Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:39

-O-
Nou zeg. Wat balen. Ik duim nog even mee op wat Janouk gezegd heeft. :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:47

Wij hadden in Groningen ook een appartement dat door heel veel mensen afgewezen was. 3 hoog alleen trappen. De vorige bewoner had ook wel bijzondere dingen gedaan met vloertegels op de muren geplakt enzo. Het balken plafond was behangen en daarna gelakt… en voor alle ramen zaten dwarsbalken.
Daarnaast had de hoofdslaapkamer een deur naar de gang, maar ook 1 naar de woonkamer, en in de woonkamer zat die deur echt midden in een muur, dus je kon niets met die muur.
En de douche ging aan in de wastafel, dus dan moest je onder de douche weg, naar de wastafel om bijvoorbeeld de warme kraan verder open te draaien als je warmer water wilde.

De woningbouwvereniging heeft voor ons alles redelijk netjes opgelost, de muren en het plafond werden helemaal kaal opgeleverd in de woonkamer. De slaapkamers hebben we zelf 5 lagen behang vanaf gehaald. Was wel een hoop schilder en behangwerk voor ons, maar het is gelukt. Die extra deur hebben we gewoon een gordijn voor gehangen en alsnog een kast tegenaan gezet in de woonkamer en in de slaapkamer een spiegel opgehangen, plankje erlangs en zo was het mijn plek om mijn haar te doen enzo.
En in de badkamer hebben ze voor ons een mengkraan aangelegd, zodat je gewoon onder de douche kon blijven staan (daar moesten we wel per maand €5 voor betalen :') ).
Maar we hebben daar jaren met plezier gewoond.
Maar ik geloof dat we toen ook op plek 15 stonden ofzo.
We hebben wel 2 jaar lang nog een 8-9 jarig kind “gehad” daar, die stond volgens de gemeente daar ingeschreven. Ik was toen 21, dat was wel errrrrg vroeg :D

TS heel veel succes, hopelijk zit jouw ruwe diamant er ook snel bij!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 10:12

Haha, kast voor die deur zou ook mijn oplossing zijn geweest Sanet :D

Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat. Eigenlijk hoop ik dat bij voorbeeld de eerste 10 worden uitgenodigd voor een bezichtiging. En ik ben van plan om ze volgende week een mail te sturen om te laten weten dat ik serieuze interesse heb, in de hoop dat ik dan geen zwart kruisje achter mijn naam krijg :P

Gisteren nadat ik had gereageerd zei mijn intuïtie: het hangt af van afvallers. Op de één of andere manier wist ik dus eigenlijk al dat ik niet eerste zou worden, dat is ook niet heel realistisch natuurlijk _O- Wel stom om afhankelijk te zijn van een factor buiten mijzelf, maarja. En wat ik in ieder geval heb geleerd is dat ik fout zat met de tijd, voortaan kijk ik stipt om acht uur 's ochtends voor het direct te huur aanbod. Wat ik nu heb is een voorgevoel, net zoals ik van de week het voorgevoel had dat ik die BRP moest regelen. Vóórdat gisteren deze advertentie dus kwam. Dus daar ga ik maar op af.

En vandaag ga ik lekker dingen doen als hardlopen, opruimen en dat soort dingen want die zijn óók belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Koper op 02-12-23 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:16

Jaaaa en geef dan even een duidelijk signaal af, door tijdens het opruimen ook al wat dozen in te pakken omdat je gaat verhuizen.

You know what I mean!! :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 10:19

Ik dacht meer aan eindelijk de badkamer een keer schrobben omdat ik die toch schoon moet opleveren deze maand :P Maar zelfde idee inderdaad :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:19

Ja 2 keer zelfs. De eerste keer stond de woning op de nominatie voor totale renovatie over 2 jaar en zou dan echt helemaal leeg gehaald worden. De huurprijs was daar ook op aangepast. Voor mij was dat op dat moment helemaal prima en ik heb er iets langer dan een jaar gezeten voor ik wat anders vond.

