Bril probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:35

veneri schreef:
Het ging even goed,maar weer een dikke ontateking links naast mijn neus, en een kleine opkomende rechts.
Toch maar eens voor lenzen kijken.
Mijn bril heb ik bij hans anders vandaan. Zijn lenzen daar ook goed?

Een vriendin van mij is optometrist. Volgens haar is Hans Anders een echte No-Go. Ze komt regelmatig verkeerd aangemeten glazen tegen. Wel ben tevreden over Specsavers.
Hoe dat met lenzen zit weet ik niet.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:42

senna21 schreef:
veneri schreef:
Het ging even goed,maar weer een dikke ontateking links naast mijn neus, en een kleine opkomende rechts.
Toch maar eens voor lenzen kijken.
Mijn bril heb ik bij hans anders vandaan. Zijn lenzen daar ook goed?

Een vriendin van mij is optometrist. Volgens haar is Hans Anders een echte No-Go. Ze komt regelmatig verkeerd aangemeten glazen tegen. Wel ben tevreden over Specsavers.
Hoe dat met lenzen zit weet ik niet.

ik denk dat dit sterk per filiaal verschilt.. ik krijg juist relatief veel specsavers klanten met gekke dingen

Edit: zoek iemand die daadwerkelijk de contactlensopleiding heeft gedaan en niet slechts opticien is die ook lenzen doet

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 20:43

Hoe weet ik of diegene dat heeft?

Love_Rosie

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:00

Helaas enkel door vragen

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:24

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 08:14

Bedankt! Moet je voor lenzen een nieuwe/andere oogmeting laten doen? Of zijn de waarder van je brilglazen hetzelfde als voor je lenzen?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 09:24

Ik zou het liefst mn bril blijven gebruiken,maar steeds die ontstekingen wordt ik gek van. Ik heb de rayban thalia bril. Die heeft geen losse neuspads. Zou het materiaal van de bril irriteren misschien,of het constante huidcontact?
De bril zit goed,geen drukplekken ofzp.maar de combi vette en gevoelige huid+ constant huidcontact met bril zorgt voor deze problemen denk ik.

Zou ik iets van pads op de bril kunnen plakken om uit te testen of het door het materiaal komt? Iemand tips hiervoor?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:44

Voor lenzen heb je een andere oogmeting nodig inderdaad.

Eigenlijk is het heel logisch dat een bril kan irriteren, er komt namelijk geen lucht bij het gedeelte wat in contact komt met je huid. Normaal gesproken zou je daar tegen moeten kunnen, maat er zijn uitzonderingen en opzich is dat niet eens zo heel gek.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:34

veneri schreef:
Ik zou het liefst mn bril blijven gebruiken,maar steeds die ontstekingen wordt ik gek van. Ik heb de rayban thalia bril. Die heeft geen losse neuspads. Zou het materiaal van de bril irriteren misschien,of het constante huidcontact?
De bril zit goed,geen drukplekken ofzp.maar de combi vette en gevoelige huid+ constant huidcontact met bril zorgt voor deze problemen denk ik.

Zou ik iets van pads op de bril kunnen plakken om uit te testen of het door het materiaal komt? Iemand tips hiervoor?

De tip die al een paar keer is gegeven ga eens naar een zelfstandige opticien en laat die eens mee kijken.