Trouwen in 2025

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:32

pfffff 2025, en dan nú al huwen plannen.
Zo lang vooruit plannen is mijn ding niet. Heb volgende week niet eens op het netvlies en voor juni alleen één bureaucratische verplichting op de rol.
Laat nu mogelijk huwen in 2025 wél een mogelijkheid zijn :=

Indien dat door gaat, is hoe, wat, waar zelfs al ruwweg helder. Afgelegen in hart, paar uur zandweg, van Paraguay op de familie-rancho van lief. Niets door derden of wat. Tekenen bij burgerlijke stand en dan grote bbq van een eigen rund met hóóp familie.

Na huwen mogelijk aldaar een huis laten bouwen op terrein van lief en dan half in Spanje half daar leven. Twee kanten van de wereld is omgekeerde seizoenen :)*

Eerst dit jaar ´wat´ bureaucratische hobbels :roll:
Verder zoals deze draad ook illustreert kan, dus waarschijnlijk zál, er nog héél veel veranderen.
Het is dat het liefde betreft en een heel *\%/* avontuur anders zou ik :r van een plan zo ver vooruit.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 05:28

Bedankt voor je positieve aandeel in dit topic.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:14

Leuk topic! Wij zijn op dit moment druk bezig met het plannen van onze bruiloft op 02.05.2025 :D
We schrikken alleen ontzettend van de prijzen :x

Het moet in ieder geval een boerderij setting worden in Zuid Limburg waarbij je zowel binnen als buiten kan, afhankelijk van het weer :D

fohadie
Berichten: 4353
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:42

Jolien87 schreef:
Bedankt voor je positieve aandeel in dit topic.




_O-


Ik wil gaan meelezen in dit topic. Ik ben in 2018 getrouwd en zal maar niet zeggen hoelang wij over de voorbereiding gedaan hebben. :=

Ik zag wat voorbij komen van locaties in Noord-Holland. Mochten er vragen zijn over locaties in Haarlem en omgeving (Zandvoort, Santpoort,Overveen Heemstede,Cruquius, Hoofddorp enz) kan ik daar vast antwoord opgeven. Alleen qua kosten niet, want dat is natuurlijk niet meer te vergelijken met 2018.

Succes en veel plezier met alle voorbereidingen!

Tink89
Berichten: 3021
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:13

Voor de bruidsparen die alles op één locatie willen, mooi in het bos, de mogelijkheid willen hebben om buiten te trouwen enz...: wij zijn in 2017 op klooster nieuwkerk in Goirle getrouwd en dat was echt fantastisch!

kanjerroos
Berichten: 230
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:22

Wat een super leuk topic, ik ga volgen en kan ook met jullie mee kletsen.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar tijdens onze vakantie in Amerika in april is mijn vriend op z’n knie gegaan en wij gaan volgend jaar augustus (als we tien jaar samen zijn) trouwen!

Leuk om jullie locaties voorbij te zien komen en ook al een jurk voorbij zien komen (prachtig zeg!)

En wat een fantastisch nieuws voor Jolien, zwanger van een tweeling, hoe bijzonder! Geniet van je zwangerschap en van harte gefeliciteerd!

Oeh liselot ik ben enorm fan van je foto’s en ga je website eens voorleggen bij mijn vriend

@nala, kan mij voorstellen dat jullie datum ook heel populair zal zijn en daarmee misschien ook duurder?
Wij hadden een vergelijkbare wens qua locatie en zijn uiteindelijk op de Veluwe uitgekomen. Wonen ook in zuid Limburg maar daar waren de opties niet helemaal wat we zochten. In de Ardennen zijn ook veel vergelijkbare locaties te vinden, dat nog een optie voor jullie?

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:25

kanjerroos schreef:
Wat een super leuk topic, ik ga volgen en kan ook met jullie mee kletsen.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar tijdens onze vakantie in Amerika in april is mijn vriend op z’n knie gegaan en wij gaan volgend jaar augustus (als we tien jaar samen zijn) trouwen!

Leuk om jullie locaties voorbij te zien komen en ook al een jurk voorbij zien komen (prachtig zeg!)

