Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pateeke schreef:Een hulp met dienstencheques verdient zo rond de 1100€ - 1200 per maand. Iemand die werkt in de thuiszorg zal zoiets van een €1300-1400 verdienen.rijk wordt je van geen v beide…
Nickeltje schreef:Wij verdienen ook meer dan dat, daarom kan ik meer dan 15 euro per uur aan een ander betalen die in mijn huis werk doet waar wij zelf niet aan toe komen of gewoon in de spaarzame vrije tijd die we hebben, echt geen zin in hebben.
Voor degenen die een oproep op MP zetten: dat lijkt me een beetje eng... Wat voor griezels komen er op af? Je geeft iemand wel toegang tot je huis en al je kamers enzo... Of stel ik me aan als ik dat denk?
Tieneke schreef:pateeke schreef:Een hulp met dienstencheques verdient zo rond de 1100€ - 1200 per maand. Iemand die werkt in de thuiszorg zal zoiets van een €1300-1400 verdienen.rijk wordt je van geen v beide…
De eisen die hier gesteld worden zijn vaak buiten proportie, voor die 9 euro per uur. Mijn advies is om de huishoudhulp de tijd te geven om te wennen aan de nieuwe woning en te kijken met haar wat haalbaar is. Ik vind het belangrijker dat ze grondig werken, dan snel. Heel af en toe is er een klant die liever alles een beetje heeft, dan minder maar grondig, maar die klanten zijn zeldzaam.
Er zijn ook veel klanten die het werk in hun woning onderschatten of niet beschikken over het juiste poetsmateriaal (een aftandse stofzuiger etc.). Anderzijds zijn er huishoudhulpen wiens tempo extreem laag ligt, of die niet in staat zijn om zelf prioriteiten te stellen. Ik raad klanten met jouw vraag altijd aan om een lijstje te maken, prioriteiten aan te duiden en taken op te geven moest er nog tijd over zijn. Maar stel je huishoudhulp gerust dat het voor jou ook nieuw is en samen met hem/haar wilt bekijken hoe het loopt.
Durf echter ook wel feedback uit te spreken.
pillow schreef:Fitzroy schreef:Bedankt voor jullie reacties tot zover. Dan heb ik een beetje een indruk.
Ik begrijp hieruit dat je het zelf nooit doet? Anders weet je toch hoelang je er over doet.
Fitzroy schreef:Wat een rare conclusie. Ik ben geen prof en heb er een hekel aan, dat klopt. Maar daarom werk ik veel langzamer dan een hulp zou doen. En verspreid ik het inderdaad. Dan het één en dan weer het ander. Daarbij kijk ik niet op de klok.
Benzz schreef:Ik heb mijn hulp vorige week verteld dat ze niet meer hoeft te komen. Ik woon op 60m2 ( oke iets groter, maar de slaapkamer hoeft ze niet te doen). Met 4 uur per week bleef ze alleen de simpele dingen doen, badkamer, woonkamer en keuken stofzuigen en dweilen. Nooit een keer de oven, de ramen enz. Ik verzocht haar om wc eend te gebruiken voor het toilet, maar ze bleef maar bleek gebruiken. Waardoor ik door spetters ( wasmachine staat ernaast) meerdere best dure kledingstukken kon weggooien.
Betaalde haar 18 euro per uur. Maar ga het zelf wel weer doen.
Nickeltje schreef:Dat werkt niet perse.
Ik had ook een alternatief voor bleek naast het toillet gezet en in de schoonmaak spullen kast. Maar mijn hulp nam dan de week er na gewoon zelf bleek mee.
Net als het spul om de vloer mee te dweilen. Mijn oude estrikken houden helemaal niet van allesreiniger, dus ik wil graag dat er maximaal eens per maand gedweild wordt met groene zeep. Maar er werd toch stug elke week gedweild met allesreiniger.
Ook nadat we een paar keer met een kop koffie zijn gaan zitten om uit te leggen waarom wij het graag op die manier willen...
Nickeltje schreef:Dat werkt niet perse.
Ik had ook een alternatief voor bleek naast het toillet gezet en in de schoonmaak spullen kast. Maar mijn hulp nam dan de week er na gewoon zelf bleek mee.
Net als het spul om de vloer mee te dweilen. Mijn oude estrikken houden helemaal niet van allesreiniger, dus ik wil graag dat er maximaal eens per maand gedweild wordt met groene zeep. Maar er werd toch stug elke week gedweild met allesreiniger.
Ook nadat we een paar keer met een kop koffie zijn gaan zitten om uit te leggen waarom wij het graag op die manier willen...
Tieneke schreef:Ik heb al vaak klanten stopgezet omdat het huis extreem vuil is. Dat gaat dan van een vloer vol stro en kippen in de badkamer tot klanten die urineren in de keuken in de afwasbak. Vaak speelt er dan een bepaalde problematiek, maar er zijn heel erg veel klanten die zelf ook gewoon niets doen.
En we moeten een kat een kat noemen: veel huishoudhulpen doen hun werk supergoed en hebben heel veel fierheid over hun werk, maar er is ook een deel dat het doet omdat het de enige mogelijkheid is (flexibele uren, geen scholing, migratieverhaal, taal...). En ook in die laatste groep zijn er dan doe het alsnog wel goed doen, maar er zijn er ook waar werk aan is.
Majabeestje schreef:Sky_As schreef:Vraagje voor de mensen die 15+ euro betalen aan hun huishoudster.... Verdienen jullie dan meer dan dat bedrag per uur op jullie werk?
(algemene vraag, ik hoef niet te weten hoeveel je verdient hoor, een simpele ja of nee volstaat)
Want mijn dilemma was altijd dat als ik iemand meer moet betalen dan dat ik zelf verdien om mijn huis schoon te maken , ik beter minder uur kan gaan werken....
(ik heb ook niet per se een hekel aan schoonmaken)
Ja, ik verdien ruim meer. Maar, ik werk liever dan dat ik het huishouden moet doen dus ook voor hetzelfde uurloon zou ik liever zelf 2 uurtjes aan het werk gaan en dat ik het huishouden uitbesteed![]()
Doordat de huishoudster er is hoef ik 'alleen' de kleine klussen te doen. Stofzuigen, wc schoon, keuken netjes etc. Ik zeg 'ik' maar ik bedoel natuurlijk 'wij'.