Oppo of Samsung, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:45

Voel je vrij om een eventueel overzicht te delen, misschien heb ik er ook nog wat aan. :') (Maar ik hoop dat mijn telefoon het nog even volhoudt.) In ieder geval, succes met het maken van je keuze.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 22:28

De Google pixel wordt het niet ben ik achter :)
Nog wel twijfel tussen een paar Oppos (reno 10, reno 8/pro en had er nog een gezien maar even kwijt hoe die heet) en dezelfde Samsung nog.

Jullie zullen wel denken wat een twijfelaar, yes dat ben ik met dit soort dingen hihi. Heb zelfs nog contact met Huawei gehad via de mail om te kijken of het gemaakt kan worden maar ze willen het eerst graag opgestuurd hebben (snap ik, maar de kosten lopen me dan te hoog op gezien ik geen garantie heb en wat komt er na dit probleem ...)

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 20:24

De Samsung is afgevallen vanwege de kwaliteit die ik achteruit ga tov mijn huidige telefoon.

Ik twijfel nu dus weer tussen oppo (find x5 pro en reno 10) en IPhone 13. Nog steeds drie opties dus :(

Zijn hier ook iphone kenners? Klopt het echt dat de processor & besturingssysteem van de iPhone zo anders is dat het minder energie vraagt? Ik wil graag met gemiddeld gebruik zeker een dag door kunnen brengen, daar hoort ook navigatie bij.
De oppos hebben namelijk een hoger MaH en de iPhone een stuk lager, maar ik vraag me af of dat anders is vanwege het besturingssysteem.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:29

Ik kan je alvast zeggen dat met de Oppo Reno pro4 het niet lukt om een hele dag te gebruiken foto's maken, navigeren en apps gebruiken. Terwijl die een goede accu heeft die ook snel oplaad wel. Maar daardoor neem ik als ik echt een aantal uur ga trailen of wandelen een powerbank mee.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:55

Hmm mijn iPhone 13 Pro houdt echt goed uit, maar ik vrees geen hele dag mèt navigatie. Dan heb ik eind van de dag wel een lege batterij. Maar hij wordt al ruim 2 jaar intensief gebruikt, in het begin was de batterij echt wel beter. Ik heb alleen iPhones gehad de afgelopen 5+ jaar dus heb geen vergelijkingsmateriaal helaas.
De foto’s die hij maakt vind ik oké, niet heel speciaal. Buiten in ideale omstandigheden zijn ze uiteraard super, maar binnen of inzoomen dan gaat de kwaliteit wel echt drastisch omlaag.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 02:18

Bij twijfel zeker een iPhone kiezen. Heb vroeger altijd andere merken gehad (Samsung, Huawei, etc.). Sinds ik een iPhone heb wil ik niet anders meer. Mijn batterij gaat altijd lang mee, besturingssysteem werkt echt top, degelijke telefoon.

Ik heb de Iphone 13 en mijn kinderen kijken vaak filmpjes op mijn telefoon, zit veel op Vinted/whatsapp, bel voor mijn werk en navigeer regelmatig. Ik doe makkelijk een hele dag met mijn batterij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:20

Een dag met je batterij? Wat weinig .. mijn 2 jaar oude Samsung doet rustig 2 dagen met een batterij met veel er op doen.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 08:23

Dank je wel, daar heb ik wat aan.
Qua prijs scheelt het geen €100 euro maar je hebt bij bijv de find x5 pro het dubbele aan geheugen, zowel ram als opslag, goede camera (zeggen ze, vind dat zelf iets minder belangrijk want bij goede foto's gebruik ik m'n camera wel. Denk bij beide telefoons wel dat de camera prima is). En de batterij is aanzienlijk beter volgens reviews. Dat laatste maakt me vooral aan het twijfelen. Dat geheugen kan ik mee leven haha.

@Spenk: Mijn Huawei p30 Pro haalt dat ook met gemak. Vandaar dat ik niet te veel achteruit wil gaan. Als de batterij net zo is als mijn huidige telefoon, hoef ik niet te twijfelen haha.

