Wat is jouw budget voor boodschappen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:06

Boodschappenbudget is €150 a €200 pw voor 1 volwassene en 3 kinderen. Excl eten voor de huisdieren. En excl ‘thuisbezorgd’ wat ik naar mijn zin de laatste maanden echt te vaak deed uit gemak en drukte.

Ik bestel bij de AH en heb een bezorgbundel. Dat bevalt me prima. Goed voornemen is dus om na deze laatste vakantieweek gewoon netjes elke dag te koken :D Ik heb een goed spaardoel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:08

Ik zit op zo'n 700 euro per maand. Voor twee volwassenen, een Weimaraner en een teckel en 4 Vlaamse Reuzen.

Die 700 euro is enkel eten en drinken, voer voor de honden en de konijnen, toiletpapier, wasmiddel en vaatwastabletten. Toiletspullen zit hier niet bij in.

Een van de honden staat op speciaal niervoer, dat is ook ca 100 in de maand.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:08

Meestal tussen de 45 en 60 voor twee personen, kan er nog lastig mee omgaan dat we een paar jaar terug rond de 30 per uitgaven :o

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:09

55 euro per week, excl kattenvoer.

Goof

Re: Wat is jouw budget voor boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:16

Eigenlijk.... geen idee.
We kopen wat we nodig hebben (gelukkog kunnen we dat). Ik denk dat we tussen de 120 en 160 per week zitten (2 personen).

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:18

Ik heb geen budget maar ben gemiddeld zo'n 80 euro per week kwijt ex dierenvoer en sigaretten.
Inclusief alles en 2 a 3x pm lunch buiten de deur maar ex diner zal het zo'n 600/650 zijn. Ik ben alleen met kat en grote hond.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:33

Ik heb eigenlijk geen budget, maar in juli was ik ongeveer 364 euro kwijt ( alleen met 2 katten). Dit is incl. Verzorgingsproducten, benodigdheden voor de katten en schoonmaakproducten en ik heb die maand een hoop pakken koffiebonen en kattenvoer/snacks ingeslagen. Dus dat hoef ik komende maanden niet meer te halen.
Ik ga ook wel eens buiten de deur eten, dat zit niet bij dit bedrag in.

Ik let erg op aanbiedingen en doe ook aan tgtg. Ik vries daarbij veel in. Anderzijds ben ik door die aanbiedingen ook wel weer geneigd te kopen wat ik eigenlijk niet nodig heb, zoals teveel tussendoortjes of meerdere flessen wasmiddel terwijl ik die nog lang niet nodig heb. :+
Laatst bijgewerkt door Elinexx op 21-08-23 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:35

Budget vastgesteld op 165 euro per maand, sinds dit voorjaar lukt dat meestal wel weer, vorig jaar ging ik er standaard overheen. Gelukkig is dat geen drama, maar aangezien ik bezig ben in mijn eentje een huis te kopen, probeer ik wel echt streng te zijn want wat uitgegeven wordt kan niet gespaard worden :list: ik woon alleen en reken verzorgingsproducten, huisdieren etc. niet mee. Ik let wel een beetje op wat ik koop, maar niet extreem. Eigenlijk zou ik vooral ongezonde dingen kopen als ik wat meer ruimte had dus kan beter zuinig blijven doen :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:36

In mijn eentje probeer ik het rond de €50,00 per week te houden. Dat is dan wel exclusief voer etc voor de katten.

Daarnaast eet ik regelmatig 1x per week bij mijn ouders en wil ik nog wel eens bestellen als ik een late dienst op het werk heb.

Ik zorg er altijd voor dat ik nog voldoende in de diepvries heb liggen, dus als de knorr pakken in de aanbieding zijn (alleen 1+1 gratis) dan haal ik daar wat van en kan ik zo een lade volgooien met lasagnette en burritosaus :D

Afgelopen paar weken heb ik krap gezeten, en heb toen ook bv soep met brood gegeten. Daarnaast koop ik veel groente uit de diepvries zodat ik beter kan doseren voor 1 persoon.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:43

In m'n eentje 200 euro per maand excl kattenvoer. En dan haal ik m'n vlees ook nog eens bij de slager :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:03

Nu schaam ik mij een beetje, maar wij kopen voor 2 volwassenen aan 730 euro per maand.
Dat is inclusief wasmiddel, wcpapier en een ijsje links/rechts. Exclusief avondjes weg en verzorgingsproducten.
Het diereneten wordt apart betaald.

