Paniek… morning after pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:00

Dankjewel allemaal! Ook voor de grapjes, dat voelt echt wel fijn.

In overleg met het centrum voor nu besloten geen monster af te nemen enzo. Dat wilde ze wel voor me regelen, maar ik merk aan mezelf dat ik heel graag wil douchen en een beetje lief wil zijn (anders zou ik iig tm dinsdag niet mogen douchen ivm feestdagen). Verder was het wel een heel fijn gesprek en belt ze me dinsdag terug om te vragen hoe het gaat en of ik misschien toch met Zeden in gesprek wil. Verder heeft ze me ook aangeraden om bij de huisarts aan te geven of iemand me zou kunnen helpen bij het aangeven van grenzen in het daten. Ik heb al vaker kleine dingetjes daarin gehad dus dat is denk ik wel goed voor me. Morgenochtend ga ik iig yoga doen, zodat ik hopelijk mijn geest even leeg kan maken.

Weten jullie trouwens wat hij daarnet nog appte? “Je bent iig wel klaargekomen hahah” dat ik denk, waar is dit voor nodig? Die vrouw van het centrum zei ook dat dat een normale reactie is van het lichaam: het voelde zo raar omdat ik eigenlijk aan andere dingen lag te denken, onder andere “Ik hoop dat hij snel klaar is”, maar gelukkig is het niet heel gek

Nafkedemi, euh dit heeft echt precies niks met elkaar te maken! Puur toeval: dus waarom heb je eigenlijk getemd?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:02

@TS, wat een vervelende ervaring zeg. Je zou altijd nee moeten kunnen zeggen als je je niet comfortabel voelt tijdens seks. Ik hoop dat je er met iemand in je omgeving over kunt hebben! Niet alleen over deze situatie, maar ook wellicht over de toekomst. Waar liggen jouw grenzen, hoe kan je die aanvoelen en hoe kan je het aangeven?
Mijn pb staat open voor je, mocht je daar behoefte aan hebben! :(:)

GabberGill schreef:
Bellatrix schreef:

Ik heb de term door Google gehaald:

Wat een figuur. Dit hoor je toch op voorhand te castreren

Op zich is het hebben van een breeding kink heel normaal en natuurlijk, want biologisch gezien is het doel van seks natuurlijk voortplanting. Als iemand een breeding kink heeft betekent het niet dat diegene ook daadwerkelijk een kind wil.

Anoniem

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:05

Precies wat jij zegt hoop ik dat de huisarts wat voor mij in kan betekenen. Ik denk dat dat nog wel een puntje is namelijk.

Verder dankjewel <3

Zijn geur zit nog op mij en ik voel me zo vies dus ik denk dat ik zo toch ga douchen, ondanks dat het misschien ergens niet juist is maar anderzijds trek ik het echt niet om tot dinsdag zo rond te lopen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:06

Heel veel sterkte TS. Dit is seksueel geweld, en zo niet ok.......

En blokkeren hoor, die vent. Niet normaal...... 't is niet omdat je klaarkomt dat je het wil he. Dat zijn fysieke reacties van je lijf die je niet kunt controleren. Misselijke opmerking. Ik woon wel niet in Groningen, maar als er een knokploeg is wil ik best reizen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:08

Sterkte TS!

Onderzoek kan toch ook in de ANW-uren? Heb nog nooit gehoord dat dat tot de volgende werkdag moet wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:13

Ik weet niet wat ANW-uren zijn eigenlijk. Een vriendin is zo lief om nu naar me toe te komen. Daar ben ik echt heel blij mee.

En ik ga hem inderdaad blokkeren, slim!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:13

nafkedemi schreef:
Gezien je topic over politie wel of niet bellen en dit topic heb ik getemd.

En om welke reden heb je precies getemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:14

Dat met de politie heeft hier ook echt letterlijk niks mee te maken. Dus het voelt een beetje raar inderdaad dat dit wordt gezegd

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:17

ANW lijkt me Avond, Nacht en Weekend.

Goed voor jezelf zorgen nu hoor. Fijn dat een vriendin naar je toekomt.

En ik vind je stoer hoe open je erover bent

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:19

gomir schreef:
Sterkte TS!

Onderzoek kan toch ook in de ANW-uren? Heb nog nooit gehoord dat dat tot de volgende werkdag moet wachten.

Lijkt me dat dat direct gebeurd ivm sporen op het lichaam. Je kan toch niet vragen aan het slachtoffer om te wachten t/m dinsdag om te douchen?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:22

Zertab schreef:
gomir schreef:
Sterkte TS!

Lijkt me dat dat direct gebeurd ivm sporen op het lichaam. Je kan toch niet vragen aan het slachtoffer om te wachten t/m dinsdag om te douchen?

