Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Onder andere de Bilt, Zandvoort en nog wat plekken die worden genoemd zijn vind ik toch wel dure plaatsen
boeflover schreef:Trekt Zeeland je? Rust, ruimte en veel werkgelegenheid.
Steden als Goes of Middelburg hebben beide flink groene stukken, en buiten de steden vind je genoeg rust en natuur. De natuur hier is natuurlijk geen Veluwe qua bos, het zijn veel open polders, heggengebieden, stranden en wat bos.
Qua werkgelegenheid hebben we de laagste werkloosheid van Nederland en veel tekorten. Niet alleen in de steden maar ook in het havengebied en in de industrie is veel werk te vinden.
moonsparkle schreef:Onder andere de Bilt, Zandvoort, zag ook Amsterdam voorbij komen en nog wat plekken die worden genoemd zijn vind ik toch wel dure plaatsen
Cowgirl schreef:listiglistje schreef:Ik ben zelf verhuist van Brabant naar Ittervoort/Thorn Limburg, echt prachtige omgeving met heel veel voordelen![]()
Ik zit midden in een toeristisch gebied, prachtige natuur, natuurgebieden, bossen,
de maas stranden en met vele havens, terrassen, is erg veel te beleven (ook qua evenementen).
Dichtbij steden, Roermond, Heinsberg, Maaseik, Maasmechelen 10 a 20 minuten,
en Eindhoven, Maastricht, Valkenburg half uurtje. Dusseldorf, Aken, Genk, Hasselt 3 kwartier.
Ik zit 2 minuten van België en 20 minuten van Duitsland, erg voordelig boodschappen doen en tanken!
Veel werkgelegenheid in de buurt.
Hartelijk ontvangen hier door de buurt, super aardige mensen ook in het dorp en omgeving.
Het is erg bourgondisch leven hier, veel restaurants, boerderijwinkels, streekproducten.
Veel voorzieningen dichtbij, alles bij de hand.
Gunstige huizenprijzen en ook huur meer mogelijkheden.
Ik woon hier nu vanaf mei 2022 en het is echt geweldig wonen
En als je een paard(en) wilt houden? Is daar ook knappe stalling voor te vinden?
moonsparkle schreef:Hoe zit het qua bossen in Zeeland? Ik woon nu in de polder en ik mis vooral grote bossen
Neonlight schreef:Ten zuiden van Eindhoven. Grote Heide, Cartierheide, De Malpie, prachtige natuurgebieden. Mensen zijn open en er zijn leuke dorpen om te wonen. Werkgelegenheid is er genoeg met het high tech centrum van de wereld in Eindhoven en Veldhoven. Ook al zit je niet in de technologie, de economie floreert hier mede ook door de expats. Dus ook in de horeca, winkels etc is veel werkgelegenheid. Plus veel toeleveranciers voor de grote bedrijven zitten ook in die omgeving.
Klein nadeel, door alle expats is het lastig om woningen te vinden, maar als je buiten Veldhoven en Eindhoven zoekt is het beter, en dat is wel weer wat jij zoekt. Expats zoeken het stadse net op.
listiglistje schreef:Ik ben zelf verhuist van Brabant naar Ittervoort/Thorn Limburg, echt prachtige omgeving met heel veel voordelen![]()
Ik zit midden in een toeristisch gebied, prachtige natuur, natuurgebieden, bossen,
de maas stranden en met vele havens, terrassen, is erg veel te beleven (ook qua evenementen).
Dichtbij steden, Roermond, Heinsberg, Maaseik, Maasmechelen 10 a 20 minuten,
en Eindhoven, Maastricht, Valkenburg half uurtje. Dusseldorf, Aken, Genk, Hasselt 3 kwartier.
Ik zit 2 minuten van België en 20 minuten van Duitsland, erg voordelig boodschappen doen en tanken!
Veel werkgelegenheid in de buurt.
Hartelijk ontvangen hier door de buurt, super aardige mensen ook in het dorp en omgeving.
Het is erg bourgondisch leven hier, veel restaurants, boerderijwinkels, streekproducten.
Veel voorzieningen dichtbij, alles bij de hand.
Gunstige huizenprijzen en ook huur meer mogelijkheden.
Ik woon hier nu vanaf mei 2022 en het is echt geweldig wonen
Marjo schreef:Omgeving Amersfoort, Leusden/Hooglanderveen/Nijkerkerveen/Hoevelaken zijn allemaal dorpen die aan deze wensen voldoen. Je bent in relatief korte tijd in Amersfoort (ook op de fiets).
Benzz schreef:Dat ligt er geheel aan hoe je bent. Opgegroeid in de achterhoek en nu woonachtig in de randstad. Voor geen goud ga ik terug.
Tink89 schreef:Zeker! Ik zit er ook in de buurt en stallen genoeg. Van paddock paradises tot klassieke stallingen, zeker geen probleem.
Cowgirl schreef:Tink89 schreef:Zeker! Ik zit er ook in de buurt en stallen genoeg. Van paddock paradises tot klassieke stallingen, zeker geen probleem.
En in welke prijsrange moet ik dan denken voor een PP?
Gewoon nieuwsgierig want ik zit best goed hier in DrentheAl is goede stalling vinden hier echt wel een ding.
Ik heb 3 jaar terug hetzelfde gedaan wat TS wilt maar ik ben van NH naar Drenthe verhuisd en dat bevalt prima. Is natuurlijk wel dichtbij voor TS maar er is hier echt veel bos. Grote steden Groningen en Assen op ong 30 minuten, al kom ik daar zelden.
Hoewel mijn paard nu fantastisch staat viel het niet mee om een geschikte plek te vinden.