Waarvoor ga jij naar IKEA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:45

DubbelFun schreef:
prompter schreef:
Ik woon er bijna naast (Delft), ....

Ik heb járen in Delft gewoond en tegen de tijd dat er éindelijk een Ikea in Delft geopend werd ging ik verhuizen naar Ede ;(
Toen kwamen er plannen dat er ook op de Veluwe een Ikea zou komen en Ede was 'in the picture'. Dus ik blij, helaas kozen ze toen voor Duiven -O-

Ik kom er dus té weinig naar mijn zin ;( en ondanks dat alles via internet kan voegt dat niet iets toe aan de beleving van het uitje.

Ohhh -O-
Ik was echt dolgelukkig geweest met een Ikea in Ede _O-
Maar tegenwoordig woon ik vlakbij Duiven, dus vind ik het wel best. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:57

Ik kom er alleen als ik echt geen andere plek kan vinden waar ik kan aanschaffen wat ik zoek. Vooral op kast gebied met flexibele indeling zijn ze goed. En andere praktische opbergdingen. Maar dat is erheen gericht meenemen wat ik zoek en altijd in de afdank hoek neuzen of daar iets interessants bijzit. En dan zo snel als kan weer weg. :evaw: echte horror voor me de verplichte looproute, de stinkkaarsen die je niet kunt ontlopen helaas (allergie speelt er op) ik ga dan ook bij voorkeur door de weeks en combineer dat dan met Hornbach en eventueel de makro in Duiven, Dan maar een ochtend of middag opofferen en met voor de komende tijd genoeg spullen er weer lang wegblijven

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:10

Voor mijn lief.

Ga daar niet heen voor wát dan ook anders dan om háár te plezieren. Zelfs dan in de regel niet naar binnen. De uitzondering is als er wat zwaarders op de kar moet.

Járen geleden ging ik voor lief nog wel eens in het restaurant zitten met koffie en ijs maar ook dat is tegenwoordig zó´n vee-ervaring dat ik het te onprettig vind.

Nóg vroegerder bleef ik met onze zoon op de parkeerplaats; samen *\o/* keten met een kar maar dat is én bijna onmogelijk gemaakt én de veiligheidsdudes zitten er bovenop -O-

Er zit op zichtafstand een Verdecora en ik heb liever dat ze me dáár afzet met mijn hond(je). Het is het een heerlijk ruikende ruimte vol planten met prettige muziek zacht op de achtergrond en... ik kan staan/gaan/eruit hoe ÍK wil. Ah en er is een mini-behendigheidsparcours voor de hond.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 19-10-23 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:12

Ik heb dus echt niks met de Ikea. Je krijgt mij alleen erin als er een doel is, en ik ben er het liefst zo snel mogelijk weer uit. De afgelopen 6 jaar ben ik er welgeteld 1x geweest. :+
Maar hotdogs krijgt me misschien over de streep om dit jaar nog eens te gaan. :') Dus ik lees mee wat ik dan gelijk mee moet nemen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:15

Oscar schreef:
Nergens voor. Wat een ellende.

Dit!

Al is ons hele huis Ikea _O- Mijn vriend gaat er wel weer heel graag naar toe gek genoeg.
Soms moet ik voor hem even wat ophalen, maar dan het liefst afhalen bij de balie of eventueel nog in het magazijn, maar ik wil echt die winkel niet door.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:16

Kom er eigenlijk alleen als ik echt wat nodig heb, moet zeer binnenkort wel die kant op. Heb mijn opstap krukje gesloopt :+ :')

Afbeelding

Iets met op mijn paard proberen te springen met barbackpad en het krukje in die spring beweging weg duwen en daarmee zelf weer ter aarde storten en op het krukje landen met mn dikke reet _O- ik ben zoooo blij dat niemand het gezien heeft op stal O:)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:16

karuna schreef:
Ik kom er alleen als ik echt geen andere plek kan vinden waar ik kan aanschaffen wat ik zoek. Vooral op kast gebied met flexibele indeling zijn ze goed. En andere praktische opbergdingen. Maar dat is erheen gericht meenemen wat ik zoek en altijd in de afdank hoek neuzen of daar iets interessants bijzit. En dan zo snel als kan weer weg. :evaw: echte horror voor me de verplichte looproute, de stinkkaarsen die je niet kunt ontlopen helaas (allergie speelt er op) ik ga dan ook bij voorkeur door de weeks en combineer dat dan met Hornbach en eventueel de makro in Duiven, Dan maar een ochtend of middag opofferen en met voor de komende tijd genoeg spullen er weer lang wegblijven

Tip: kies voor bestellen en ophalen:
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... k-collect/

Dan staat het voor je klaar op een kar, bijv. bij de klantenservice. Hoef je niet die hele winkel door met stinkkaarsen en jengelende kinderen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:19

@dieseltje: heb je daar geen 25 jaar garantie op!!!

Iemand had het over iconen... ik heb 30 jaar geleden 2 kunststof thonet-achtige stoeltjes daar gekocht. Ik zag laatst dat die nu in de meubelinruilservice nog net zoveel moeten kosten :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:21

DubbelFun schreef:
@dieseltje: heb je daar geen 25 jaar garantie op!!!