Daarna een woning waar ik als 17e voor stond en niemand voor mij wilde hem hebben. Ik ook niet en in mijn geval was de reden dat ik op dat moment hoog op de lijst stond voor 2 woningen waar ik liever wilde zitten. Zo stond ik 5e voor de woning die ik nu heb. Geen idee waarom diegene voor me niet eens zijn gaan kijken want hij was instap klaar en super onderhouden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 10:23

Nimber _/-\o_ Je bericht komt precíés op tijd, en het is ook helemaal goed dat het begint met "ja 2 keer zelfs". Dank u Universum voor deze aanwijzing _/-\o_

Geen idee of ik nu gisteren stap 1 heb gezet en dat binnenkort stap 2 komt voor deze woning, of dat er binnenkort een tweede woning op mijn pad komt. Maar voor mij is het geen toeval dat precies nu zo'n bericht met deze tekst verschijnt.

Ik hoop dat mensen mijn manier van denken en varen op intuïtie/het Universum kunnen volgen :o :D En voordat je zegt: jaaaaa dat is lekker makkelijk Koper, leg het maar weer bij het Universum neer, haal ik nu de woorden van een kennis aan tegen wie ik ook een keer zoiets zei: ik ben ook het Universum.

Ik kan veel :j En het Universum heeft het goed met mij voor en dropt af en toe aanwijzingen. Althans zo werkt dat bij mij.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:26

Inderdaad die badkamer is hetzelfde principe. Echt hoor: het wordt of deze of er komt heeeeel snel iets anders.

Lekker zo doorgaan met het universum hoor. Wat een ander ook denkt of zegt: it works for me!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:45

Cayenne schreef:
De Hakbijlenbuurt _O- What's in a name!?

In de volksmond heet het zo en inderdaad met reden.

@Koper Hopelijk vallen de anderen af en blijkt het bij bezichtiging het gewenste plekje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 10:46

Oh -O- Het was leuker geweest als het echt Hakbijlenbuurt had geheten.

Dank je wel herr_balou :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:51

Ik had een paar jaar geleden dat ik 1e stond voor 3 verschillende woningen, dus ik kon kiezen.
Dus die andere 2 heb ik ook afgezegd terwijl dat prima huizen waren.
En toen ik mijn oude huis uit ging, waren er ook veel die niet eens op kwamen dagen bij een bezichtiging.
En eentje nam de woning niet omdat het te ver weg was, Tja dat weet je toch ook als je reageert.
Dus hopelijk heb je geluk en vind je snel een fijne woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:55

Ik weet niet met welk systeem jullie werken om te reageren maar zorg in ieder geval dat je al je benodigde documenten zoals inkomensverklaring etc op orde hebt en geupload hebt. Dat wil ook nog wel eens schelen. Vaak wil dat ook nog wel eens schelen als ze moeten kiezen tussen iemand die dat wel heeft gedaan en iemand die dat niet heeft gedaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 11:02

Dank je wel voor de tip. Als je reageert krijg je meteen een mail met de bevestiging. Daar staat ook in dat als je in aanmerking komt je daar dan ook weer een mail over krijgt en dan moet je binnen 2 dagen de documenten over je inkomen en je uittreksel BRP met verblijfshistorie naar ze mailen. Volgens mij kun je bij deze woningbouwvereniging geen documenten uploaden via de website.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:12

Ach, er hebben al eerder 6 mensen geweigerd, kunnen ze best weer doen :j O:)

Je moet net een beetje geluk hebben, hou je ons op de hoogte?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 11:20

Jazeker. Vind het zo lief en bemoedigend hoe jullie meeleven. Dan ga ik natuurlijk ook de ontknoping met jullie delen :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:25

We wachten in spanning af wat er op je pad komt. *\o/*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:34

Ik ga voor je duimen! En als dit hem niet wordt, ben ik er ook van overtuigd dat het universum iets beters voor je in petto heeft, zo werkt het bij mij wel in ieder geval :)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:01

Jammer, Koper. Maar wie weet heb je toch geluk en mag jij je binnenkort de nieuwe bewoner noemen. Succes met wachten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:18

Spannend Koper! Hopelijk haakt iedereen af :')

Ik vind het wel leuk op hier mee te lezen. Ik hang namelijk maandag om 08.00 aan de telefoon met de woningbouw om mijn aangeboden woning te gaan bezichtigen. Ik stond 5e, maar kan niet zien of mijn voorgangers zelf geweigerd hebben of geweigerd zijn. Ik verbaas me over de verhalen hier van niet op komen dagen etc. Je wil toch een woning? :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 17:21

Nou dat dus := Hoezo reageer je als je er niet wil wonen.