En wat een fantastisch nieuws voor Jolien, zwanger van een tweeling, hoe bijzonder! Geniet van je zwangerschap en van harte gefeliciteerd!

Oeh liselot ik ben enorm fan van je foto’s en ga je website eens voorleggen bij mijn vriend

@nala, kan mij voorstellen dat jullie datum ook heel populair zal zijn en daarmee misschien ook duurder?
Wij hadden een vergelijkbare wens qua locatie en zijn uiteindelijk op de Veluwe uitgekomen. Wonen ook in zuid Limburg maar daar waren de opties niet helemaal wat we zochten. In de Ardennen zijn ook veel vergelijkbare locaties te vinden, dat nog een optie voor jullie?


Goed idee! Gaan we zeker meenemen :D

Esmee_RS

Berichten: 4903
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:03

Nala schreef:
Leuk topic! Wij zijn op dit moment druk bezig met het plannen van onze bruiloft op 02.05.2025 :D
We schrikken alleen ontzettend van de prijzen :x

Het moet in ieder geval een boerderij setting worden in Zuid Limburg waarbij je zowel binnen als buiten kan, afhankelijk van het weer :D

https://degrotehegge.nl/
Is dit een optie?

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:04

Bedankt voor de tip!

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:38

We hebben gisteren de knoop doorgehakt en een aanbetaling gedaan voor de locatie, én ik heb mijn jurk gevonden *\%/* opeens gaat het dan toch weer snel.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:09

Wat een leuke vorderingen allemaal, en welkom Kanjerroos!

Wij zijn laatst samen weer bij een bruiloft geweest, was heel erg leuk. Wel fijn ook om met een andere blik te kijken. Gelukkig waren we het over alles eens, dingen die we wel en zeker niet willen :')

Ik heb wel een beetje stress… werk is op het moment heel druk, ik doe een versnelde opleiding waar ik veel voor moet doen, wil ook nog iets van hobby’s en een sociaal leven… daarnaast vind ik een bruiloft plannen toch best veel. Moet toch proberen wat dingen uit handen te geven…

Wij waren ook laatst weer bij de locatie die we hadden gezien. We voelen ons er allebei super goed bij, het is zo’n leuke plek. We hebben nog geen andere locaties bekeken maar… goed is goed, toch…?

Wanneer sturen jullie uitnodigingen? En sturen jullie al eerder een save the date, of gewoon uitnodigingen?

Esmee_RS

Berichten: 4903
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:45

Ik zit een beetje te twijfelen om de save the date via de mail te doen en de uitnodigingen op papier. Iemand een idee of je dat leuk online kunt doen? Wil absoluut mooie papieren uitnodigingen versturen tzt maar vind het met een save the date zo dubbel op ofzo

Angelaa2
Berichten: 4238
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:54

Esmee_RS schreef:
Ik zit een beetje te twijfelen om de save the date via de mail te doen en de uitnodigingen op papier. Iemand een idee of je dat leuk online kunt doen? Wil absoluut mooie papieren uitnodigingen versturen tzt maar vind het met een save the date zo dubbel op ofzo


Ik heb via Canva een save the date kaart gemaakt en via Whatsapp verstuurd naar de daggasten.
Wij hebben iets meer dan 3 maanden van te voren de kaarten verstuurd.

kanjerroos
Berichten: 230
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:39

Leuk Nala, een locatie en jurk! Uiteindelijk toch in de buurt iets gevonden?

Eapy, dank voor je welkom!
En ik kan mij voorstellen dat het wel een beetje veel is zo!

Wij hebben wel save rhe date kaarten gestuurd maar dat heeft ermee te maken dat we midden in de zomervakantie trouwen (en ik vrienden in het onderwijs heb) en dat we graag met onze gasten blijven slapen op de locatie dus dat er 2 dagen geblokt moeten worden in de agenda’s

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:14

Hoi allemaal, ik kom ook meepraten. Heel toevallig, maar net als @kanjerroos tijdens onze reis door Amerika gevraagd door mijn vriend.

Mijn vriend heeft geen haast, maar ik zou graag volgend jaar mei willen trouwen. Ik hoop dat een dierbaar familielid er dan nog bij kan zijn.

