Bekeken worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:32

Ik zie het probleem ook niet zo. Ik denk altijd maar als je niets te verbergen hebt, wat boeit het dan?
Het zal mij werkelijk een zorg zijn of ze me in en uit zien gaan.
Heb je veel verschillende dates of zo :+

Arethe

Re: Bekeken worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:48

Wij hebben op dit moment een serie van auto inbraken in de wijk, de daders staan goed op alle camera deurbellen gelukkig. Om zulke situaties ben ik blij dat wij er een hebben en dat telt voor mijn gevoel iets zwaarder dan het vervelend vinden dat te zien is dat je naar binnen of buiten gaat of met wie. Mensen hebben dit uit veiligheid en niet om jou te controleren.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:09

Ayasha schreef:
Cubone schreef:
Ik vind die deurbellen echt vreselijk. Het idee dat iedereen je constant staat op te nemen pff.

Ik heb vrienden met zo’n ding en ga altijd om het hoekje staan om aan te bellen zodat ik niet word gefilmd :')

Dus ik snap wel dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Misschien gewoon eens aangeven?

Serieus? Dan zou ik gewoon niet open doen vrees ik. Als je zo gesteld bent op je privacy respecteer ik die met liefde.

Ja serieus. Ik wil niet constant op camera voor andermans vermaak. Ik kom sowieso nooit onaangekondigd, dus je weet wanneer je me kunt verwachten dus het is ook gewoon onnodig.

Mensen die constant een camera of telefoon vast hebben om foto’s te nemen vermijd ik dan ook sowieso als de pest :') Ik voel me dan vreselijk ongemakkelijk.

Maar ik zal dus zeker niet bij jou langs komen :D Geen probleem hoor :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:15

Niet alle mensen zijn gelijk. Ik snap wel dat mensen zich ongemakkelijk kunnen voelen. Het is alleen wel zo dat je het nauwelijks meer kunt vermijden.
Big brother or sister ( :D ts) is watching you

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:17

Maar die persoon kan jou verwachten en dan staat er iemand voor de deur en dat ben jij niet….

Dan doet iemand open voor een vreemde.
Het is niet om jou te controleren maar het is voor de veiligheid van die persoon.

Ga je dan ook niet naar vrienden als ze in een flat wonen?
9 van de 10 x hangt daar een intercom met video verbinding.

Mijn ouders bijvoorbeeld, die zijn behaard en wonen in een semi bejaardenhuis.
Zij kunnen de camera A niet uitdoen al zouden ze dat willen.

Ik kan best begrijpen dat iemand zich ongemakkelijk voelt. Maar ik vind dat van minder waarde dan veiligheid.

Ik zie mijn oudjes al de deur open doen voor gespuis, nou nee… dan liever een camera die er is voor hun veiligheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:19

Cubone schreef:
Ja serieus. Ik wil niet constant op camera voor andermans vermaak. Ik kom sowieso nooit onaangekondigd, dus je weet wanneer je me kunt verwachten dus het is ook gewoon onnodig.

Mensen die constant een camera of telefoon vast hebben om foto’s te nemen vermijd ik dan ook sowieso als de pest :') Ik voel me dan vreselijk ongemakkelijk.

Een bewakingscamera bij de deur of rondom je huis is toch geen vermaak :?
Dat is beveiligen van je eigendom. Niet om lekker te koekeloeren wie er allemaal langskomt en of ze wel leuk kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:40

Cubone schreef:
Ayasha schreef:
Serieus? Dan zou ik gewoon niet open doen vrees ik. Als je zo gesteld bent op je privacy respecteer ik die met liefde.

Het is geen vermaak…. Ik heb geen camera trouwens. Heb drie Mechelaars rond me zitten als ik open doe. :+ maar als je een camera hebt en iemand belt aan maar er staat niemand zou ik denken dat er kinderen aan het spelen zijn ofzo, het zou niet in me op komen dat een volwassen persoon zo’n gedrag vertoont. :o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 00:34

Ayasha schreef:
Cubone schreef:

Het is geen vermaak…. Ik heb geen camera trouwens. Heb drie Mechelaars rond me zitten als ik open doe. :+ maar als je een camera hebt en iemand belt aan maar er staat niemand zou ik denken dat er kinderen aan het spelen zijn ofzo, het zou niet in me op komen dat een volwassen persoon zo’n gedrag vertoont. :o

Hahaha ik heb een camera voor de deur, en moet door jouw post direct denken aan de pakketbezorger hier. Ik heb twee grote honden die helemaal over de emmer gaan van enthousiasme als de bel gaat. Dus die kalven knallen mee naar de deur. Doe de deur open (niet helemaal zodat hondjes netjes binnen blijven). Geen bezorger, pakket op de grond. Hoor direct piepende bandjes en de bus is weg. Kijk later terug op de camera wat er nou in vredesnaam gebeurde. Die arme man schrok zo van de honden dat ie t pakket heeft laten vallen en in zn bus is gesprongen :')

senna21

Re: Bekeken worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 00:38

Ja er staan genoeg van dat soort filmpjes op YouTube
Dus, , zeker ook wel eens vermaak.
Of altijd toestemming is gevraagd betwijfel ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 00:42

Hutcherson schreef:
Hahaha ik heb een camera voor de deur, en moet door jouw post direct denken aan de pakketbezorger hier. Ik heb twee grote honden die helemaal over de emmer gaan van enthousiasme als de bel gaat. Dus die kalven knallen mee naar de deur. Doe de deur open (niet helemaal zodat hondjes netjes binnen blijven). Geen bezorger, pakket op de grond. Hoor direct piepende bandjes en de bus is weg. Kijk later terug op de camera wat er nou in vredesnaam gebeurde. Die arme man schrok zo van de honden dat ie t pakket heeft laten vallen en in zn bus is gesprongen :')

Als ik wakker ben kunnen ze hier als het niet te koud is buiten altijd naar buiten via de garage. Een paar weken geleden stoven ze naar buiten maar het zijn Mechelaars. Die krijgen wel eens zo’n buien. :+ en toen hoorde ik ineens een harde plof. := zeg tegen mijn man: ‘ofwel is de pakketbezorger gevallen ofwel heeft hij ons pakket van ver naar de deur gegooid dankzij die kalveren die voor honden door moeten gaan.’

Dus naar beneden om te gaan kijken en er lag geen pakket-meneer dus denk dat die ook geschrokken is en het pakket heeft laten vallen/voor de deur ‘gegooid’ heeft. _O- het was gelukkig niet breekbaar. Ze zitten achter een hoge poort waar ze niet door of over kunnen en waar ook doek tegen staat maar snap ook wel dat je kan schrikken als er drie van die malloten op duiken. _O-