Discussie over badmatten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: Discussie over badmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:49

Eigenlijk een combi van A en b, sommige badmatten zijn geschikt en gaan om de dag in de was. Andere zijn daar ongeschikt voor en dan pak ik een handdoek. Oftewel eht hangt van de badmat af.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:12

Team B.

Er ligt een badmat voor de douche om daar met natte voeten op te gaan staan.

Bij de wastafel ligt ook een badmat. Deze mag ook wel nat worden, want ik loop meestal die kant op na het douchen om daar mij rustig af te drogen en op het krukje te gaan zitten wat daar staat. Maar ligt er ook voor warme voeten tijdens het tandenpoetsen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:28

Als antwoord op de OP-vraag: geen van beiden, maar dan eerder antwoord A.
Bad- en toiletmatten vind ik vies, dus die hebben wij niet. Gewoon een handdoek op de grond, die gelijk na het afdrogen samen met de afdrooghanddoek in de was gaat.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:31

Team B, maar ook mijn badkamer is zo klein dat die naast het bad en meteen voor de wc en de wasbak ligt. (Geen mannen in huis) En hij gaat gewoon elke week of als hij heel nat is geworden in de wasmachine . Ik heb een hele collectie aan badmatten en ze krijgen echt niet de kans om vies te worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:36

Team B. Maar wel ook team 'als k van te voren in de douche ruimte afdroog en als laatste mijn voeten droog voordat (tijdens het uitstappen zeg maar) ik er op stap blijft het ook nog eens aardig droog.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:45

Met vloerverwarming is een badmat niet echt nodig. Wel hebben we bij de douche een handdoekstof badmatje liggen om idd vanuit de douche op te stappen om je voeten af te drogen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:58

Jolliegirl schreef:
Team B.

En die vieze gore matjes rondom een toilet ben ik zwaar tegen. Bah!
Ik werk in de huiselijke ondersteuning en hoe vaak die dingen stinken omdat ze nooit in de was gaan is niet normaal. Er zit al-tijd urine in.

Badmatten gaan hier ook regelmatig in de was!

Ik heb soort gelijk werk en idd bah die wc matten, maar ook die in de badkamer worden te weinig gewassen.

Hier de handdoek op de grond voor het voeten drogen, een schone en een andere om mee af te drogen en die gaan daarna in de wasmand.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:04

Team what ever,
Ik heb en vloer verwarmig en dikke hoogpolige badmatten liggen. Gewoon omdat het lekker is onder je blote voeten!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:18

Ik heb een hele kleine badkamer van 1x2 meter dus m'n badmatje bedekt zowel het stukje vloer voor m'n wasbak als voor m'n douche gedeelte en geen ruimte voor een wc :+
Hij ligt daar zodat ik niet op de koude tegelvloer hoeft te staan tijdens tanden poetsen bij de wasbak èn zodat ik erop kan gaan staan tijdens aan/uitkleden voor/na het douchen en zodat ik er vanuit de douche meteen op kan gaan staan. Maar, voor het douchen leg ik er wel een gebruikte handdoek op van de dag ervoor. Daar ga ik dan op staan zodat de badmat niet nat wordt.
Badmat gaat om de week en soms elke week mee in de handdoeken was.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:19

B, maar net even anders.

Bij ons hangt de badmat over de verwarming (of aan een haakje) en leggen we alleen neer met douchen. Na het douchen stap je er met schone voeten op en na het afdrogen gaat hij weer over de verwarming. Ik vind het geen fijn idee dat er met vieze sokken etc. overheen gelopen wordt om er vervolgens na het douchen met schone voeten weer op te gaan staan :o

En hij gaat wekelijks met de handdoeken mee in de 60 graden was.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:25

Ik ben team H.
Er liggen meerdere badmatten (meestal ook nog bovenop elkaar) zodat de honden een zacht plekje hebben om te liggen als ik douche/badder.
Ik droog me af in bad/douche en gooi dan de handdoek op de grond om op te staan zodat m’n voeten droog worden.
Als mijn voeten droog zijn en de vloer koud kan ik, als ik geluk heb, op een zijkantje van een badmat staan totdat ik mijn sokken aan heb _O-
De matten gaan 2-3 keer per week in de was.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:42

In onze vorige badkamer was ik team A. Met onze nieuwe badkamer team B, waarbij we de badmat hebben uitgekozen op water absorberend en snel drogend.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:43