Ik heb nooit willen trouwen, maar vind het toch wel iets moois hebben. Ik heb er alleen geen duizenden euro's voor over. Helaas merk ik dat dit toch lastig is. We wilden eerst trouwen op het gemeentehuis en dan een feestje bij mijn schoonouders vieren. Echter, de aankleding en catering, etc kost al zoveel dat ik me afvraag of het niet toch beter is om het ergens anders te doen. Het lijkt mij erg leuk om een strandtent (deels) af te huren. Maar andere ideeën hoor ik graag! We willen buiten als het kan, maar indien regen ook naar binnen kunnen.
Ceremonie willen we heel klein houden (alleen ouders, broers/zussen). Daarna met iets meer vrienden en familie, max 60 man.
We willen ook geen klassieke dagindeling: gewoon de ceremonie en daarna een feestje met eten/drinken.

We dachten zelf voor alles max 3.000 euro, maar volgensmij kan dat alleen in onze dromen. Wat denken jullie, is 5000 euro reeel? Ik vind het nu namelijk lastig om informatie op te vragen of langs locaties te gaan, geen idee of ons budget reeel is. Het staat zo stom als ze in een keer het 3 dubbele vragen.

Jurk hoeft van mij niet zo duur, max 500 euro. Iemand een idee waar ik dan het beste kan zoeken? Ik denk dat ze in een reguliere bruidszaak veel duurder zijn toch? Kan je 2e hands ook nog laten innemen? Make-up wil ik graag, maar ik ben voor ongeveer alle make-up allergisch, dus als iemand nog tips heeft voor iemand die daar ervaring mee heeft?

Verder blijf ik even meelezen!

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:31

snuffie123 schreef:
Hoi allemaal, ik kom ook meepraten. Heel toevallig, maar net als @kanjerroos tijdens onze reis door Amerika gevraagd door mijn vriend.

Mijn vriend heeft geen haast, maar ik zou graag volgend jaar mei willen trouwen. Ik hoop dat een dierbaar familielid er dan nog bij kan zijn.

Ik heb nooit willen trouwen, maar vind het toch wel iets moois hebben. Ik heb er alleen geen duizenden euro's voor over. Helaas merk ik dat dit toch lastig is. We wilden eerst trouwen op het gemeentehuis en dan een feestje bij mijn schoonouders vieren. Echter, de aankleding en catering, etc kost al zoveel dat ik me afvraag of het niet toch beter is om het ergens anders te doen. Het lijkt mij erg leuk om een strandtent (deels) af te huren. Maar andere ideeën hoor ik graag! We willen buiten als het kan, maar indien regen ook naar binnen kunnen.
Ceremonie willen we heel klein houden (alleen ouders, broers/zussen). Daarna met iets meer vrienden en familie, max 60 man.
We willen ook geen klassieke dagindeling: gewoon de ceremonie en daarna een feestje met eten/drinken.

We dachten zelf voor alles max 3.000 euro, maar volgensmij kan dat alleen in onze dromen. Wat denken jullie, is 5000 euro reeel? Ik vind het nu namelijk lastig om informatie op te vragen of langs locaties te gaan, geen idee of ons budget reeel is. Het staat zo stom als ze in een keer het 3 dubbele vragen.

Jurk hoeft van mij niet zo duur, max 500 euro. Iemand een idee waar ik dan het beste kan zoeken? Ik denk dat ze in een reguliere bruidszaak veel duurder zijn toch? Kan je 2e hands ook nog laten innemen? Make-up wil ik graag, maar ik ben voor ongeveer alle make-up allergisch, dus als iemand nog tips heeft voor iemand die daar ervaring mee heeft?

Verder blijf ik even meelezen!


Wij zijn voor ietsje meer dan jouw voorkeursbudget prima geslaagd met 47 gasten (locatie + voor iedereen taart + dinerbuffet + toetjesbuffet + drankjes).