Wij eten wel vrij royaal en kopen gewoon waar we zin in hebben. Aanbiedingen enkel als het ons aanstaat of echt een goede deal is.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:09

350 euro per maand voor 2 volwassenen, 2 katten en in het weekend een hond. Huishoudelijke producten en kattenvoer en kattengrit er ook bij in. Wij drinken veel A merk fris. Vlees komt van de slager. Vaak houd ik een deel van het budget over, beetje afhankelijk van of er 4 of 5 weken in de maand zitten.

Ik koop bijna alleen maar aanbiedingen en het verschilt dus heel erg per week wat ik uitgeef, ene week maar 30 euro andere week 90 euro. Gemiddeld ongeveer 65 euro per week. Ik bekijk de folders van de AH, Poiesz, aldi, lidl en Jumbo. Ik ga meestal naar de aldi voor de basis dingen, ah en poiesz voor de aanbiedingen. Lidl en Jumbo vind ik minder goede aanbiedingen hebben en sla ik meestal over. Ik heb een goedgevulde voorraadkast en vriezer, hier zit veel vlees en groente in.

Ik koop dan weer geen producten met een kortingssticker of soortgelijke initiatieven. Maak ook geen gebruik van apps.
Laatst bijgewerkt door Dancyy op 21-08-23 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:13

Ik schaam me eigenlijk best wel, want ik weet het echt niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:15

Als ik dit zo lees zijn wij de middenmoot. We zitten denk ik rond de 450 euro met alles erbij, behalve eten buiten de deur.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:18

Ongeveer 60 euro per week voor 1 persoon en 3 katten, dat is inclusief alles (verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen) en exclusief buiten de deur eten.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:22

Boodschappen voor ons doe ik voor €70 euro per week ongeveer, hier zitten dan vaak gerechten bij waar wij met zijn tweeën dan meerdere dagen van kunnen eten.
Wasmiddel, tandpasta, shampoo etc. kost zo’n €20 euro per maand denk ik? Dat reken ik iig niet bij boodschappen.
De honden reken ik ook apart en daar ben ik €120 euro per maand aan kwijt voor voer en kluiven.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:35

Ik weet het niet precies, maar ik schat gemiddeld zo rond de €180 per week voor 2 volwassenen en een peuter van 2. Dit is exclusief eten bestellen wat we gemiddeld 1 keer per week doen en exclusief voer en snacks voor de honden. Voor de honden geven we meestal rond de €100 per maand uit aan voer (2 kleine hondjes en 1 middelgrote hond).

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:43

180 euro per week, exclusief voer huisdieren. Mijn gezin bestaat uit 2 volwassenen en 4 pubers.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:52

Benzz schreef:

Ik ook niet, maar schaam me er niet voor. Ik kan er ook prima op bezuinigen, weet ik uit ervaring. Maar als het niet nodig is...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:57

Benzz schreef:

Waarom schaam je je?
Is het niet terug te zien met je pin uitgaves ( er vanuitgaande dat je boodschappen pint of boodschappengeld pint )

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:06

Het afgelopen half jaar gemiddeld ~225 per maand, ik ben alleen.
Dat is inclusief wasmiddel, schoonmaakmiddel, exclusief verzorgingsproducten.
Ik probeer het terug te dringen tot 200 of lager :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:12

Benzz schreef:

Nou, herkenbaar hoor..

Ik heb natuurlijk wel een idee, denk 700 euro in mijn eentje ( Ik rook en lus een wijntje)
Verder ben ik Miep-merk en hou van vers en biologisch. En de dichtstbijzijnde super is de AH.

Ja, is wellicht voor velen absurd veel geld.

