Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Zo streng vind ik het niet.
Ik lees dat de meeste vinden de muziek zachtjes na 24:00 uur. Niet het complete feestje afkappen.
Wat is daar streng aan?
Is tot 3 uur muziek standje hard dan normaal tegenwoordig?
Padoertje schreef:nevica schreef:Ik verbaas me toch wel over de reacties hier eigenlijk.Ik woon ook in een rijtjeshuis, in een dichtbevolkte buurt. Als mijn buren een feestje willen houden tot 4 uur dan melden ze mij dat en dan is het prima. Het is niet elke week en je hebt harde muziek en harde muziek. Ieder normaal mens snapt wel dat de muziek na een bepaald tijdstip een tandje zachter moet.
Zag nog mensen reageren met waar houd het dan op want dan is die jarig en dan die en die. Ik heb geen last van buren verder dan direct naast mij hoor. Ja in de zomer als ze het buiten houden hoor ik het misschien, so be it. Leven en laten leven.
Dus TS ik zou het even melden aan je buren, met de kanttekening dat je het geluid zachter maakt na x uur en als er iets is dat ze je kunnen bellen / appen.
Nou dit inderdaad. Nu heb ik maar 1 directe buur, maar tjonge ik ben blij dat ik sommige bokkers hier niet naast me heb wonen. Die paar keer per jaar dat er iemand jarig is….
Als hier 1x in het half jaar pokeravond is van de mannen, dan ga ik toch echt de buren niet waarschuwen. Geen harde muziek, maar wel een stel overenthousiaste 50 plussers. Die produceren net zoveel herrie. Aan de andere kant doen wij ook niet moeilijk als de buren tot laat met visite in de tuin zitten etc. Leven en laten leven hoor! Mensen kunnen tegenwoordig nog maar zo weinig van elkaar hebben… Ga dan niet wonen in een dichtbevolkt gebied.
verootjoo schreef:Jeetje wat zijn jullie streng![]()
Ik zou gewoon even de buren inlichten dat je een feestje hebt en lekker feesten en na 24.00 de muziek een standje terug doen.
Zolang dit niet elke week is, is er mi echt geen probleem. Een avondje overlast overleeft iedereen wel en als je ze inlicht kunnen ze er ook voor kiezen zelf een avondje uit te gaan.
xAurea schreef:Wat veel reacties jeetje!
Natuurlijk was ik niet van plan om tot 2/3u snachts harde muziek te draaien, ik ben niet helemaal gek hahaha.
Ik ga gewoon bij alle buren n briefje in de bus doen en vanaf 00:00 gaat de muziek natuurlijk zachter!
sterregoud schreef:Het verbaast mij dat zoveel mensen met oordoppen wel kunnen slapen. Ik heb ze vaak gebruikt, maar keer op keer komt het geluid er wel doorheen, en lig ik alsnog klaarwakker.
verootjoo schreef:Ik ben wel verbaasd dat mensen blijkbaar niet standaard oordoppen in huis hebben. En dan gaan klagen over zelfs de politie bellen als anderen een leuk eenmalig feestje hebben.
Ik lig nooit wakker van feestjes van buren omdat ik voor alle soorten overlast oordopjes heb. Heb een hekel aan harde herrie maar er zijn dus gewoon goede oordoppen die herrie filteren en bastonen dempen en je wel gewoon tv kan kijken.