Op locatie en eten wilden we niet bezuinigen, op 'dingen' wel. Dus ik heb inderdaad gekozen voor een tweedehands ("vintage" :D ) trouwjurk. Echt een beeldschoon plaatje - die anders ook echt vér buiten budget geweest zou zijn - en zo goed als nieuw (één keer eerder één dag gedragen ;) ). Jurk kostte volgens mij E 250. Er zijn winkels met gebruikte trouwjurken, daar kun je gewoon eens gaan kijken, ik ben daar ook geslaagd. Als het nodig is, dan kun je ook vaak via die winkel nog wel iets laten innemen bijvoorbeeld. :) De winkel waar ik de mijne kocht bestaat helaas niet meer, maar je kunt goed zoeken op 'gebruikte trouwjurken' of 'preloved trouwjurken'.

Tink89
Berichten: 3021
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:05

Kijk voor een goedkope jurk ook eens naar Nikita's bruidsmode. Reken er wel op dat laten vermaken flink in de papieren kan lopen. Dat kostte voor mijn jurk nog € 150 extra en die hoefde enkel ingenomen te worden.

fohadie
Berichten: 4353
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:52

snuffie123 schreef:
Hoi allemaal, ik kom ook meepraten. Heel toevallig, maar net als @kanjerroos tijdens onze reis door Amerika gevraagd door mijn vriend.

Mijn vriend heeft geen haast, maar ik zou graag volgend jaar mei willen trouwen. Ik hoop dat een dierbaar familielid er dan nog bij kan zijn.

Ik heb nooit willen trouwen, maar vind het toch wel iets moois hebben. Ik heb er alleen geen duizenden euro's voor over. Helaas merk ik dat dit toch lastig is. We wilden eerst trouwen op het gemeentehuis en dan een feestje bij mijn schoonouders vieren. Echter, de aankleding en catering, etc kost al zoveel dat ik me afvraag of het niet toch beter is om het ergens anders te doen. Het lijkt mij erg leuk om een strandtent (deels) af te huren. Maar andere ideeën hoor ik graag! We willen buiten als het kan, maar indien regen ook naar binnen kunnen.
Ceremonie willen we heel klein houden (alleen ouders, broers/zussen). Daarna met iets meer vrienden en familie, max 60 man.
We willen ook geen klassieke dagindeling: gewoon de ceremonie en daarna een feestje met eten/drinken.

We dachten zelf voor alles max 3.000 euro, maar volgensmij kan dat alleen in onze dromen. Wat denken jullie, is 5000 euro reeel? Ik vind het nu namelijk lastig om informatie op te vragen of langs locaties te gaan, geen idee of ons budget reeel is. Het staat zo stom als ze in een keer het 3 dubbele vragen.

Jurk hoeft van mij niet zo duur, max 500 euro. Iemand een idee waar ik dan het beste kan zoeken? Ik denk dat ze in een reguliere bruidszaak veel duurder zijn toch? Kan je 2e hands ook nog laten innemen? Make-up wil ik graag, maar ik ben voor ongeveer alle make-up allergisch, dus als iemand nog tips heeft voor iemand die daar ervaring mee heeft?


Verder blijf ik even meelezen!


€5000 wordt wel heel erg budget bruiloft denk ik. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Onmogelijk is het niet, maar ik denk dat je dan beter idd kan kijken of je het bij je schoonouders of iemand anders met een groot huis/tuin kan vieren.

Wat versta je onder feestje? Met avondeten? Of alleen wat hapjes? Hoeveel hapjes?Hoe lang feestje? Met DJ of is een laptop oid met eigen muziek ook goed?
Wat voor aankleding? Veel,weinig,budget, enz. Zelfservice qua drank of catering?

Je kan op een hoop bezuinigen, maar bedenk je dat je het als het goed is maar 1x in je leven doet.

Tip van Flip: alles waar 'trouw' voor staat kost extra. Dus een mooi boeket van de bloemist hoeft geen 100 euro te kosten, zeg niet dat het voor een bruiloft is, en je betaald minder.

Jurken hoeven geen trouwjurken te zijn, als jij ergens een betaalbare jurk ziet en hem mooi vind, is het goed toch?

Wil je taart? Misschien dat iemand voor een prikkie taarten voor je wilt bakken?

Ik denk dat een strandtent niet gaat lukken voor je budget, of je moet met een stuk minder gasten willen.

