Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Wij hadden het laatst op het werk.
DHL bezorger komt bij ons. Ik vraag netjes of hij het bij de postkamer zet. Dit doen immers vrijwel alle bezorgers.
Weigert dit te doen en zegt dat hij het mee terug neemt. Ik geef hem de keuze omdat mee terug nemen een extra handeling is en sneller. Nee meneer neemt het mee retour.
Vervolgens krijgen wij te horen dat we het pakket geweigerd hebben...
Exitium schreef:Als je het pakket in de postkamer wil hebben (dat is het alternatief voor zover ik uit je post haal) en niet bij de voordeur aanneemt, heb je dat in principe ook. Als het alternatief een andere was (oh, ik neem het hier wel aan), dan heb je gelijk, maar dat haal ik er niet uit
purny schreef:Exitium schreef:Als je het pakket in de postkamer wil hebben (dat is het alternatief voor zover ik uit je post haal) en niet bij de voordeur aanneemt, heb je dat in principe ook. Als het alternatief een andere was (oh, ik neem het hier wel aan), dan heb je gelijk, maar dat haal ik er niet uit
Ik heb aangegeven dat hij het in de postkamer kon zetten, dat kostte hem minder tijd en handelingen. Maar hij moest en zou het pakket mee terugnemen.
Ik heb nergens gezegd dat hij het mee terug moest nemen. Dus de weigering is niet vanuit mijzelf gegaan.
Maar misschien zijn er afspraken gemaakt omtrent bezorgen bij mijn werk.
purny schreef:Wij hadden het laatst op het werk.
DHL bezorger komt bij ons. Ik vraag netjes of hij het bij de postkamer zet. Dit doen immers vrijwel alle bezorgers.
Weigert dit te doen en zegt dat hij het mee terug neemt. Ik geef hem de keuze omdat mee terug nemen een extra handeling is en sneller. Nee meneer neemt het mee retour.
Vervolgens krijgen wij te horen dat we het pakket geweigerd hebben...
purny schreef:Ze hebben uiteindelijk het pakket nog een keer aangeboden.
Dus dezelfde handeling heeft 2 keer plaats gevonden.
Ik zie het zo...
Bezorger pakt pakket uit de bus, loopt hiermee naar de balie, ik geef netjes aan dat het in de postkamer gebracht kan worden. Bezorger weigert dit, neemt pakket weer mee terug
Legt het in de bus en moet het weer retour in het pakket pakketcentrum leggen.
Had de bezorger het nu gelijk in de postkamer gebracht was hij klaar geweest.
@LwDaisy: ik woonde vroeger in de Herderstraat en er stond geregeld een bezorger voor de herderinnestraat aan de deur, ook met eten.
Celebi schreef:Levering is tot de deur toch? Ik snap ergens wel dat ze geen tijd hebben om naar een postkamer te lopen gezien ze maar enkele minuten hebben per levering. Wat maakt dat je het zelf niet aanpakt en naar de postkamer brengt?
Doet me trouwens wel denken aan de DHL die mijn drukwerk een paar keer per jaar moest afleveren bij een hogeschool. Die waren natuurlijk doordeweeks gewoon de hele dag open en hadden bij de voordeur een balie. Zo vaak gehad dat ik de melding kreeg dat er niemand aanwezig was en het pakket niet geleverd werd. Hoe dan, het is een school. Maar ik weet wel wat er gebeurt: pakketbezorger rijdt naar de bestemming, ziet dat het een groot gebouw is, heeft weinig tijd en kiest ervoor om door te rijden. Super asociaal, maar vanuit de pakketdienst wordt dit volgens mij bijna 'verplicht' omdat je anders gewoon je dagelijkse route niet haalt.