Aanhanger voor huisdier.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Aanhanger voor huisdier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:39

Maar je gaf aan dat ts zelf zei dat ze hem achter de scooter ging hangen. Dat is waar ik op reageerde. Dat heeft ts namelijk niet gezegd.

Ik ben het ermee eens dat een honden karretje van stof geen uitlaat gassen tegen houd. Een paardentrailer met tralies echter ook niet. Denk wel dat een hondje dichter op de uitlaat zit en ik het dus ook niet zou doen.

Ik had voor ons vorige hondje een tas keek op een sporttas en die zette ik tussen mijn voeten op de scooter en dat ging ook prima.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:35

Een eenwieler hangt er ook achter, die filmpjes die eerder werden gepost met de vespa met het hondje erachteraan is zo'n eenwieler.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 10:00

de beste stuurlui zitten op Bokt _O-

De kóppeling, uiteindelijk de crux van de draad, is voorlopig opgelost (en voor de evt. scooteraanhanger geen probleem want dat is een stalen kruiskoppeling nag smeernippel) +:)+

Nu onderweg terug de bergen in van een dag/nacht genieten aan de kust en straks weer een stapje met Giácomo en aanhanger.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 11:24

weer ´succes´ervaringen.
Op het terras in zijn mandje in de kar, achter´deur´ dichtgeritst.
Rondje om de tafel set gelopen en er weer uit.

Kwartiertje later herhaald en nu het terras af, afrit naar parkeerplaats, rondje, omhoog, terras weer op en hem er uit gelaten.
Op de parkeerplaats stond hij op, draaide rond voor beter uitzicht en ging weer liggen.

Morgen toegangspad af lopen en terug bij de brug.

Eerste fietsen níet over het pad; dat hobbelt/stuitert teveel, maar vanaf de brug waar de verhading begint.

Volgende is naar het dorp; koffie op terras en weer terug. Bij brug weer te voet.

Vingers gekruisd ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 11:32

Dag later dan het plan maar dan toch vandaag.
Ging helemaal perfect.

Moeder van mijn zoon heeft fotos gemaakt. Is alleen niets op te zien anders dan dat ik met karretje achter een fiets loop :x
Het enige belangrijke echter is dat het een +:)+ was. Paarden liepen belangstellend mee. Terug sprongen ze in galop en Giácomo bleef daar heel rustig naar liggen kijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 11:45

BeFunny schreef:
Ik had voor ons vorige hondje een tas keek op een sporttas en die zette ik tussen mijn voeten op de scooter en dat ging ook prima.

Afgezien van dat dit wettelijk niet mág kan ik dat op mijn beurt weer niet veilig vinden ;)

Voorlopig echter is achter de scooter niet opportuun. De PAV-41 aanhanger komt er waarschijnlijk wel omdat het de beste manier is om wat meer bagage mee te nemen met/voor charmant gezelschap.
Maar goed eerst de motor van de scooter afmonteren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:49

Huertecilla schreef:
BeFunny schreef:

Afgezien van dat dit wettelijk niet mág kan ik dat op mijn beurt weer niet veilig vinden ;)

Voorlopig echter is achter de scooter niet opportuun. De PAV-41 aanhanger komt er waarschijnlijk wel omdat het de beste manier is om wat meer bagage mee te nemen met/voor charmant gezelschap.
Maar goed eerst de motor van de scooter afmonteren.

Er zat een haak waar ik het hengsel van de tas aan hing dus hij kon er niet afvallen. Ik vond het veiliger dan in het mandje achterop de snor scooter.

Maar gek genoeg op de fiets vind ik het in het mandje achter wel veiliger dan bijv een mandje voorop.

Fijn dat voor jou het karretje bevalt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 22:32

Groot succes.

Gisteren was fiets omgevallen terwijl ik hem erin deed. Geen punt.

Vanmorgen naar het dorp met het hele circus. Ik met Giacomo in aanhanger en de dames op hun fietsen mee. Afwisselend achter, naast, voor etc.
Op wat volslagen onterecht gemopper van de residente dame over te langzaam na, alles ok.
Onterecht want was nota bene eerste ritje over de openbare weg en volgens de boordcomputer gemíddeld maar liefst 18 km/h met max van 28.
Heb er niets van gezegd maar >;) :x
Ben ABSOLUUT NIET van plan om nog sneller te gaan. Blijft zij maar thuis :)*

Giacomo vond het prima. Toen ik later mijn fiets aan de lader zette liep hij de garage in om zijn karretje nog eens goed te bekijken +:)+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 22:35

Wat leuk dat het zo goed gaat! Gezellig als je zo samen op stap kan met de hond erbij

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 11:19

Gaat ondertussen perfect. Giácomo voelt zich veilig als in Fort Knox en is zo trots als een aap met 7 staarten.

Het is wel superzwaar met aanhanger in de echte bergen hier en op caminos is het ronduit lastig sturen doordat het vaak erg smal en ook bochtig is met steile hellingen als toegift.
Ik heb de electrische hulp op 2 van 5 en nóg is het accu-verbruik ´Extreem Gebruik´. Elke derde dag opladen.

Al met al helemaal goed

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:44

Leuk om te zien! Maar in de bergen is het inderdaad wel pittig fietsen. Bij tijds opladen dus maar

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 16:24

Vandaag was hilarisch.
Terug van ochtendronde fietsen, kar aanhaken en naar het dorp met Giácomo.
Loop naar binnen en hij heeft als door dat hij mee gaat. Staat gelijk aan zijn bedje te sjorren _O-
Ja, dat gaat in de aanhanger en hij stapt er zodra ik dat zeg in.
Helemaal top.

Vanochtend trouwens over mooi recht vlak stuk asfalt afdalend max snelheid nét geen 40 km/h; 39,8 :D