In welke regio gaat alles plaatsvinden? Trouwen in de ene gemeente kost bijvoorbeeld €1000 terwijl een andere "maar" de helft kost. Ik noem maar wat.en op welke dag wil je? Is gratis trouwen een optie? (Kan niet overal zonder aan bepaalde voorwaarden te voldoen.)

Esmee_RS

Berichten: 4903
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:49

Ik ben helemaal blij, de fotografe die ik al lang op Instagram volg en die ik echt de allermooiste huwelijkfoto's vind hebben heeft onze datum nog vrij! *\o/* Binnenkort plannen we een afspraak in om persoonlijk kennis te maken maar ze heeft onze datum alvast in optie gezet en ik ben echt mega enthousiast. Toch wel heel fijn om dat zo goed als geregeld te hebben, locatie en fotograaf waren het enige waarvan ik toch wel een beetje spanning kreeg :')

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:56

Als meelezer (wij zijn 3,5 week geleden getrouwd, dus ik heb vooral in het 2024 topic gereageerd) denk ik ook dat het budget wel vrij krap is. Kijk inderdaad eerst naar de kosten van de gemeente waar je wilt trouwen, die kunnen erg uiteen liggen. Dan inderdaad locatie en catering. Wat je zelf kunt en wilt is goedkoper maar ik moet zeggen dat ik zelf qua ontzorgen enorm blij werd van een locatie waar alles inbegrepen was. De dag zelf hoefden we nergens aan te denken of te regelen en onze gasten hoefden maar naar 1 locatie te komen, wat ook heel fijn gevonden werd. Maar voor zo'n locatie met rond 60 gasten (ook ons aantal) waren wij tussen de 5000 en 6000 kwijt. Daar komt dan verder alles nog bovenop, al kun je dat zo budget of duur maken als je zelf wilt. Maar je locatie (+ evt catering) en de gemeente zijn de kosten die je als eerste echt duidelijk moet hebben voor jezelf.
Alles bij elkaar (incl kleding, fotograaf, ringen als je die wilt, uitnodigingen drukken en versturen etc.) zit je vrij gemakkelijk tegen de 10.000.

Idd hele goede tips hierboven. Uiteindelijk is veel ook wel budget te doen hoor, en voorkom idd alles waar "trouw" voor staat!

@Esmee: zoo leuk! Ik vond de fotografie ook echt één van de leukste dingen en echt, ik ben zo gelukkig met de foto's die we tot nu toe hebben gehad als voorproefje <3 dat is echt nagenieten van je dag!

kanjerroos
Berichten: 230
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:21

Wat leuk Snuffie! Gefeliciteerd!
En heel pff topic maar waar waren jullie in Amerika?

Wij hadden precies hetzelfde, houden het klein om het alleen te vieren met onze dierbaarste familie en vrienden maar ook om de kosten lager te houden. Maar alles bij elkaar zijn we er toch wel achter dat alles gauw een hoop geld kost en zijn we in een paar weken gegaan van; het moet niet teveel kosten naar ach, je trouwt maar 1x ;)

Jurk is zeker iets waar ik voor een tweedehands zou willen kijken, net als dat een taart en aankleding van mij niet de hoofdprijs hoeft te kosten. Maar fotograaf en locatie vinden wij wel echt de moeite in wat meer geld aan uit te geven.

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:11

fohadie schreef:
snuffie123 schreef:
Hoi allemaal, ik kom ook meepraten. Heel toevallig, maar net als @kanjerroos tijdens onze reis door Amerika gevraagd door mijn vriend.

Mijn vriend heeft geen haast, maar ik zou graag volgend jaar mei willen trouwen. Ik hoop dat een dierbaar familielid er dan nog bij kan zijn.

Ik heb nooit willen trouwen, maar vind het toch wel iets moois hebben. Ik heb er alleen geen duizenden euro's voor over. Helaas merk ik dat dit toch lastig is. We wilden eerst trouwen op het gemeentehuis en dan een feestje bij mijn schoonouders vieren. Echter, de aankleding en catering, etc kost al zoveel dat ik me afvraag of het niet toch beter is om het ergens anders te doen. Het lijkt mij erg leuk om een strandtent (deels) af te huren. Maar andere ideeën hoor ik graag! We willen buiten als het kan, maar indien regen ook naar binnen kunnen.
Ceremonie willen we heel klein houden (alleen ouders, broers/zussen). Daarna met iets meer vrienden en familie, max 60 man.
We willen ook geen klassieke dagindeling: gewoon de ceremonie en daarna een feestje met eten/drinken.

