Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:41

Ze moeten zelf willen stoppen want ze denken dat ze het lekker vinden of dat ze niet willen stoppen en steken hun kop in het zand.
Pushen heeft alleen averechtse werking.

Ik was met een vriend op Ameland, we zeiden beide beter dat we konden stoppen met roken. Ik ben gestopt (ok weer begonnen en nu weer gestopt) en hij wilde wel maar op een of andere manier durft hij het niet.

Mensen zijn bang om hun steun, hun maatje kwijt te raken en denken dat ze of dood gaan of moeten stoppen met leven als ze stoppen.

Maar het geeft zoveel terug.

Allen Carr schreef in zijn boek dat hij veel vrienden zijn boek had gegeven omdat hij graag wilde dat ze zouden stoppen met roken en was best verdrietig toen hij er achter kwam dat heel veel vrienden het boek niet eens had gelezen... waarom... omdat de buitenwereld wilde dat ze stopte maar zij zelf niet dus hebben ze ook de moeite niet genomen om het boek te lezen en te stoppen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:42

Telpeva schreef:
Volgens mij heeft die POH psychologie niet helemaal begrepen.

-

De dag dat ik werd opgenomen in het ziekenhuis werd mij geen tijd gegund om de vaat op te ruimen, iemand heeft dit voor mij vies in de vaatwasser gezet, de deur gesloten, en de vaatwasser niet laten draaien. De boel zit nu helemaal vol met schimmel en ik wil eigenlijk zachtjes gaan huilen want hoe moet ik dit nu weer oplossen.

Gewoon de vaatwasser aan zetten en desnoods 2x laten draaien.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:43

Yup. Niet dwingen of er te vaak over zeuren. Dat werkt hooguit averechts.

Nu heb ik met iemand gedate die er ook geen fan van was. Je kan er echt wel rekening mee houden. Tanden poetsen of luchtje op als je na het roken naast diegene op de bank ploft ofzo. Of met een uitje of in een restaurant niet tussendoor gaan roken etc. Vind dat je zulke dingen ook echt wel mag vragen / verlangen van je rokende partner.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:50

Nyaleti schreef:

Nu heb ik met iemand gedate die er ook geen fan van was. Je kan er echt wel rekening mee houden. Tanden poetsen of luchtje op als je na het roken naast diegene op de bank ploft ofzo. Of met een uitje of in een restaurant niet tussendoor gaan roken etc. Vind dat je zulke dingen ook echt wel mag vragen / verlangen van je rokende partner.

Dat is inderdaad vrij normaal. Gewoon aangeven dat je het niet lekker vind ruiken en of je partner daar rekening mee wilt houden. Dan gun jij je partner het 'pleziertje' en dan gunt je partner jou dat je niet in de stank zit.

Snap heel goed dat je het graag ziet minderen ivm overlast en gezondheid, maar pushen werkt echt niet. Dan gaat het eerder stiekem en dat is dan ook weer geen fijne situatie.

JudithGigi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:56

Gisteren weer een keer hardgelopen en nu heb ik last van mijn scheen. Waarom is mijn lichaam zo? 8)7

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:00

Mijn ergenis, dat ik wellicht niet overga met dezelfde klas. Dat is erg jammer, maak me er wel zorgen om. Maar het rare vind ik dan, als je voor een kern vak een onvoldoende gemiddeld hebt (zoals wiskunde, Nederlands of Engels) aan het einde van het jaar ga je niet over. Zelfs niet als je voldoende staat op alle andere vakken. Maar ja, ik heb daar dus niks over te zeggen eigenlijk.

En nog een ergernis, mijn rug doet heel veel pijn als ik beweeg. Komt door gym helaas.

En in 5 uur 3 pagina’s geklaagd te hebben vind ik stiekem wel grappig, laat zien hoeveel we klagen :')

juval schreef:
niet 1, maar bij nader onderzoek toch minstens 5 kapotte neuzen en snot bij de koeien. blauwtong :(

Heel veel sterkte :knuffel:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:05

Winged schreef:
Nyaleti schreef:

Dat is inderdaad vrij normaal. Gewoon aangeven dat je het niet lekker vind ruiken en of je partner daar rekening mee wilt houden. Dan gun jij je partner het 'pleziertje' en dan gunt je partner jou dat je niet in de stank zit.

Snap heel goed dat je het graag ziet minderen ivm overlast en gezondheid, maar pushen werkt echt niet. Dan gaat het eerder stiekem en dat is dan ook weer geen fijne situatie.

