven nog steeds niet te tanken!

Lekker hè? Rijden echt zuinig. Ik tankte ongeveer iedere 250 km maar ik kon makkelijk 300 rijden.