Ik heb ook nog een wat lichter verhaal waar ik nog heel vaak aan denk. Voordat ik bij ProRail ging werken, heb ik zes jaar bij een Mc Donald's gewerkt. Toen ik nog als crew werkte, verbaasde ik me met regelmaat over het personeel wat er binnenkwam. Niet dat ze slecht waren, maar er zaten soms van die simpele figuren bij die je alles wijs kon maken

Toen kwam er een figuur binnen, ik noem hem even M. maar hij spande de kroon qua 'simpelheid.' Het was niet alsof hij slecht in de groep lag, maar we name hem regelmatig in de maling omdat hij zo goedgelovig was. Hij stond altijd in de keuken en daar staat onder iedere lijn een visstomer, die gebruikten we om de buns van de Filet-o-Fish te stomen. Op een gegeven moment nam een andere collega - die er al langer werkte, J. - M. apart en de volgende conversatie kwam ter oren.
J: "Hé M. de visstomer doet het niet."
M: "Huh? De visstomer doet het niet? Waarom niet?"
J: "Ja, ik denk dat de stoom op is."
M: "De stoom op? Oh. Da's niet zo handig."
J: "Nee, die moeten we bijvullen. Dan moet je even een doosje pakken, de stoom uit de vaatwasser vangen en dan in de visstomer doen."
Op dat moment begon ik al bijna te tranen omdat ik mijn lach amper in kon houden en ik dacht nog: Het kan toch niet dat M. zo simpel is dat hij het daadwerkelijk stoom uit de vaatwasser gaat halen.
M. ging daadwerkelijk een doosje pakken, bij de vaatwasser staan, trok die open, ving de stoom, doet die doos dicht en 'leegt' hem in de visstomer

Sindsdien heb ik me nooit meer verbaasd over het personeel wat binnenkwam, wetende dat M. de enige is die ooit stoom uit een vaatwasser heeft gevangen om een stomer bij te vullen