We dachten zelf voor alles max 3.000 euro, maar volgensmij kan dat alleen in onze dromen. Wat denken jullie, is 5000 euro reeel? Ik vind het nu namelijk lastig om informatie op te vragen of langs locaties te gaan, geen idee of ons budget reeel is. Het staat zo stom als ze in een keer het 3 dubbele vragen.

Jurk hoeft van mij niet zo duur, max 500 euro. Iemand een idee waar ik dan het beste kan zoeken? Ik denk dat ze in een reguliere bruidszaak veel duurder zijn toch? Kan je 2e hands ook nog laten innemen? Make-up wil ik graag, maar ik ben voor ongeveer alle make-up allergisch, dus als iemand nog tips heeft voor iemand die daar ervaring mee heeft?


Verder blijf ik even meelezen!


€5000 wordt wel heel erg budget bruiloft denk ik. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Onmogelijk is het niet, maar ik denk dat je dan beter idd kan kijken of je het bij je schoonouders of iemand anders met een groot huis/tuin kan vieren.

Wat versta je onder feestje? Met avondeten? Of alleen wat hapjes? Hoeveel hapjes?Hoe lang feestje? Met DJ of is een laptop oid met eigen muziek ook goed?
Wat voor aankleding? Veel,weinig,budget, enz. Zelfservice qua drank of catering?

Je kan op een hoop bezuinigen, maar bedenk je dat je het als het goed is maar 1x in je leven doet.

Tip van Flip: alles waar 'trouw' voor staat kost extra. Dus een mooi boeket van de bloemist hoeft geen 100 euro te kosten, zeg niet dat het voor een bruiloft is, en je betaald minder.

Jurken hoeven geen trouwjurken te zijn, als jij ergens een betaalbare jurk ziet en hem mooi vind, is het goed toch?

Wil je taart? Misschien dat iemand voor een prikkie taarten voor je wilt bakken?

Ik denk dat een strandtent niet gaat lukken voor je budget, of je moet met een stuk minder gasten willen.

In welke regio gaat alles plaatsvinden? Trouwen in de ene gemeente kost bijvoorbeeld €1000 terwijl een andere "maar" de helft kost. Ik noem maar wat.en op welke dag wil je? Is gratis trouwen een optie? (Kan niet overal zonder aan bepaalde voorwaarden te voldoen.)


Ik zat zelf te denken aan een feesthe met max 60 man. Wel wat eten, maar prima om iets van een bbq te doen met (vega)hamburgers, (vega)kipsate en een salade + brood. Dat lust tenminste ook iedereen. En dan hele feest van 16 tot 20 uur (zoiets). Ik vind het leuk als er ook een wijntje en biertje gedronken kan worden, maar de sterke drank hoeft van mij niet. Taart maakt mijn vader (die is banketbakker). Muziek gewoon via een playlist en aankleding ligt aan de locatie. Als we het bij mijn schoonouders doen, dan moeten we het nog flink aankleden. Binnen is dan namelijk de bedrijfshal en dat ziet er niet echt gezellig uit. Buiten zou een weiland zijn of groot industrie terrein. Vandaar dat het op locatie dan uiteindelijk misschien voordeliger is.

Bedankt voor de tip. Met vriendinnen ook over gehad, die zeiden inderdaad hetzelfde. Ik denk trouwens dat ik het boeket helemaal laat zitten, dat hoeft voor mij niet zo.

Heb jij tips voor betaalbaardere locaties? Boerderijen zouden namelijk ook erg leuk zijn, maar ik weet niet of dat goedkoper is.

Wij dachten inderdaad aan gratis trouwen, maar dan mag je alleen je getuigen meenemen. Dat vond ik dan weer heel weinig. Prijs verschilt ook per dag, dus we kijken nu naar een doordeweekse dag in de ochtend. Wij wonen in Zuid-Holland, maar voor een mooi plekje mag het ook in Utrecht, Zeeland, Noord-Holland of Brabant. Een uurtje rijden is geen probleem.

