Pareltjes schreef:Ik kom zelf uit een samengesteld gezin, en heb een samengesteld gezin.
Wijze raad van mijn moeder, wat je ook doet je doet het toch nooit goed.
Daar ben ik inmiddels wel achter. Dus doe ik wat mij goeddunkt, komt er achteraf gedoe dan deal ik er dan wel mee.
Om al die gekweste zieltjes/ ego's 100% tevrede te stellen is een onmogelijke taak.
Wat betreft de feestdagen ben ik in charge. Als iedereen gaat doen wat zij willen komt nergens iets van terecht.
Dus kerstavond ALLES bij mij. hebben ze nog 1ste en 2de kerstdag om te verdelen. Heeft iemand een ander plan ook prima, dan doen we het zonder die persoon. Ik ga de kerst niet verschuiven omwille van die of die .
En zo zit het al 20 jaar bommetje vol op kerstavond, iedereen is er omdat iedereen een vrije keuze heeft, en zich dus niet gedwongen voelt. Ruzie maken en ouwe koeien uit sloten vissen is ten strengste verboden! Alleen maar lol en gezelligheid.
Mijn advies, gooi de hele bubs bijelkaar, het moet er toch eens van komen. En als je naar die pubers moet blijven luisteren....
Hoe langer je uit uitsteld, hoe groter de weerstand. Take charge, en zie waar het schip strandt..
Nja ik vind dat wel een pittige uitspraak, dat iedereen maar moet schikken naar jouw besluit omdat je het teveel gezeur vindt. Nogmaals, als je als ouder niet naar je kind luistert in dit soort gevallen, dan vind ik dat wel heftig hoor. Dat gaat om veiligheid, gezien worden. Zaken die echt heel belangrijk zijn als kind. Een gezin zijn doe je samen, en je gaat er vanuit dat jouw ouder voor jou de beste keuze maakt. Niet bepaalde zaken er maar doorheen drukt omdat je het als ouder teveel gedoe vindt.
Ik merk dat ik kriegel wordt hiervan omdat ik als kind nooit ben gezien wat ik wilde of voelde. Dus vandaar mijn vinnige reactie.