Niet als je hem zelf gesloopt hebt :+

DubbelFun

Re: Waarvoor ga jij naar IKEA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:26

Je 'sloopt' hem altijd zelf... van niets doen zal hij niet kapot gaan :) Maar ik gok dat het meeste 2 jaar garantie heeft op constructiefouten e.d.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:29

Jippieeee. We hebben een jonge pup dus net opgeworpen om bij de Decoverde binnen te gaan als we aan de kust zijn en .... geen ´kunnen we ook langs Idea´ *\%/*

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:32

Doordat ik vroeger in vlagen wekelijks met mijn ouders in de IKEA stond omdat ze nogal van het klussen zijn en altijd wel wat nodig hadden, heb ik een beetje een trauma aan de IKEA gekregen. Kom er niet graag meer. :')

Sinds we onze hond hebben (nu 4 jaar bijna) ben ik er eigenlijk nooit meer omdat hij niet naar binnen mag daar en hij zijn eerste jaren echt niet alleen kon blijven. Ook nu ga ik liever naar een winkel ga waar onze mini hond wel welkom is. Desnoods in een tas, mand of op de arm. Toch makkelijker..

Edit: ons halve huis is wel IKEA trouwens hoor. Keuken, badkamer meubeltjes, (kleding)kasten.. :o
Laatst bijgewerkt door Celebi op 19-10-23 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:32

DubbelFun schreef:
Je 'sloopt' hem altijd zelf... van niets doen zal hij niet kapot gaan :) Maar ik gok dat het meeste 2 jaar garantie heeft op constructiefouten e.d.

Als je het krukje omver schopt en daarna zelf van een bepaalde hoogte erop valt met je "dikke reet" kun je niet verwachten dat hij daarvoor is gemaakt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:34

Maar een hond kan ook wel een paar uurtjes alleen thuis blijven toch?
Als ik alleen naar de Intratuin ging mocht de hond altijd mee, als ik ook naar de Ikea wilde dan bleef hij gewoon thuis.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:38

De Ikea is helaas een uur rijden voor ons -O-

Kom er dus weinig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:44

@Brainless: volgens mij zijn ze bij Ikea gek genoeg om je een nieuwe te geven als je ze een humoristisch mail stuurt met hele verhaal :)
Doet me denken aan een oude stoffen bank die ik van Ikea had en een keer een ongelukje met een strijkijzer en dus een brandplek op de zitting. Ik netjes gevraagd of ik een stukje stof kon kopen om het te repareren en toen kreeg ik een hele lap (gratis) waar ik zelfs nog een kussenhoesje uit kon maken, omdat ze het zo sneu vonden voor me :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:49

Kaitlyn schreef:
Maar een hond kan ook wel een paar uurtjes alleen thuis blijven toch?
Als ik alleen naar de Intratuin ging mocht de hond altijd mee, als ik ook naar de Ikea wilde dan bleef hij gewoon thuis.

Nu inmiddels wel ja, vroeger was het dramatisch helaas. Uit gewoonte kom ik er dus eigenlijk niet meer. Het is maar goed dat we verhuisd zijn en verbouwd hebben voordat die hond kwam. :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:58

Ik kwam er vroeger in peak-depressie tijden :') Rondje lopen, plantjes en geurkaarsen kopen, taartje eten. Die Daim-taart uit het vriesvak, góddelijk.

Toen heb ik er 2 jaar gewerkt en nu ben ik getraumatiseerd en wil er noooooit meer naartoe |(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:01

CastaMickey schreef:
Lekkere chips halen :+

Jep, dit is gewoon al reden genoeg. De zure room chips!!!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:02

Heerlijk even sneupen in de ikea! Het is voor ons een uur rijden helaas.
Ik vind de meubels echt makkelijk in elkaar te zetten wij hebben juist altijd ellende met Jysk
Ons "babykamer" 9 jaar geleden ook bij ikea gekocht nog steeds netjes en stevig.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:04

Koper schreef:
Chips met zure room en... bieslook? Lente-ui? Zo'n soort smaak in elk geval. Maar volgens mij is er maar 1 soort chips. Het zit in een blauwe zak, bij het winkeltje bij de uitgang. Achter de kassa's en naast de bistro.

HO!!!! er is ook gewone zoute naturel chips!! Die is ook prima, maar die andere is de allerbeste :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 16:08

KINKE!!!! IK BEN GEEN PAARD!!!!

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:15

toch best veel mensen die de IKEA ontwijken....

Ik vind het heerlijk, met een grote MAAR, ik ga niet op een zaterdag of zondag :Y)

dan is het zo druk dat ik er wat agressief van word :P

maar ik ga dan dus 's avonds na m'n werk of op een doordeweekse vrije dag

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:19

Date wil binnenkort naar de IKEA want... Grote plant. Ik heb dus een grote plant in huis staan en nu wil-hij-die-ook. Ofzo :+

En een vriendin en ik gaan samen regelmatig en dan eten bij IKEA :))

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:58

Koper schreef:
KINKE!!!! IK BEN GEEN PAARD!!!!

alle paardenmensen luisteren naar HO!!!
_O-