Heb een tijdje de Samsung s21 fe in gebruik gehad, maar die batterij was mega snel leeg. 2x zo snel als mijn huidige Huawei (heb bijv navigatie aangezet op beide telefoons, dubbele scheelde het). Vandaar dat ik daar huiverig voor ben.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:43

Kimm4 schreef:
Qua prijs scheelt het geen €100 euro maar je hebt bij bijv de find x5 pro het dubbele aan geheugen, zowel ram als opslag, goede camera (zeggen ze, vind dat zelf iets minder belangrijk want bij goede foto's gebruik ik m'n camera wel. Denk bij beide telefoons wel dat de camera prima is). En de batterij is aanzienlijk beter volgens reviews. Dat laatste maakt me vooral aan het twijfelen. Dat geheugen kan ik mee leven

Ik heb voor €1 of €2 pm een icloud opslag van 200gb. Je kan ook meer nemen. Al mijn fotos staan in de cloud en op die manier gebruik je minder geheugen op je telefoon.
Ik heb 26.000 foto’s en 2000 videos en een iphone met 128 gb geheugen.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 15:16

Appeltje00 schreef:
Kimm4 schreef:
Qua prijs scheelt het geen €100 euro maar je hebt bij bijv de find x5 pro het dubbele aan geheugen, zowel ram als opslag, goede camera (zeggen ze, vind dat zelf iets minder belangrijk want bij goede foto's gebruik ik m'n camera wel. Denk bij beide telefoons wel dat de camera prima is). En de batterij is aanzienlijk beter volgens reviews. Dat laatste maakt me vooral aan het twijfelen. Dat geheugen kan ik mee leven

Ik heb voor €1 of €2 pm een icloud opslag van 200gb. Je kan ook meer nemen. Al mijn fotos staan in de cloud en op die manier gebruik je minder geheugen op je telefoon.

Ja daar heb je gelijk in, dat is ook niet m'n grootste 'angst' (groot woord angst haha maar je begrijpt vast wat ik bedoel).
Mijn vraag is meer of het besturingssysteem van Iphone dusdanig beter is dat er minder MaH voor nodig is om even lang mee te kunnen? En dat geldt ook voor het werkgeheugen. Als dat namelijk zo is, ben ik er wel over uit. Als dat niet zo is, ben ik er ook over uit haha. Maar nu weet ik het niet :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:00

Kimm4 schreef:
Appeltje00 schreef:

Ja daar heb je gelijk in, dat is ook niet m'n grootste 'angst' (groot woord angst haha maar je begrijpt vast wat ik bedoel).
Mijn vraag is meer of het besturingssysteem van Iphone dusdanig beter is dat er minder MaH voor nodig is om even lang mee te kunnen? En dat geldt ook voor het werkgeheugen. Als dat namelijk zo is, ben ik er wel over uit. Als dat niet zo is, ben ik er ook over uit haha. Maar nu weet ik het niet :)

Je mag je altijd een pb sturen, maar ik ben een en al lof over mn iphone 13. Nu inmiddels 2 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:12

Bij mijn werktelefoon is dat niet het geval die is altijd sneller leeg dan mijn samsung. Die iphone moet ik echt wel elke dag opladen. En voor werk bel ik alleen maar. Ik internet er niet op.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 18:37

@appeltje
Dank je, ik stuur je straks even een PB'tje met een paar kleine vraagjes.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 23:23

Nou gewikt, gewogen en gewacht tot een aanbieding. Ik heb uiteindelijk voor de iPhone 13 gekozen. De oppo stond eigenlijk nog steeds bovenaan m'n lijstje maar ik vond het scherm te groot en dat heeft mij doen besluiten voor de iPhone te gaan. Ideaal formaat.

Moet wel gigantisch wennen. Ben er nu nog niet helemaal happy mee aangezien ik wat functies mis tov Android die ik vaak gebruikte. Ik hoop dat de rest een kwestie van gewenning is (waarschijnlijk komt dat wel goed, maar ik moet echt even wennen haha).

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 23:48

Inmiddels een week of vier in gebruik en nog steeds niet helemaal happy. Wat mis ik veel tov mijn vorige telefoon. Ben nog steeds aan het twijfelen hem te retourneren er terug over te stappen naar Android. Maar ik weet het echt even niet…
Ga ik er volledig aan wennen, kan ik de verschillen met Android missen. Vragen die door m’n hoofd spoken en waar ik binnen een paar dagen antwoord op moet vinden haha.
Het formaat vind ik wel echt fantastisch, net zoals het uiterlijk.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:55

Kimm4 schreef:
Inmiddels een week of vier in gebruik en nog steeds niet helemaal happy. Wat mis ik veel tov mijn vorige telefoon. Ben nog steeds aan het twijfelen hem te retourneren er terug over te stappen naar Android. Maar ik weet het echt even niet…
Ga ik er volledig aan wennen, kan ik de verschillen met Android missen. Vragen die door m’n hoofd spoken en waar ik binnen een paar dagen antwoord op moet vinden haha.
Het formaat vind ik wel echt fantastisch, net zoals het uiterlijk.

Mijn vriend kan na een jaar nog steeds niet wennen aan iphone, terwijl ik niet anders meer wil..