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:16

kanjerroos schreef:
Wat leuk Snuffie! Gefeliciteerd!
En heel pff topic maar waar waren jullie in Amerika?

Wij hadden precies hetzelfde, houden het klein om het alleen te vieren met onze dierbaarste familie en vrienden maar ook om de kosten lager te houden. Maar alles bij elkaar zijn we er toch wel achter dat alles gauw een hoop geld kost en zijn we in een paar weken gegaan van; het moet niet teveel kosten naar ach, je trouwt maar 1x ;)

Jurk is zeker iets waar ik voor een tweedehands zou willen kijken, net als dat een taart en aankleding van mij niet de hoofdprijs hoeft te kosten. Maar fotograaf en locatie vinden wij wel echt de moeite in wat meer geld aan uit te geven.


We deden een rondje door het Zuid-Westen. Altijd al een droom geweest van mij? En jullie?

Haha herkenbaar hoor! Ik wilde er max 2000 aan uitgeven, dat is nu dus al max 5000 geworden. Ik ga dat proberen aan te houden, maar ben bang dat het nog iets wordt opgerekt

Ik snap jullie keuze heel goed. De locatie maakt echt wel je dag en de foto's zijn voor de rest van je leven. Daarvan wil je wel dat ze mooi zijn.

Ik zie dat ze bij jullie ook blijven slapen, dan doe je het gelijk wel goed haha. Wat voor locatie is het?

fohadie
Berichten: 4353
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:26

@Snuffie123

Ik ben bang dat wat jij wilt echt niet gaat lukken voor die prijs met dit aantal aan gasten. Je bedoelt echt max €5000 (liever minder) voor alles bijelkaar toch? Incl echt alles.

Veel locaties vragen ook een minimale omzet. Een bbq of buffet alleen al ben je zo €1500-2000 kwijt en drankjes voor 4u bij 60 personen moet je ook op zo,n 1500-2000 rekenen.

De drankprijs is nogal verhoogd. Suikertax voor frisdrank en accijns voor alcohol. €3,50 voor een glaasje cola is blijkbaar tegenwoordig heel normaal. Ik zal later vandaag toelichten hoe ik aan deze bedragen kom.

kanjerroos
Berichten: 230
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 12:24

snuffie123 schreef:
kanjerroos schreef:
Wat leuk Snuffie! Gefeliciteerd!
En heel pff topic maar waar waren jullie in Amerika?

Wij hadden precies hetzelfde, houden het klein om het alleen te vieren met onze dierbaarste familie en vrienden maar ook om de kosten lager te houden. Maar alles bij elkaar zijn we er toch wel achter dat alles gauw een hoop geld kost en zijn we in een paar weken gegaan van; het moet niet teveel kosten naar ach, je trouwt maar 1x ;)

Jurk is zeker iets waar ik voor een tweedehands zou willen kijken, net als dat een taart en aankleding van mij niet de hoofdprijs hoeft te kosten. Maar fotograaf en locatie vinden wij wel echt de moeite in wat meer geld aan uit te geven.


We deden een rondje door het Zuid-Westen. Altijd al een droom geweest van mij? En jullie?

Haha herkenbaar hoor! Ik wilde er max 2000 aan uitgeven, dat is nu dus al max 5000 geworden. Ik ga dat proberen aan te houden, maar ben bang dat het nog iets wordt opgerekt

Ik snap jullie keuze heel goed. De locatie maakt echt wel je dag en de foto's zijn voor de rest van je leven. Daarvan wil je wel dat ze mooi zijn.

Ik zie dat ze bij jullie ook blijven slapen, dan doe je het gelijk wel goed haha. Wat voor locatie is het?


Wat gaaf! Wij waren in Texas, ik moest daar zijn voor m’n werk en we hebben er een rondreis aan vast geplakt :)

Ja klopt, wij houden het relatief klein 25 mensen. En wij hebben een huis gehuurd waar we in de tuin hopen te trouwen en waar voor alle gasten een eigen kamer is. Drinken regelen we zelf en eten twijfelen we nog aan maar dat scheelt wel heel erg veel in de kosten natuurlijk.