Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Snelle groeiers moeten denk ik ook vaker bijgehouden worden, misschien wel iets om rekening mee te houden voor ts. Als onkruid verwijderen geen leuke klus is dan is onderhoud van ander groen misschien ook niet gewenst.
In het verlengde daarvan, als je voor iets groens wilt kiezen en niet elke keer gedoe ermee willen, ik lees bijvoorbeeld al berichten dat blaadjes vervelend zijn op grind. Je hebt ook planten en struiken die hun blad niet verliezen, dat scheelt elke herfst weer harken, vegen en kliko's vullen.
anjali schreef:Telpeva schreef:Snelle groeiers moeten denk ik ook vaker bijgehouden worden, misschien wel iets om rekening mee te houden voor ts. Als onkruid verwijderen geen leuke klus is dan is onderhoud van ander groen misschien ook niet gewenst.
In het verlengde daarvan, als je voor iets groens wilt kiezen en niet elke keer gedoe ermee willen, ik lees bijvoorbeeld al berichten dat blaadjes vervelend zijn op grind. Je hebt ook planten en struiken die hun blad niet verliezen, dat scheelt elke herfst weer harken, vegen en kliko's vullen.
Ik vind zo'n tegel-of grindtuin erg treurig. Maar ja, ieder mag in zijn eigen tuin doen wat hij wil. Alleen wel vervelend als ze,zoals mijn ex-buurman, mij dan ook willen dwingen te betegelen omdat de blaadjes van mijn bomen op zijn tegels vallen\waaien.
Suzanne F. schreef:Nou ik vind het toch wel fijn als mijn tuin netjes is. En daarmee bedoel ik geen onkruid, mos of groene tegels en geen onkruid tussen mijn planten. Ik houd wel van planten en bloemen en heb borders met allerlei soorten planten en wat bomen. Maar de tegels wil ik schoon hebben. En ik heb helaas nog geen heel milieuvriendelijke oplossingen gevonden hiervoor. Alles wat je gebruikt is niet goed voor het grondwater en de bodem. Ik probeer altijd zoveel mogelijk de resten richting de put het riool in te vegen zodat het zo mijn mogelijk de bodem intrekt.
anjali schreef:Goh. Ik doe gewoon niks. Laat lekker groeien en waar veel gelopen wordt, krijg je vanzelf "olifantenpaadjes". Ik laat alleen af en toe een professionele hovenier komen om te hooggroeiende bomen te laten bijsnoeien om niet-groenminnende buren tegemoet te komen.
Jis_ schreef:anjali schreef:Goh. Ik doe gewoon niks. Laat lekker groeien en waar veel gelopen wordt, krijg je vanzelf "olifantenpaadjes". Ik laat alleen af en toe een professionele hovenier komen om te hooggroeiende bomen te laten bijsnoeien om niet-groenminnende buren tegemoet te komen.
Mijn buurvrouw afgelopen zomer, ik weet dat je van onkruid houdt maar zou je toch even heb pad tussen ons huis willen doen?Kom haar ook wel een beetje te gemoed dan.