Team B,

ik heb 2 badmatten (1 ligt voor het ligbad, zodat als de kleine in bad ligt ik daar met mijn knieen op kan zitten)....
De ene neemt prima vocht op, de andere (die dus bij het bad ligt) is van dat hele fijne memory foam, maar het water blijft er op liggen. Daar heb je dus echt precies niks aan.
Dus mijn voorkeur gaat uit naar een grote badmat, die en zacht is, en water opneemt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:45

Bij mij liggen ze als ondergrond in de cavia kooi :Y)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:49

Team A, hier ligt hij voor de wastafels, puur omdat ik het fijn vind om op een mat te staan tijdens het tanden poetsen. Gaat regelmatig mee de was in.

Bij de douche altijd een handdoek.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:53

Telpeva schreef:
Ik had met iemand een discussie over badmatten en nu ben ik nieuwsgierig of ik het al jaren verkeerd doe :+

Mening A
Badmatjes liggen er voor de sier, en zodat je daar met je (droge!) blote voeten overheen kan lopen wanneer je bijvoorbeeld midden in de nacht naar de wc moet. Wanneer je gaat douchen dan leg je de badmat aan de kant, en leg je een handdoek neer op de grond voor de douche, zodat je daar op kan staan wanneer je nat de douche uit komt.

Mening B
Badmatjes zouden tegen tegen water moeten kunnen, dus die badmat ligt voor de ingang van de douche en die blijft daar liggen zodat je na het douchen op de badmat kan staan om jezelf af te drogen. Anders zou het een geen badmat heten maar een gewoon vloerkleed.

Hoe gebruiken jullie je badmat?

Team half A en B!
Ik had in mijn vorige huis een badmat welke ik weghaalde als ik ging douchen (dan werd hij niet nat). Ik droogde mij voor 90% af in de douche. Stond dan wel met natte voeten (kort!) op de badmat.
De badmat had voor mij ook iets gezelligs in de badkamer.

Mijn vriend is team B. Dus we hebben geen badmat, omdat ik niet wil dat dat ding de hele tijd zeiknat is. Hij doucht met nogal veel water door de hele badkamer. Erg knap :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 09:56

Cinnepin schreef:

Cavia's met warme droge voetjes! <3 vind ik leuk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:59

Cinnepin schreef:

Die is goed, misschien voor ons ook wel een idee om voor de katten neer te leggen in plaats van fleecedekentjes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:04

Team C: Ik leg met douchen altijd een handdoek over de badmat heen want ik wil niet dat die zeiknat wordt. En een badmat droogt mijn voeten niet zo lekker als een handdoek. Dus ik sta graag op een handdoek en de badmat eronder maakt het lekker zacht.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:13

Team B, al gebruikt mijn man ze ook tegen koude voeten.
Heb dikke handdoekachtige badmatten, snel weer droog en makkelijk te wassen.

De badmatten van de Ikea/Action heb ik in de hokken voor de honden in de auto liggen, heb een uitlaatdienst. Ze nemen goed vocht op en zijn ook snel weer droog, scheelt weer met honden afdrogen.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:17

Zowel voor de wc als voor de douche, en gaan allebei regelmatig de was in en hebben daarom ook verschillende }>
Als ik, vooral in de winter, in de badkamer kom is de vloer steenkoud gezien we bijna nooit de verwarming aan hebben (en geen vloerverwarming) dus ik hoef niet zo nodig met bevroren voeten weer naar bed te moeten lopen :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:31

rien10 schreef:
Team B.

Maar ook Team A. Ik heb 2 badmatten.

Hier ook. Zelfs 3. 1 bij de douche, 1 voor de wasbak en eentje in het toilet voor ‘s nachts.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:39

Team A!
Ik heb een matje voor de wastafel voor de warme voetjes (type action/Ikea) en een los matje (type handdoek) voor het bad. Na het douchen wordt deze over de badrand gehangen om te drogen.
En ik heb inderdaad nog een derde voor de wc liggen.

Niks goor of ranzig, alles gaat minstens eens per week in de was.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:58

B.

En bij mijn wasmachine ligt ook een badmat (wel kortharig) mocht natte was op de vloer vallen. Vloer nat en misschien zand/stof op wasgoed

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:07

Team B en gaan iedere week op 60 graden de was in. Ook bij de wc heb ik er een liggen, maar heb een vent die zittend plast dus dat scheelt een hoop ellende. :+