Weer studeren, wat is wijsheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:20

Aslien schreef:
Mijn ervaring is wel dat de AD versie bij veel bedrijven niet herkend word als hbo (niveau 6). Het is officieel niveau 5 maar veel bedrijven hebben daar geen aparte functie voor waardoor je vaak alleen niveau 4 functie mag vervullen. Een tijdje HR werk gedaan voor grote zorginstelling en de AD versie opende bij ons toen niet de deuren waar op gehoopt werd. Vind dat toch sneu als studenten onjuiste verwachtingen hebben bij een studie dus wilde het even meegeven.

Oké. Nu is het er intussen al enkele jaren.
Maar dit had ik zelf nog niet gehoord.

Ik merk dat men toch op zoek is naar hbo denkniveau en zo’n AD geeft dat toch wel duidelijk aan. Maar nogmaals ik zit in een tak waar een groot tekort zit en ze veel aan willen nemen. Dus ik geloof jou dan ook wel weer.

Gitana

Re: Weer studeren, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 10:38

Ik heb een paar jaar terug geinventariseerd naar hbo social work deeltijd. Leek goed te doen en vaak helpen ze je ook wel aan een werkplek te komen. Dat zou ik dan gewoon overleggen als ik jou was. Een paar jaar geleden waren die er genoeg, dus kan me voorstellen dat dat nu nog steeds zo is.

Trouwens goed bezig! Het verdiend zich altijd terug :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:28

Is er een reden dat je hbo-rechten niet overweegt?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 13:32

Tiggs schreef:

Mijn interesse ligt meer bij de Social Work kant. In dat gebied zie ik ook veel vacatures die me aanspreken.

Ik heb nog maar heel weinig vacatures gezien die vragen om een diploma hbo rechten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:37

Sherivey schreef:
Tiggs schreef:

Mijn interesse ligt meer bij de Social Work kant. In dat gebied zie ik ook veel vacatures die me aanspreken.

Ik heb nog maar heel weinig vacatures gezien die vragen om een diploma hbo rechten.

Ze zijn er wel steeds meer, maar vooral bij de overheid etc. (kun je wel best prima mee verdienen). Ik vroeg het me af vanwege de SJD-optie inderdaad.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 13:40

Ah ja, voor sjd heb ik wel eens leuke vacatures voorbij zien komen. Was volgens mij ook bij de overheid.