Nou dit, dat is toch gewoon niet te doen? Bah :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:24

Ik lees op centrum seksueel geweld dat dit inderdaad zo snel mogelijk gebeurd. Zij regelen dan een afspraak op het politiebureau. En ook al is het Pinksteren, politie is een beroep wat gewoon doorgaat met die dagen.

Mits TS aangifte wil doen natuurlijk. Dat staat er wel duidelijk beschreven.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:26

Voor het daadwerkelijk overgaan op aangifte wordt vaak nog bedenktijd gegeven. Hoe dat zit met afnemen van dna weet ik niet.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:28

Mocht je zelf over de grootste schrik heen zijn dan is deze folder misschien nog wel wat voor je. Staat heel veel in waar je wat aan kan hebben. Mocht je het zelf niet willen bekijken kan je vriendin misschien dat voor je doen. Er staat ook in dat als je geen aangifte doet ze alsnog wat kunnen betekenen kwa hulp als je die nodig hebt.

https://www.politie.nl/binaries/content ... verder.pdf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:42

Bedankt voor de tips! Dat is wel een goeie inderdaad

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:44

Zertab schreef:
gomir schreef:
Sterkte TS!

Maar... Sporen ed is toch alleen interessant als er sprake is van verkrachting? Valt het (achteraf) niet willen van onveilige seks ook onder die noemer?

Even los van het feit dat dit echt niet door de beugel kan... Hoe bewijs je dat TS dit niet zelf wilde en pas achteraf bedacht dat het niet oke was? Wat kun je daar juridisch mee?
Hoe wordt dit genoemd (naast schofterig) in een zaak/eventuele aangifte? Hoe krijg je hier bewijs voor?

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:45

Knuffel voor jou ts

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:53

Dat is voor latere zorg Hutcherson ;)

Virtuele knuffel van mij ts. Ik heb ooit een hele fijne podcast geluisterd over misbruik. Dingen als 'maar je kwam toch klaar?' zijn allemaal zinnen die de dader bedenkt om zichzelf te proberen overtuigen dat het wél oke was. Om het te rechtvaardigen. Maar misbruik is nooit oke. Ook niet als je lichaam reageert waardoor het kan lijken alsof je instemt. Want vergeet niet: op zulke lichamelijke reacties héb jij geen invloed.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:03

Hutcherson schreef:
Maar... Sporen ed is toch alleen interessant als er sprake is van verkrachting? Valt het (achteraf) niet willen van onveilige seks ook onder die noemer?

Ik weet niet hoe het juridisch zit. Maar als TS wel seks wilde mét condoom, maar niet zonder, vind ik dat wel een vorm van verkrachting.

Seks met wederzijdse toestemming, betekent imo dat je volledig geïnformeerd bent, en ook het eens bent met de bescherming die gebruikt wordt. TS geeft duidelijk aan dat ze seks zonder condoom niet wilt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:05

De beste kerel 'dwong TS een beetje tot seks zonder condoom'...
Tijdens de daad heeft ze daar akkoord op gegeven, nu komt ze daarop terug. Kan het niet zo zijn dat meneer (op een normale manier) zijn voorkeur heeft aangegeven?

Ik wens het gevoel van TS niet goed te praten hiermee, begrijp me niet verkeerd.

Maar wat als TS tijdens de seks er echt akkoord mee was en nu denkt: sh*t pil niet geslikt, wat als ik zwanger ben of een soa heb?!
En zich nu gebruikt voelt. Wat als dat niet zijn intensie was? Kijk seks is iets moeilijks vind ik qua consent. Kijk dat het vanuit beide kanten oke moet zijn, dat is helemaal duidelijk. Maar geen hond die vooraf even een contractje tekent toch? En ik ben al een tijdje uit de dating scene maar wordt er tegenwoordig met elke bedpartner doorgesproken wel wel en niet oke is? Hoe werkt dat?
Zoiets gebeurt toch gaandeweg en je kunt beiderzijds aangeven dit vind ik fijn en dat niet? Ik weet dat er veel meer ruimte en aandacht is gekomen voor consent vanuit de vrouw, maar nu komt het in dit topic over alsof deze man een doorgewinterde seksoffender is met een vage fetish voor het risico om iemand zwanger te maken? Hopelijk heeft ie vooraf opgezocht wat een kind kost, en alimentatie enzo.

Ik bedoel, we weten 1 deel van het verhaal en het verhaal lijkt meer en meer te evalueren van 'hij dwong me een beetje tot seks zonder condoom' naar 'ik wil graag douchen want voel me vies maar voor sporen zou ik beter niet douchen tot dinsdag'.
That escalated quickly...

Nogmaals, ik wil het gevoel van TS niet ondermijnen, het is vreselijk dat je je er zo naar over voelt. Maar anderzijds wel een moeilijk topic zo en maar 1 kant van het verhaal.

