Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sababber schreef:Even vanuit het andere Perspectief, ik had afgelopen week bij de Ikea bijna een klein kastje gestolen voorop mijn bureau. Niet expres, had het onderop de kar liggen en bij het zelfscannen ben ik hem vergeten.![]()
bij de auto kwam ik er achter dat dit ding nog op de kar lag. Ik ben terug gelopen naar de kassa’s en heb gevraagd of ik hem nog even af mocht rekenen. Het gekke vond ik dat er iemand bij de zelfscan kassa stond toen ik af stond te rekenen, maar er werd niks van gezegd dat ik niet alles gescand had. Dat is toch het hele punt van daar staan als personeel zijnde..![]()
Toen ik kwam zeggen dat ik niet betaald had werd ik met grote ogen aangekeken. De twee dames vonden het heel bijzonder dat ik terug kwam om het alsnog te betalen.
Persoonlijk zou ik snachts niet kunnen slapen met de wetenschap dat ik gestolen zou hebben, ook al heeft de omzet van Ikea vast niet te lijden aan die €25,-
Zou je het wel zeggen als je denkt dat iemand per ongeluk niet heeft betaald?
OleJon schreef:Ik zou er zeker wat van zeggen, ben nu eenmaal een flapuit
Ben wel nieuwsgierig, voor degenen die het niet durven.
Als er iemand in elkaar word geslagen, zeg je er dan wel wat van?
Of kijk je dan ook de andere kant uit?
AnnedB schreef:Voedsel is een eerste levensbehoefte, dus ik als ik iemand voedsel zie stelen, zeg ik daar niks van.
Zeker niet in deze tijd waar zelfs veel middeninkomens het al zwaar hebben om rond te komen elke maand.
daantjuhhh schreef:Niet, ik vind dat niet mijn verantwoordelijkheid zolang je in een openbare ruimte bent waar je geen eigenaar of medewerker van bent.AnnedB schreef:Voedsel is een eerste levensbehoefte, dus ik als ik iemand voedsel zie stelen, zeg ik daar niks van.
Zeker niet in deze tijd waar zelfs veel middeninkomens het al zwaar hebben om rond te komen elke maand.
Gewoon nieuwsgierig hoor. Maar wanneer maakt het je dat je wel wat zegt bij voedsel?
Stel iemand jat dure luxe biefstuk, of een fles champagne?
Sizzle schreef:Ik vraag me soms af hoe het werkt in het hoofd bij mensen die bewust en zonder financiele problemen stelen. Ik voelde me deze week al een soort van semi-ongemakkelijk toen ik wat zaadjes van een speciale distel van de uitgebloeide plant haalde die in de straatberm van een bioboer staat terwijl dat natuurlijk totaal niet illegaal is.
Jessix schreef:OleJon schreef:Ik zou er zeker wat van zeggen, ben nu eenmaal een flapuit
Nee, maar dan bel ik wel de politie. Heb dat zelf meegemaakt en inderdaad, enkel een dakloze man zei er wat van. De rest liep door.
Nikass schreef:Jessix schreef:Nee, maar dan bel ik wel de politie. Heb dat zelf meegemaakt en inderdaad, enkel een dakloze man zei er wat van. De rest liep door.
Grappig dat je dat zegt. Ik werkte vroeger in Amsterdam en liep savonds onder andere over de wallen. Ik voelde me daar nooit onveilig. De (oude garde) druggebruikers en daklozen springen altijd voor je in de bres.
Ik denk dat ik in geval van agressie de politie bel, en indien mogelijk anderszins iemand waarschuw, en probeer signalement vast te leggen.
Ik kan niet zeggen of ik daadwerkelijk iets durf te zeggen.
Jessix schreef:Sizzle schreef:Ik vraag me soms af hoe het werkt in het hoofd bij mensen die bewust en zonder financiele problemen stelen. Ik voelde me deze week al een soort van semi-ongemakkelijk toen ik wat zaadjes van een speciale distel van de uitgebloeide plant haalde die in de straatberm van een bioboer staat terwijl dat natuurlijk totaal niet illegaal is.
Haha, dat heb ik als wilgentakjes wil meenemen. Ik heb een rijke tante die steelt. Super raar, totaal onnodig maar het is iets wat ze blijkbaar niet kan beheersen. Gaat ze met d’r dikke Porsche naar de Aldi en steelt daar een sinaasappel.
Sizzle schreef:Ik vraag me soms af hoe het werkt in het hoofd bij mensen die bewust en zonder financiele problemen stelen. Ik voelde me deze week al een soort van semi-ongemakkelijk toen ik wat zaadjes van een speciale distel van de uitgebloeide plant haalde die in de straatberm van een bioboer staat terwijl dat natuurlijk totaal niet illegaal is.