Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Macro ligt aan de scherpstelafstand. Dat is meestal geen aparte lens maar zal wel per camera verschillen. De ene kan dichterbij scherpstellen dan de ander, en kleine objecten daardoor groter in beeld krijgen zonder te croppen.
Niqui schreef:Ik heb een Samsung A52. De fotokwaliteit is matig vind ik. Het is natuurlijk ook een goedkopere serie..
Dorine92 schreef:Ik heb een Google Pixel 8 pro. Hij maakt heel natuurlijke foto's dus het zijn meestal geen foto's die je zo op Instagram kunt gooien zoals dat bij een samsung S23 ultra vaak wel zo is.
Het voordeel van deze telefoon is dat alle camera's goed zijn. Dus ook die voor selfies is geloof ik 50 mp.
Ik vind wel dat Iphone de foto's veel makkelijker indeelt in mapjes. Op deze telefoon is het 1 grote chaos, zeker als je foto's gaat bewerken vind je ze nooit meer terug als je ze wilt delen, want dan staan ze onder de dag waarop je ze bewerkt hebt, ipv onder de dag waarop je de foto hebt gemaakt. Of de bewerkte staat "achter" de originele foto waardoor je alleen de originele foto kunt selecteren en niet de bewerkte. Heel irritant dus als ik een fotoboek wil maken zal ik dat op de laptop gaan doen.
Hier een selectie van wat verschillende soorten foto's
[ [url=m/P0XHmw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KaxZ3Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/APGTnn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5gOI0p.jpg]Afbeelding[/url] ]
Echt hele mooie foto's! Leuk.
[ [url=m/OutBcJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rhyGLD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6qoT5a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gYDq3i.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wp17yM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7f5k7K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xzaWLW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/naYipo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l0OKRt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/36DHlp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UPHiQi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/96sxWG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GjBiuq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/306KM7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kLiSFb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mU5awj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qrMxbk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dnnCv9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kqg1Li.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar ik denk dat je er hier op bokt weinig aan kunt zien omdat de kwaliteit zo achteruitgaat. Deze heb ik via whatsapp gekregen, gemaakt met een iPhone 14 pro
[ [url=m/41o4R2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xz56AW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/x496G0.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze heb ik bijvoorbeeld gemaakt met mijn oude telefoon, een iPhone 8.
[ [url=m/XH2vEp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FOwg2e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lcfhTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EK1CVY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2gFH72.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sY1EiE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EAHvwY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Pepnw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v66YdL.jpg]Afbeelding[/url] ]
De verschillen nu met mijn nieuwe telefoon merk ik vooral met zoomen. Ja en in het donker is het verschil giga. Ook kan mijn nieuwe telefoon véél beter met groen omgaan. Foto's in de jungle werden met mijn oude telefoon nooit mooi, en met mijn nieuwe wel, net als foto's genomen op plekken met weinig licht:
[ [url=m/nr60Ot.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uWQDoc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cVnQKe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sbMeac.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BiOGr0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1faLkS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UdoZC4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/naHDpO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fXnGYn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus daar zit het grote verschil denk ik. Een foto in perfecte omstandigheden, je ziet het, daar kwam met mijn iPhone 8 ook een prima foto uit. Het gaat om alle momenten dat de omstandigheden niet perfect zijn.
Ik heb trouwens een protector over de camera heen, en ik vermoed dat de foto's zonder de protector nog mooier zouden zijn. Misschien tijd om dat ding er weer af te halen
Ik hoop dat je hier wat aan hebt