Cadeautje geven of geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:20

Ik vraag altijd of iemand wensen heeft, wel zo fijn en soms is er inderdaad een wensenlijstje (of de vraag om geld). Als dat er geen voorkeur is dan geef ik zelf het liefst een cadeau(tje), ik vind het enorm leuk om iets uit te zoeken wat echt bij diegene past. Dat wil wel zeggen, dat ik dat doe bij familie en mijn vrienden die dichtbij staan. Als het is voor iemand die ik minder goed ken, ga ik sneller voor geld of een cadeaubon :)

Overigens vind ik het zelf ook het leukst om een cadeau te krijgen, mits dat ook persoonlijk/bruikbaar/stijlvol is. En van goede vrienden is dat ook altijd zo, of geef ik zelf al een wens door. Als het geen cadeau is ontvang ik over het algemeen liever geld dan cadeaubonnen.

Janinevv

Re: Cadeautje geven of geld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 21:21

Bedankt voor het invullen.
En bedankt voor jullie antwoorden :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:59

Ik geef niet graag geld.. Vind ik zo onpersoonlijk.
Bij een bruiloft natuurlijk wel, maar dan maak ik er wel een punt van dat ik daar werk & tijd in steek, en niet gewoon saai geld in een envelop steek.

Natuurlijk is geld krijgen leuk, maar mm, ik vind het onpersoonlijk. Alsof je iemand niet goed (genoeg) kent om een leuk cadeau te verzinnen ofzo :')

Als iemand echt aan het sparen is voor iets, ligt het wel iets anders.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:35

Ik hoef alleen maar cadeautjes te geven aan mensen dichtbij zoals ouders, siblings, beste vriendinnen. Dus of iets fysieks of bijvoorbeeld een uitje. Dus als zij helemaal niets kunnen bedenken en ik ook niet, dan gewoon een kaartje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:01

Qimm schreef:
Geld gaat hier meestal naar de hooi leverancier, die doet alleen in cash. Behalve als ik een plan heb. Wilde nieuwe bloempotten, maar ze waren een beetje duur. Toen heb ik gewacht tot mijn verjaardag en kocht ik ze met gekregen geld :D
Haha, herkenbaar. Hier net zo. En dan denk ik nog even dat ik dan zelf nog wel een keer iets aan mezelf zal besteden van het geld op mijn rekening, maar in de praktijk gebeurd dat ook zelden. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:13

Needje schreef:
Ik geef gewoon waar ze om vragen. Als ze geld willen krijgen ze geld. Als ze iets specifieks willen dat en als ze een uitje leuk vinden dat.
Snap nooit zo goed waarom ik aan iemand anders moet geven wat IK leuk vind. :D Hun verjaardag/gelegenheid, hun wensen.

Precies dit. En willen ze niets, ook prima.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 17:25

Ik ken zelf het stukje vragen niet aan familie leden of iets..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:36

Een cadeau (meestal een boek). Vind ik zelf ook het leukst om te krijgen, geld heb ik al.