Hettieheks schreef:Wintu schreef:Ik was laatst aan het boodschappen doen met mijn 17 jarige zoon en bij mijn boodschappen zaten 2 flessen witte wijn.
De kassière vertelde me dat ik de wijn niet mocht kopen in het bijzijn van mijn zoon, want hij is nog geen 18. Mijn argument dat de witte wijn voor mij was, maar dat mocht niet baten.
Nu vraag ik mij toch af, hadden ze gelijk?
Want als ik de regels er op na kijk, dan zeggen die feitelijk iets anders.
https://www.alcoholinfo.nl/wet/alcohol- ... e-zoon-ben
Als duidelijk is dat de alcohol wordt gekocht met de bedoeling het direct ter plekke aan een jongere door te geven moet de kassamedewerker of barmedewerker nee moeten verkopen.
In plaats van te kijken of het logisch is dat ik witte wijn aan mijn puberzoon geef of dat het gewoon bij de reguliere boodschappen hoort, verkopen ze helemaal geen alcohol aan ouders die puberkinderen bij zich hebben.
Had ik gewoon het recht om de wijn aan te schaffen? Iemand hier er ook al tegenaan gelopen?
Ik ben vooral nog steeds heel erg benieuwd naar de blik van die puber van jevolgens mij had je mij bij elkaar kunnen vegen
![]()
Wat er in die tekst staat spreekt heel erg tegen wat er gebeurde. Het is maar net wie je treft achter de kassa denk ik. Je hebt er strebers bij, maar ook mensen die juist bang zijn om fouten te maken. Ik vindt het vooral krom dat je wel je kind in de auto mag zetten en dan weer heen mag lopen…
Die heeft nu een excuus gevonden dat ie niet meer mee hoeft