Ja deze moest echt van ver komen eerst verdroogd en toen verdronken
Heb ook een nieuwe orchidee als herplaatsen die was ook helemaal verdronken en in een veel te krappe pot Net verpot in lekkere grove mix van perlite lekka en wat mos/hout/grond mix en kijken of ze weer aan de loop wil. Het lijkt kwa blad op een Cymbidium en er zatten wat verdroogde paarse bloemen bij dus ben reuze benieuwd hoe deze gaat worden
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 16:24
Leuk die opknappers! Orchideeën mogen best een beetje droog staan
Hier heb ik ze met mos op schors/hout. Maar wel met hoger luchtvochtigheid
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 13:25
Met de hitte had ik overdag lekker het raam open staan op de plantenkamer, nu is het er nog 29 graden , de rest van het huis is veel koeler gelukkig (17 zomers op die zolderkamer geslapen )
Ik kan inmiddels zeggen dat ik er vertrouwen in heb dat het goed komt met mijn Cissus Discolor. Ik had 2 super kleine stekjes gekocht via marktplaats en in een bakje met deksel en perliet gedaan. 1 ging dood en de ander groeide vrijwel niet. Toen de plantenkamer klaar was heb ik hem in die kamer in de grond gezet en nu gaat hij lekker en heb ik er nu ook 2 stekken van die het op water goed doen
Een paar weken geleden kocht ik een grote Cissus Discolor violet vine stek via facebook. Het grote blad hing er een beetje slap bij bij aankomst, blad verdorde helemaal en er komen ook geen wortels aan maar er lijkt toch wel nog leven in te zitten. Ik hoop zo dat hij het redt, anders ga ik hem nog een keer proberen want ik vind hem te gek!
En ik heb de Chalathea Kennedy verplaatst waar hij iets meer ruimte heeft. Ook de Calathea Orbifolia begint het goed te doen, die ik al even voor deze kamer klaar was had staan, begint voller en mooier te worden weer.
De bloei van de Begonia Amphioxus
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-24 15:37
De Oxalis Plum Crazy die ik gratis kreeg bij een aankoop doet het goed, zo liefjes. En 2 van mijn nieuwe bewoners in de junglekamer