Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meggiemeg schreef:Bij het verlaten van een huurwoning is het vaak wel de eis om alles terug te brengen in de staat van accepteren tenzij de volgende huurders het over willen nemen.
Ben je van plan er lang te wonen en het risico te nemen dat de keuken er weer uit en je kunt het betalen dan waarom niet. Het bespaart je wel een huurophoging.
Olle schreef:BeFunny schreef:Ik heb voorheen nooit een duurdere keukens gehad. En altijd een goede keuken.
Ook bij Ikea hebben ze prima kwaliteit. Voor niet van die belachelijke prijzen.
In mijn appartement had ik ook een Ikea keuken met hun apparatuur.
Meer dan tevreden geweest hierover en in de zeven jaar tijd dat ik er heb gewoond ook nooit problemen mee gehad.
Zou het zo aanraden met een kleiner budget, want je hebt veel mogelijkheden en kan het zelf indelen zoals je wilt.
Tink89 schreef:Je hoeft echt geen oven van 3000... die van ons was 300 euro van de Ikea en doet het ook al jaren. En oke, het is geen stoomoven ofzo, maar wel met hetelucht, boven en onderwarmte, telescooprails en grill enzo. Het is een kwestie van keuzes maken, maar een rechte opstelling hoeft echt geen fortuin te kosten.
Edit: kijk bijv eens naar deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/metod-keuk ... s59459435/ Zonder apparatuur voor 1000 euro...
veneri schreef:Jullie maken de keuze niet makkelijker.dit zijn precies mijn twijfelpunten.
Ik ga eerst afwachten wat via de wbv mogelijk is, en wat ee mogelijk is bij se wbv indien we toch zelf iets zouden willen plaatsen.
Dan maar even geduld hebben nog, dan kunnen we iig een goede afweging maken.
Earth schreef:Ik zou het ook alleen aandurven als je weet dat je er lang gaat wonen en in de toekomst niet snel kans ziet een huis te kopen. Want het is echt zonde van je geld, want je krijgt deze investering nooit terug. En het risico dat je het eruit moet halen lijkt me ook wel iets om te onderzoeken.
Achterom schreef:Earth schreef:Ik zou het ook alleen aandurven als je weet dat je er lang gaat wonen en in de toekomst niet snel kans ziet een huis te kopen. Want het is echt zonde van je geld, want je krijgt deze investering nooit terug. En het risico dat je het eruit moet halen lijkt me ook wel iets om te onderzoeken.
Net alsof je met het plaatsen van een nieuwe keuken in een koophuis je investering wél terugkrijgt in euro's
Of je nu gehuurd zit of koopt, je verdient het vooral terug in woongenot.
Mazida schreef:Ik vind het altijd zo'n dooddoener dat je in een huurwoning niet moet investeren. Als je er van plan bent lang te wonen is woongenot toch ook heel wat waard? Zeker als een koopwoning niet binnen handbereik ligt.