Jaar of 20 geleden was ik bij 2 woningen eerste geworden. Ik kreeg toen één van de twee aangeboden. Waardoor voor de andere woning iedereen een plaatsje opschoof. Maar anders dan dat moet er echt wel wat aan de hand zijn, schimmel ofzo, wil je naar mijn idee een woning willen weigeren :=

Succes maandag!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:25

Dankjewel! :D Dat vind ik dan weer echt een hele logische situatie. :j Ik kan bij mijn woningbouwvereniging via een soort track&trace systeem zien hoe de verhuurprocedure verloopt. Bij een andere woning zie ik wel staan dat kandidaten zijn gaan kijken, maar bij "mijn" woning niet. Dus misschien echt een geval van niet komen opdagen, niet reageren op de mail of niet de nodige documenten aan kunnen leveren. Ik weet wel dat de woning een hele grote tuin heeft, wat misschien ook wel mensen af kan schrikken. Inclusief mij moet ik eerlijk zeggen. Ik heb niet zulke groene vingers.

Is dat direct te huur echt wie het eerst komt, wie het eerst maalt? Ik ken dat helemaal niet. De woningbouwverenigingen waarbij ik zit hebben alleen op basis van inschrijftijd en op basis van loting.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:39

Ik was maand ingeschreven. Gereageerd op een flat en was ergens 10/15de. Toch na 2 weken bericht dat ik kon bezichtigen. Verwachtte allemaal problemen maar zag een geweldige flat met goede laminaat vloer en alles in witte grondverf :D . Het stonk er wel gigantisch naar hond omdat er al 2 maanden een oude bobtail leefde in zijn uppie. Werd goed verzorgd en uitgelaten hoor maar hij stonk afschuwelijk naar hond. Waarschijnlijk dat daardoor mensen afgeschrikt werden?? Geen idee maar nadat ik sleutel had eerst gestofzuigd en 2x gedweild met serieus schoonmaak middel en was waarschijnlijk al overbodig want was keurig achter gelaten maar ivm mijn dieren enz gedaan. Behang vernieuwd, verf er op en klaaarrr. Jarenlang fijn gewoont

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 18:02

Dat is fijn dierenfan :) Denk dat mijn katjes niet graag ergens zouden wonen waar het naar hond ruikt, dan zou ik ook grondig schoonmaken en het een paar dagen doorluchten. Met het huidige weer zijn dan meteen hopelijk de eventuele zilvervisjes weg :brr:

PeerAppel schreef:
Is dat direct te huur echt wie het eerst komt, wie het eerst maalt? Ik ken dat helemaal niet. De woningbouwverenigingen waarbij ik zit hebben alleen op basis van inschrijftijd en op basis van loting.

Voor zover ik kan terugvinden wel. Al moeten de mensen die reageren natuurlijk wel onder een inkomensdrempel zitten, de nodige documenten hebben en de woning ook willen. En ja, hoe groot is nou de kans dat 7 mensen die de moeite nemen om 's ochtends vroeg te kijken en te reageren daar niet aan voldoen.

Maar we gaan het zien, ik hoop op een mail en anders neem ik zelf contact op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 18:38

Ik zie net dat twee andere direct te huur woningen er nog wel op staan. Die hebben een reactietermijn tot morgenavond. Het vreemde is dat dat allebei woningen zijn in Leeuwarden. De logica waarom er voor nou juist die woningen een langere reactietermijn is ontgaat mij vooralsnog.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:57

Je komt vast ergens tussen.
Ik had het ook, in Veendam.
Had er in juli op gereageerd, kreeg hem in oktober toegewezen.
Waren heel veel mensen voor mij die geweigerd hadden wegens de slechte naam.
Van die slechte naam heb ik niks gemerkt.