Ja eens! Als roker probeerde ik daar ook altijd rekening mee te houden. Het nadeel is dat je als roker niet echt doorhebt hoe het ruikt als niet-roker, dan is wederzijds begrip ook nog weleens lastig.

De meningen en onderzoeken zijn verdeeld over vapen, qua gezondheid. Ik ga er ook echt niet van uit dat het super gezond is hoor, al merk ik wel dat ik meer longinhoud heb en dingen beter volhoud en ik ben ook serieus 75% minder ziek dan met echte sigaretten.
Maar ik vind het lekker en voor mij is het echt een soort comfort, dus ermee stoppen komt niet echt in me op. Al moet ik misschien binnenkort wel omdat het nu zo lastig is om de liquids te kopen. Praktisch onmogelijk eigenlijk.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:24

Nou ik ben er ook weer bij, :+
Mijn eerste vriend rookte, vond het zelf ook vreselijk, mijn gehele familie rookt al en die geur zitten is gewoon niet leuk. Kun je prima aangeven, maar ze moeten inderdaad zelf willen stoppen. Sommige proberen ook niet stoppen, dat accepteren vind ik dan wel weer lastig.
Hier beetje geschrokken gister, pony was een beetje loom\koliekerig. Rustig gewandeld en van het gras afgehaald, ging weer prima toen ik weg ging. Vandaag weer een klein strookje gegeven, vind het soms lastig dat fuctaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:32

Ik ben echt zo strontchagrijnig zonder echt aanwijsbare reden :').

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:35

_San87_ schreef:

Zullen we samen op de bank chagrijnig gaan zitten te zijn? Ik heb er ook last van.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:36

Ik ook, ik neem Tony wel mee

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:37

OK, dan zet ik thee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:37

Ik ben niet chagrijnig maar heel moe en wil Tony ook :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:38

Dan zet ik nog meer thee.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:40

En haal ik nog meer Tony

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:41

Tonyyyyyyyyyyyyyy...... ja lekker.
O nee moet op dieet.. }>

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:45

Dank allemaal voor de felicitaties. Voel ik me toch een beetje jarig vandaag.
Dochter krijgt nog een antibioticakuur, nu een andere. Balen, ik houd daar nooit zo van. Maar goed, die oorontsteking moet gewoon weg.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:48

Suzanne gefeliciteerd *\%/*

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:55

first world problem:
Ik had van de picnic een kadootje gekregen omdat ze een bestelling verknoeid hadden. Bij de volgende keer bestellen was dat gratis artikel niet leverbaar. De keer erna stond het niet meer in mijn 'mandje' dus geapped en gezegd dat het jammer was, toen kreeg ik heel vriendelijk opnieuw dat product. Vandaag eindelijk weer besteld en jeej de chocolade reep zat erbij. Kijk ik eens goed is het caramel zeezout -O- :r
GADVER. Nouja die gaan we maar kado doen aan iemand die dat wel lust. Ik had me alleen wel een beetje verheugd op chocolade... :\

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:55

Suzanne gefeliciteerd!! *\%/* Y)(^) fijne verjaardag en hopelijk valt de oorontsteking mee
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 23-10-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:56

Gefeliciteerd Suzanne!

Ik ben zo moe dat ik niet kan slapen en daar word ik daar alleen maar vermoeider van natuurlijk 8)7 ..

Achja, ik kan nu in elk geval weer in mijn eigen bed slapen en hoef alleen maar normaal werk te doen de rest van de week.
Werkdag 8 van de werkweek van 12 heb ik maar weer gehad

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:30

rien10 schreef:
_San87_ schreef:

Zullen we samen op de bank chagrijnig gaan zitten te zijn? Ik heb er ook last van.

Ik doe mee. Prima aanwijsbare reden wel, maar bah ^)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:45

Dat de intercom nog steeds niet werkt. Bij mij zegt hij: nummer niet gevonden. Bij de buurvrouw gaat hij wel beneden over, maar niet bij haar boven.
Terwijl de flat die dwars op ons staat (gedeelde centrale hal, zelfde intercom) wel gewoon werkt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:01

Kriebelhoest :x

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:11

oh ja.. nog een ergernis wat roken betreft, dochterlief kondigde gister dus aan dat zij dus rookt. Terwijl we zoveel voorbeelden in de familie (astma/copd) hebben hoe slecht het is. Ze zegt dat het komt omdat ze in de horeca werkt. stom excuus. maar goed, ze is volwassen dus ik heb er weinig meer over te zeggen.