Edit toegevoegd, dit is exclusief mijn 6 tijgers, die uiteraard ook allemaal uitgebalanceerd veels-te-duur voer krijgen. ( Vermoed dat ze €100 per maand kosten..)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-23 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:13

Hier ook rond de 700 per maand voor twee personen, exclusief dieren. Best veel :\

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:23

Ik had dit topic niet moeten openen. Ik zit op 150 max per maand. En max in de trant van liever richting de 100 dan de 150. 1 persoon. Geen hond, kat, cavia ofzo. In dit budget vallen ook tandpasta, shampoo enz. Pony haar krachtvoer hoef ik maar 1x in de 2 a 3 maanden te kopen, dus dat valt erbuiten.

Ik doe vooral boodschappen bij de Aldi of Dirk. Enkele keer Jumbo als een vriendin van mij toch heen gaat. En als ik daar al wat haal is dat meestal de kortingbak inhoud. Bij de aldi zoek ik ook echt 30% stickers op.

Heb zelf wat planten gekweekt dit jaar. Tot een week geleden veel diverse soorten sla van eigen kweek. Nu komt de courgette eraan. En dan bloemkool is zich ook aan het vormen. Kan niet wachten tot de pompoen in de winkels liggen. Leef nu op paksoi, chineese kool, spitskool enz. Grote stukken groente, met veel variaties en momenteel veel in de aanbieding. 1 spitskool doe ik toch zeker 2 weken mee.

Vis heb ik opgegeven. Dit is voor mij nu echt te duur geworden. Hooguit die nep krab sticks maar dat is alleen als ze in de aanbieding zijn. Jammer, ben echt verslaafd aan vis.

Vlees probeer ik mogelijk 2 a 3 keer per jaar te halen bij de groothandel slager (horeca kwaliteit die ook particulier verkoopt) Toevallig vandaag geweest. Dit geld komt dan weg van dingen die ik online verkocht heb (en waarvan ik contact geld voor heb gekregen)

30 eieren voor 7 euro > 0,24 cent p/s (al krijg ik soms ook een doosje eieren van een vriendin want die heeft kippen en eenden thuis)
3x kippenbraadworst 1,25
Bijna 3 kg gebroken kippenpoten/borsten voor 6 euro
1 kg kippendijfilet 4,93
1 pak met 4x gekruide schnitzel 2 euro
1 pak met 4x grote stuk vega sticks 1 euro (zeg kipkrokant maar dan vega)
450 gr kant en klaar mini kipgehaktballen 1,80
750 gr half-om-half gehakt 4,83
750 gr runder gehakt 5,87
2 corneblue met smeltkaas 1,30
4x diverse vleeswaren a 200 gr p/s totaal 7,82 (gekruid kipfilet, cornedbeef, Mortadella en gevulde rollade) Ik doe met deze vleeswaren trouwens een maand. Een week per verpakking. Is het op? Jammer, geen nieuwe vleeswaren.

En nu met langslopen van de bon zie ik dat hij de grote gehaktballen niet heeft aangeslagen. Morgen even terug dan maar (ben er al jaren vaste klant, dus dat vind ik wel zo netjes) Maar dat waren 5 grote voor 3 euro.

Alles in kleine porties gedaan. En de gebroken kip poten/borst gaan binnenkort in de slowcooker om er pulled chicken van te maken. Dat kan weer op een broodje, in wraps, nacho's, rice bowl, salade om even snel wat te noemen. Elke maaltijd eet ik 2x van. Dus zijn zeker 8 maaltijden. En van de botten trek ik daarna vaak nog bouillon. En deze verwerkt ik dan ook weer in meerdere soorten maaltijden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:42

Nielojram schreef:
Benzz schreef:

Nou, herkenbaar hoor..

Ik heb natuurlijk wel een idee, denk 700 euro in mijn eentje ( Ik rook en lus een wijntje)
Verder ben ik Miep-merk en hou van vers en biologisch. En de dichtstbijzijnde super is de AH.

Ja, is wellicht voor velen absurd veel geld.

Edit toegevoegd, dit is exclusief mijn 6 tijgers, die uiteraard ook allemaal uitgebalanceerd veels-te-duur voer krijgen. ( Vermoed dat ze €100 per maand kosten..)

Dit dus.... hier 1 kat en 1 hond, maar die eten ook biologisch.