Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:31

Zappa schreef:
Maar hoe is het gebeurd dat je alleen kwam te zitten met zijn dochter?

Echt letterlijk dus.

Denk dat daar ergens ruis is geweest

Precies. Het is simpel "Ik ga naar een festival" "Veel plezier, dan ga ik naar huis"

Maar zo is het niet gegaan. TS is gebleven, wellicht voor het kind, en daarmee is de miscommunicatie ontstaan.

TS, een goed gesprek met je vriend, en alles op tafel brengen is het belangrijkste wat je nu kunt doen.

Roosch

Re: Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:32

Nouja het stukje "dan ga ik naar huis" had ik al niet begrepen. Vrijdag en zaterdag samen, dan naar je eigen huis en hoe het zondag loopt.. niet mijn probleem. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:34

fohadie schreef:
Grappig trouwens hoe de antwoorden verschillen van mensen met en mensen zonder kinderen. Even alles over een kam geschoren: de mensen met kinderen denken meteen dat je het kind zelf niet zien zitten, de mensen zonder hebben het meer over je vriend. :+

Als ik je goed begrijp, TS, is het feit dat je vriend naar een festival gaat en jouw met zijn kind achterlaat je grootste ergernis. En daarna dat je niet weet wat je met het kind moet doen. Niet dat je het niet wilt.

Exact dat, zijn dochter is totaal niet het probleem! Hij heeft ook nooit gevraagd of ik wou oppassen, hij heeft gewoon niks anders geregeld, behalve een week voor tijd iemand bellen (na veel aandringen van mijn kant)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:35

Die had van mij thuis kunnen blijven van dat festival... Ging ik echt niet voor hem oplossen. :n

Maar wel lief dat je het wel doet, en goed dat je het niet weer gaat doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:36

Maar jij had hem toch ook voor een voldongen feit kunnen zetten? Door op tijd aan te geven dat je zondagochtend naar huis zou gaan. En dan had hij wel wat moeten regelen voor zijn dochter. Dus imo heb je dit ook wel laten gebeuren zelf.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:36

Ik snap TS wel, je bent gek op je vriend en als je zorgzaam bent dan wil je hem best tegemoet komen en een dagje op zijn kind passen. Het is alleen de lakse houding van de papa dat hij én niets verzint om de dames te helpen een leuke dag te hebben samen én er vanuit gaat dat dit maar gewoon normaal is en als er al een probleem is, het een probleem van Relaxed is.

Want het is NIET normaal dat je als kersverse partner ook direct de gratis oppas bent!

Heeft helemaal niets te maken met de kinderen van een partner wel of niet accepteren/omarmen. Zo ga je gewoon niet met elkaar om. Als je nieuwe partner op je kid(s) wil passen, mag je daar best behoorlijk dankbaar voor zijn in dit stadium.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:40

Ik snap TS wel :j

Het was een ander verhaal geweest als Vriend had gezegd 'luister, ik heb kaartjes voor dat festival, daar ga ik naar toe, dames, ik heb voor jullie kaartjes voor die en die film en daarna kunnen jullie naar de Mac, is dat leuk?'

Om maar even iets te noemen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:42

Ik ben ondertussen alweer 7 jaar stiefmoeder van 3 kinderen die de heerlijke leeftijd van 19, 16 en 13 hebben op dit moment. Daarnaast samen met de vader van deze 3 pubers zelf ook 2 kinderen gekregen.

1 ding is vanaf dag 1 al heel duidelijk.. Als de kinderen uit de eerste relatie er zijn, is mijn man er ook. Even tussendoor weg waardoor ik alleen met ze ben is prima, maar hij gaat zeker niet naar een festival en laat mij thuis met zijn kinderen, want dat accepteer ik ook niet. Ondertussen woont puber van 16 bij ons dus komt het met haar zeker een stuk vaker voor dat ik alleen met haar ben en dat is dan ook in goed overleg met elkaar besproken. Elkaar is hierbij dus man, ik EN puberdochter, zodat ook duidelijk is dat als er iets is ze ook naar mij dient te luisteren. Het "je bent mijn moeder niet" heb ik namelijk voor die tijd wel eens naar mijn hoofd gesmeten gekregen. Daarnaast geldt ook nu nog steeds de afspraak dat als de kinderen het weekend bij ons zijn, man er dus ook gewoon is en daar blijf ik ook bij. Ze komen voor hem, niet voor mij :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:59

Relaxed schreef:
fohadie schreef:
Grappig trouwens hoe de antwoorden verschillen van mensen met en mensen zonder kinderen. Even alles over een kam geschoren: de mensen met kinderen denken meteen dat je het kind zelf niet zien zitten, de mensen zonder hebben het meer over je vriend. :+

Als ik je goed begrijp, TS, is het feit dat je vriend naar een festival gaat en jouw met zijn kind achterlaat je grootste ergernis. En daarna dat je niet weet wat je met het kind moet doen. Niet dat je het niet wilt.

