Wat gaat voor in je werk, plezier of geld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: Wat gaat voor in je werk, plezier of geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:21

Voor mij is plezier erg belangrijk, maar poen ook. Ik heb geen partner en woon op mijzelf. Alles wat ik binnenhaal heb ik nodig om comfortabel te kunnen leven en dat stukje - comfortabel - is mij heel veel waard. Ik leef simpel en zo goedkoop mogelijk omdat ik niet hou van de duurste spullen en verre vakanties. Maar ik ga niet beknibbelen op mijn paard of andere huisdieren. En ik wil ook af en toe een wijntje op een terras kunnen drinken :D Dus uiteindelijk zou ik denk ik toch blijven hangen op een plek met poen als het plezier wat minder wordt.

Gelukkig heb ik het nu beide. :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:51

Voor mij geldt echt beide. Als ik sleur ervaar of ik voel dat ik in een enorme hierarchie ben beland waar ik me niet goed bij voel... Dan kan ik 10.000 in de maand krijgen maar dan ben ik doodongelukkig en zoek ik liever heel snel wat anders.

Maar als ik niet voldoende geld binnen haal dan is er geen gelukkig leven voor mij.
Ik wil alles kunnen doen wat ik maar wil. Ik ben niet echt van de vakanties enzo maar wel van uiteten (geen michelin ofzo) en dagjes weg. Fijne kleding en schoenen en dan vind ik het prima.
Mn huis en dieren moeten betaald en dat moet echt uit mn baan voort komen anders ben ik ook weg.

Daarom is het maar goed dak mn eigen bedrijf heb :')

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:04

Ik ga al jaren voor salaris ipv plezier in mijn werk met het idee dat ik maar 24 uur hoef te werken en daarmee voldoende geld ontvang om goed van te kunnen leven maar het begint me nu echt op te breken!! Als je niet echt meer salaris nodig hebt dan zou ik absoluut voor plezier gaan!!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:26

Ik ben vertrokken op mijn vorige werk voor meer geld, en ik heb achteraf spijt. :')
Maar het beeld wat toen werd geschetst was heel anders dan de realiteit, dus altijd een gok wat je doet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:35

Geld maakt niet gelukkig, maar je hebt het wel nodig voor je levensonderhoud.

Als ik jou casus zo lees ben je dus blijven hangen op je studentenplekje, zonder ten volle je opleiding te benutten. Was die opleiding leuk? Is dat het werkgebied wat je aanspreekt?

Want ja, dan zou ik nu de kans aangrijpen en soliciteren. Werkplezier is belangrijk, bedrijfsethiek en sfeer zeker, maar het is niet dat dit alleen maar in je huidige baan te vinden is.
Daarbij verdwijn je niet van de wereld, contact houden met hen is altijd een optie. En dan wel over op een grotemensenbaan/salaris.

Ik zou zeggen, solliciteren, 32 uur 'eisen' met 2 kleine kids, lekker dagje meedraaien en sfeer proeven als je zover in de procedure komt, en hopelijk dan een fijne nieuwe baan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:57

Ilse_123 schreef:
Wat ook mee speelt is de timing, ik heb nu zwangerschapsverlof en vind het banketstaaf om daarin, of kort daarna, te gaan. Ik had eigenlijk bedacht om dit nog een paar jaar te doen en dan verder te gaan.

Het leven is niet echt te plannen vaak.

Ja, je gaat een gok nemen. Maar eerst maar een solliciteren en kijken of je op gesprek mag.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 22:08

Hoi allemaal, even een kleine update :j .

Uiteindelijk wel gesolliciteerd maar na een gesprek was het van beide kanten nee :') . Helemaal prima, weer geleerd wat ik niet wilde.
Na mijn verlof weer fijn aan de gang gegaan maar merkte dat er in de waardering ook wel wat liep te steken, dus ook aangegeven dat ik rustig verder ging kijken. Geheel toevallig een leuke vacature tegengekomen, gesolliciteerd en aangenomen voor 32 uur. Huidige baan mag ik op hobby contract blijven doen dus hoef daar ook niet helemaal weg. Ik begin per augustus en heb er zin in :D. Wel spannend om het oude en vertrouwde achter me te laten maar voelt goed om juist na de zwangerschappen, deze stap te zetten en een nieuw hoofdstuk te beginnen.
Dank jullie voor de wijze woorden ;).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:29

Klinkt goed, veel succes in je nieuwe uitdaging! Wil je er wat meer over kwijt, wat het precies is dat je gaat doen....? :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 20:11

Ik ga lesgeven :D . Wel even puzzelen qua kinderopvang want thuiswerken is er natuurlijk niet echt bij. Maar wel heel fijn om straks de vakanties samen vrij te hebben. Ik heb een bevoegdheid en eerder ook deeltijd les gegeven, maar nu echt voor 4 volle dagen. Zal even wennen worden en logistiek een uitdaging maar komt goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:29

Zo jeetje, pittig veel wel! Maar als je er blij mee bent, leuk voor je +:)+