Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Interessant topic, want ik ga binnenkort op zoek naar een stage en ik ben héél erg bezig met de vraag of ik mijn autisme en adhd ga benoemen. Cambionn, ik vond je bijdrage een interessante invalshoek, mag ik jou hier een PB'tje over sturen?
VuurVleugels schreef:Nou ja het ligt dus redelijk complex omdat ik een deel van mijn studie inricht op het verspreiden van kennis over neurodiversiteit. Dat zou ik op die stage niet gaan doen. Maar als ze bijvoorbeeld vragen naar werkervaring op het gebied van tolkende communicatie ligt dat vooral in die hoek. En echt liegen over dat ik dat doe vanuit een neurotypische positie (ipv een neurodiverse) voelt niet goed, ik kan prima iets een beetje anders inkleuren of ergens omheen draaien maar echt in iemands gezicht liegen kan ik héél slecht
VuurVleugels schreef:Nou Tazzey, heel eerlijk... Ik ben het niet vaak met DP eens maar hierin snap ik haar wel. Het is heel prettig voor jou dat jij zo door kan buffelen, maar je verwoordingen en (geschreven) intonatie hadden een stuk sympathieker gekund.
Er zijn er een aantal, maar bijvoorbeeld zo'n stukje als "Overigens heb ik ook ADHD maar dat meld ik verder nooit, dat is zo goed zelf te controleren dat ik dat niet als excuus ga gebruiken." is bijvoorbeeld al heel makkelijk op te vatten als 'adhd wordt als excuus gebruikt'. En daar ga ík dan weer van steigeren.
Tazzey schreef:VuurVleugels schreef:Nou Tazzey, heel eerlijk... Ik ben het niet vaak met DP eens maar hierin snap ik haar wel. Het is heel prettig voor jou dat jij zo door kan buffelen, maar je verwoordingen en (geschreven) intonatie hadden een stuk sympathieker gekund.
Er zijn er een aantal, maar bijvoorbeeld zo'n stukje als "Overigens heb ik ook ADHD maar dat meld ik verder nooit, dat is zo goed zelf te controleren dat ik dat niet als excuus ga gebruiken." is bijvoorbeeld al heel makkelijk op te vatten als 'adhd wordt als excuus gebruikt'. En daar ga ík dan weer van steigeren.
Of je neemt het zoals ik het neergezet heb. Ik gebruik het niet als excuus. Ik als in mijn persoon. Als ik had bedoeld dat het door anderen als excuus wordt gebruikt dan zou ik dat wel geschreven hebben denk je niet?
Ik, als in Tazzey, de persoon achter dit account, word er een beetje moe van dat je tegenwoordig alle woorden zeer zorgvuldig moet uitkiezen want er is altijd wel iemand die zich aangevallen kan voelen.
Renee1991 schreef:Wauw, pittige wending in dit topic. TS, ik hoop dat je genoeg ingevulde enquetes retour krijgt, ik weet hoe lastig het is om aan voldoende respondenten te komen.
Ik heb hem ingevuld, veel succes met afstuderen! Ik ben in september aan de beurt met afstuderen, zelfde opleiding als jij aan dezelfde uni
Mama3 schreef:@Sizzle; wat bijzonder dat je daarop afgewezen word. Als je solliciteerde op een fulltime baan snap ik het wel. Want dan zouden andere collega's deze uten.moeten opvullen.
Maar er zijn toch ook voldoende banen voor 32u per week..