Exact dat, zijn dochter is totaal niet het probleem! Hij heeft ook nooit gevraagd of ik wou oppassen, hij heeft gewoon niks anders geregeld, behalve een week voor tijd iemand bellen (na veel aandringen van mijn kant)

Het feit dat jij hem moet pushen om wat voor ZIJN kind te regelen is al van de zotte. Niet meer doen , zijn verantwoordelijkheid.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:02

Ik zit erover te denken om een topic te openen over stiefouder zijn, of weet iemand misschien of dat al bestaat?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:26

Relaxed schreef:
Mijn vriend heeft een tienerdochter, dit weekend was ze bij hem en hij ging gisteren naar een festival. Ik zei al weken dat hij iets voor haar moest regelen omdat ik niet wist wat ik met haar zou moeten doen en ik ook dacht dat ze het leuker zou vinden om ergens te logeren. Uiteindelijk heeft hij vorige week pas iemand gebeld, die konden niet, dus ik zat gisteren de hele dag met haar bij hem thuis. En ja, ik vond dat dus echt ingewikkeld, ze wou niks (was natuurlijk prutweer ook..) en we zaten dus maar wat te netflixen en zijn even langs de Mac geweest.
Gisteravond hadden we hier weer discussie over en we zijn het gewoon niet eens.. Ik heb zelf geen kinderen en ook geen kinderwens, maar hij maakte het dus een beetje mijn probleem. Ik heb het gevoel dat ik haar bezig moet houden en er voor haar moet zijn terwijl hij dus gewoon weggaat :+

Wat doen jullie met/voor de kinderen van je partner? In hoeverre voelen jullie je er verantwoordelijk voor? Waar ligt jullie grens?

Vooral benieuwd naar ervaringen dus, tips niet nodig, want dit gaat niet weer gebeuren zo :')

Ik voel nul verantwoordelijkheid voor de kinderen van een ander. Als ik verantwoordelijkheid en gezeur wilde, had ik zelf wel kinderen gekregen. Ik vind dat de ander niks van mij mag vragen wb de kinderen, laat staan er vanuit gaan dat ik iets doe. Wel zou ik uit respect voor de ander zelf iets kunnen voorstellen, maar dan moet dan al echt vanuit mij komen, omdat ik hem graag wil helpen, en niet vanuit hem.
Ik vind jouw situatie dus ook ronduit belachelijk en ik zou het niet pikken. Hij hoort jou niet in die positie te zetten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:30

Mijn man (toen nog vriend) heeft zoiets ook één keer uitgehaald. Hij zou een dag weggaan en toen ik een week van tevoren aan hem vroeg wie er eigenlijk op zijn zoontje zou passen, gaf hij aan dat hij eigenlijk had verwacht dat ik dat zou doen. No thank you, please. Sindsdien weet hij heel goed dat als hij plannen heeft, hij ook iets voor zijn kind moet regelen. En tuurlijk heb ik zijn kind weleens van school gehaald of naar zwemles gebracht als dat zo uitkwam, maar dat was altijd in overleg. Dan is het heel anders. Maar er klakkeloos vanuit gaan dat jij wel optreedt als oppas, dat is gewoon niet netjes.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:31

DuoPenotti schreef:
Dat je niet gaat moederen opvoeden, heel goed. Maar er bijna niets mee te maken hebben kan niet.

Dat kan wel, maar niet als je in 1 huis woont. Zolang je blijft latten kan dat prima. Maar dan ben je dus in je eigen huis als de kinderen bij hem zijn

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:36

Roosch schreef:
Naast het feit dat ik mezelf echt niet zie daten met iemand die zich voortgeplant heeft..

Dat wordt op een bepaalde leeftijd wel erg lastig is mijn ervaring. De keuze is dan héél minimaal. Want degenen die zich nog niet hebben voortgeplant, willen het meestal alsnog. Dan heb ik liever dat hij een andere vrouw met die last opzadelt en daarna lekker bij mij komt :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:43

Wat is nou de bedoeling van dit topic… die strekking mis ik.

Ik zou hem dumpen :+ bedoel zolang een vader zijn eigen plezier boven de zorg van zijn dochter plaatst en haar over laat aan een wild vreemde …eigenlijk ben jij een onbekende vrouw. 4.5 maand is nou niet iets waarbij ik mijn kinderen achterlaat

Vind ik getuigen als respectloos naar jou en zijn dochter toe.
Als ex zou ik woest worden, hou het meisje thuis.