@avalanche waar gaf TS dit aan dan? Niet bij hem tijdens de seks? Want dan was het gauw klaar. Ergens is er toch iets gebeurt waardoor ze zijn doorgegaan. Ja dit kan een fight/flight/freeze reactie zijn maar kan me toch niet voorstellen dat TS dan zegt 'hij dwong me een beetje tot seks zonder condoom' maar een ernstigere situatie aangeeft dat hij geen boodschap had aan haar 'nee' on the spot. Dat maakt de hele casus anders. Nu is het achteraf. Is het dan geen spijt? Ipv misbruik vanuit hem at that moment?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:12

Is het dwingen tot ongewenst seks. Of wou je wel seks, maar dwong hij het zonder condoomgebruik af? Dat is ook nog een verschil natuurlijk. Maar ts je zit nog veel te hoog in emotie, plaats het voor jezelf op een rijtje en zet de stappen die jij wil nemen. Aangifte, met mensen praten, wat jij wil.
Heel veel kracht de komende periode.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:26

Veel sterkte :knuffel:

Anoniem schreef:
Verder heeft ze me ook aangeraden om bij de huisarts aan te geven of iemand me zou kunnen helpen bij het aangeven van grenzen in het daten.

Kan een huisarts hierbij helpen? Een coach ofzo zou ik eerder aan denken voor het aangeven van grenzen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:36

@Hutcherson: niet aangeven dat iemand het niet wil komt vaker voor dan je denkt. Het is niet omdat mensen geen nee zeggen dat ze willen, en je hebt geen contract nodig als iemand graag wil, dat is meestal vrij duidelijk :D

Ik vind het moeilijk om over dit specifieke geval uitspraken te doen. Maar dit valt wel in een grensgebied:
https://www.nu.nl/binnenland/6254801/st ... gle.com%2F

En als iemand toestemming geeft voor seks met condoom, betekent dat geen toestemming voor seks zonder condoom.

https://www.zanzu.nl/nl/wat-zijn-seksue ... ve-rechten

Reproductieve gezondheid heeft betrekking op zwangerschap, bevalling en het kunnen beslissen of en wanneer u kinderen wilt. Wanneer reproductieve rechten gerespecteerd worden, kunnen mensen vrij kiezen of zij zwanger worden, anticonceptie nemen of een abortus laten uitvoeren.

In het geval dat iemand dus geen condoom gebruikt, terwijl de ander dat wel wil, worden reproductieve rechten niet gerespecteerd.
In het Engels is er een term voor: reproductive rape.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:49

Ik snap de theorie. Maar de praktijk is vaak anders, i guess.

Want een condoom kan ook best wel een libidoverlagend effect hebben (ook voor de vrouw). Uiteraard moet je altijd verstandig zijn blabla maar seks gebeurt vaak in the heat of the moment. Niet het beste moment om bij volle hersencapaciteit weloverwogen keuzes te maken. Zeker niet als er ook een drankje genuttigd is. (dit heeft geen betrekking op de casus van TS).

Wat ook gebeurt kan zijn: TS en meneer willen graag seks. Stemmen hiermee in (wss zonder woorden want ja, zo loopt het dan eenmaal), als het moment daar is dat ze verder gaan dan voorspel geeft meneer zijn persoonlijke voorkeur aan (wellicht geen weloverwogen woordkeuzes etc maar geeft aan het graag zonder te doen) en TS gaat ermee door.
Achteraf allemaal leuk en wel, meneer gaat naar huis (of Ts natuurlijk) en eenmaal weer uit de rush bedenkt TS: f*ck, straks ben ik zwanger of heb een soa. (dit hebben menig meisje al gedacht ooit in haar leven en de paniek is rel volgens mij). Stress slaat TS om het hart, wat als... Stel dat.. Wat moet ik doen... Het is weekend... Ik wil geen kind (van hem), kortom: paniek (zoals de titel ook zegt).

Wat als ze pas ACHTERAF bedacht: hij stuurde wel erg richting seks zonder condoom en ze heeft er spijt van.
Spijt kan natuurlijk en is heel vervelend maar maakt de daad niet strafbaar toch? Praktisch gezien was alles oke op dat moment. Slechts achteraf, na overdenken kwam de spijt.

Kijk we weten niet hoe het is gegaan en wat er wel of niet gezegd of aangegeven is.
Als het is gegaan dat TS is gedwongen (terwijl ze aangaf het niet te willen) dan vind ik het zeeeeker een zaak waard. Maar als de meneer in kwestie nu puur zijn voorkeur aangaf en TS lijkt ermee akkoord tijdens de daad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 01:13

Nou precies dat heb ik ook een beetje Hutcherson. Misschien bedoelde hij het wel niet zo en is hij gewoon een beetje dom, ondanks dat het voor mij erg poedersuiker was. Vandaar dat ik voor nu was geen aangifte wil doen. Mijn berichten gaan ook wel een beetje van de hak op de tak trouwens, mijn brein werkt niet helemaal super meer nu