Ik heb hier geen woorden voor echt niet, maar vindt net zo stom van jou dat je het accepteerde

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:45

Nou ja, om hem nou meteen te dumpen? Ik vraag me wel af wat de moeder van het kind hier van vindt?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:57

Dorine92 schreef:
Roosch schreef:
Naast het feit dat ik mezelf echt niet zie daten met iemand die zich voortgeplant heeft..

Dat wordt op een bepaalde leeftijd wel erg lastig is mijn ervaring. De keuze is dan héél minimaal. Want degenen die zich nog niet hebben voortgeplant, willen het meestal alsnog. Dan heb ik liever dat hij een andere vrouw met die last opzadelt en daarna lekker bij mij komt :D

Dat is uiteraard wel erg off topic, maar dat is wel een essentieel criterium voor mij: iemand die geen kinderen heeft en geen kinderwens heeft. Gelukkig ben ik voorzien en hoef ik daar niet wakker van te liggen. :+

Nogmaals denk ik echt dat het op een misverstand berust. Maar ik was er niet bij natuurlijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:05

Roosch schreef:
Nogmaals denk ik echt dat het op een misverstand berust. Maar ik was er niet bij natuurlijk.

Ik denk dat 95% van alle problemen tussen mensen op misverstanden berusten :D dus dat is niks nieuws. Dingen worden persoonlijk opgenomen of er wordt veel drama gemaakt alsof de ander dingen expres doet om jou te klieren. Terwijl de oplossing meestal heel simpel begint: “Ik weet dat je het niet expres doet, maar je gaat wel over mijn grens heen dus dit moet ff anders ok?”

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:07

Bij het woord tiener denk ik trouwens niet aan een kind van 11. Ja strikt genomen is het 10 geweest. Maar wat ik niet begrijp is waarom dat kind dat weekend niet gewoon bij de moeder is gebleven of terug gegaan. Ben jij alle weekenden bij hem in huis ook als dat kind er is? Zo niet waarom was je daar nu wel, alleen om op te passen. Dan kun je het ook zien alsof je bij iemand hebt zitten oppassen en of dat nou bij je vriend is of bij je buren maakt volgens mij geen verschil.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:08

pillow schreef:
Bij het woord tiener denk ik trouwens niet aan een kind van 11. Ja strikt genomen is het 10 geweest. Maar wat ik niet begrijp is waarom dat kind dat weekend niet gewoon bij de moeder is gebleven of terug gegaan. Ben jij alle weekenden bij hem in huis ook als dat kind er is? Zo niet waarom was je daar nu wel, alleen om op te passen. Dan kun je het ook zien alsof je bij iemand hebt zitten oppassen en of dat nou bij je vriend is of bij je buren maakt volgens mij geen verschil.

Je kunt hem altijd nog een rekening sturen zeker. :D :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:09

pillow schreef:

Ik kan me goed voorstellen dat het niet zomaar een kwestie is van 'even terug naar de moeder'. Je weet natuurlijk niet wat voor regeling de ouders hebben, en zowel voor (stief)ouders als kinderen is het fijn als er regelmaat is en je niet op het laatste moment iets anders hoeft.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:12

Misschien zeg ik nu iets gek maar kon dochterlief op zondag niet naar de mama? Als papa er niet is heeft het toch weinig zin voor het meisje om in het huis van papa te zitten/blijven?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:16

Nouja het zal toch ook niet zo zijn dat als ze bij mama is die nooit weg kan? Of is het zo dat als je een (al dan niet deeltijdvariant) kind hebt je nooit meer zelf weg kan?

Als ik kijk naar m'n omgeving dan zijn er tal van opties. Kind gaat bij een nichtje of buurmeisje spelen, met opa en oma op pad, bij oom en tante film kijken, etc etc etc.

Als het punt is dat ze pa anders te weinig ziet.. ik mag erover heen hebben gelezen maar ik kan op basis hiervan niet concluderen wat hiervan de frequentie is.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:23

Maar dan moet papa een goed alternatief bieden voor de dochter. Alleen gelaten worden bij de nieuwe vriendin (die niet weet wat te doen en zelfs niet samen met hem woont) lijkt mij niet de allerbeste optie voor de dochter (en de TS).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:25

Nee ze kan niet naar dr moeder, want zij werkt in de weekenden dat dochter bij haar vader is.. Daarbij is er een omgangsregeling waar je ook niet zomaar van wil afwijken. Hij heeft haar om het weekend.

@Pillow, bij een ander zou ik nooit voor mijn lol gaan oppassen en mensen die mij kennen zouden me dat niet eens vragen :') Dus ik ben voor zijn dochter bij hem thuis gebleven. Normaal ben ik daar alleen als hij (en zij) er ook is..