Vakantieaanvraag, tips gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:29

Mellow schreef:
Maar het geeft bij mijn man nu wel heel erg het gevoel te gaan solliciteren naar wat anders.

Dat snapt iedereen, de werkgever als die na of tijdens het gesprek een beetje doordenkt ook.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:30

Mellow schreef:
Het is geen conflict hoor en dat willen we er niet van maken.

Vol emotie valt enigzins ook wel mee. Ik besef heel goed dat in theorie we niet zo sterk staan. Om het gesprek aan te gaan vroeg ik tips.

Dat ik er echter ook een beetje boos om ben is dat het blijkbaar nu dus niet loont om hart voor de zaak te hebben. En dat is wat mij wel echt steekt.

Jullie hoeven van mij niet aan een kant te staan hoor. Bedoel ik weet dat ergens werkgever ook een punt heeft. Alleen wat ik zeg. Mijn man kan op vele plekken ingezet worden. Dus moet hij met vakanties altijd al rekening houden met alles en iedereen. Maar wanneer word er andersom een keer rekening gehouden met hem? Niet dus...
En dat is nu even de druppel.

En ja ik weet dat dit wat minder rationeel overkomt. Maar we hebben een pittige tijd achter de rug en zijn wel even toe aan vakantie zeg maar.

Ik snap je heel goed, toen ik bij mijn huidige baas kwam werken moest ik met 1 persoon rekening houden. Inmiddels kan ik bijna iedereen vervangen en moet ik ipv alleen rekening houden met mijn eigen afdeling ook rekening houden met de rest. Aangezien ik alleenstaand ben, ben ik altijd degene die de weken krijgt die niemand wil. Voorheen wilde iedereen in de zomervakantie en zat ik in september. Nu is iedereen uit de kinderen en willen ze in september, want dat is goedkoper.

Mijn fout is dat ik het ook laat gebeuren, dit jaar begint mijn zomervakantie in oktober.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:33

gr_roos schreef:
Mijn fout is dat ik het ook laat gebeuren, dit jaar begint mijn zomervakantie in oktober.....

Voor volgend jaar geef ik dan als tip mee om al vroeg ( januari / februari ) je aanvraag in te dienen en op je strepen te gaan staan mocht je werkgever gaan mekkeren.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:34

Is er al bij het bedrijf gecommuniceerd hierover?

"Joh, ik heb mijn vakantie nu zo verzet, wil toch graag..." en ook het belang benoemen van het afschakelen en ook gewoon het gevoel aangeven dat dit toch een nare afdronk heeft.

Hou het dan gewoon bij jezelf, "ik vind het vervelend dat... dat geeft me het gevoel dat.... partner heeft wel x aantal weken."

Hier kan gewoon alles in overleg en ook al zou het niet uitkomen, dan kijken we hoe we het op kunnen vangen en mocht het dan echt niet gaan... Tjah... Verzinnen we wel wat ;) (Ik keur het verlof hier goed en ga er heel makkelijk mee om. Mensen nemen zelf de verantwoordelijkheid dat hun klussen op tijd af zijn/dragen over aan een collega daar waar nodig en dat kan hier ook makkelijk, dat scheelt ook. Snap ook dat dat niet overal even makkelijk kan.)

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:37

Mellow schreef:
Die tips staan er ook tussen. Waarvoor dank. Als het zo is is het zo en leggen we ons er voor nu bij neer.

Maar het geeft bij mijn man nu wel heel erg het gevoel te gaan solliciteren naar wat anders.

Ik snap jullie gevoel heel goed. Je man toont zich altijd flexibel, lees ook dat hij regelmatig bijspringt op zijn vrije dagen. Door een fout van zijn leidinggevende kunnen jullie nu niet in de bouwvak weg, daar doen jullie ook al niet moeilijk over. Dan plan je een vakantie in de tijd die voor hun beter uit komt en dan wordt het nog geweigerd..

Een werkrelatie moet op gelijk niveau van twee kanten komen en zoals ik het nu lees hier is dat niet zo. Een verhaal heeft natuurlijk altijd twee kanten maar feiten zijn feiten, als jouw man zijn vrije dagen opoffert en zich aanpast met zijn vakantie en dan daar niets voor terug krijgt.. dan moet je als werkgever ook niet ervan opkijken als mensen gaan lopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:39

Mellow schreef:
Die tips staan er ook tussen. Waarvoor dank. Als het zo is is het zo en leggen we ons er voor nu bij neer.

Mijn vriend heeft ooit bijna 20 jaar gewerkt op een plek waar het eerst wel fijn was, maar de laatste jaren al lang niet meer.
Ook daar kwam op een gegeven moment alles van zijn kant. En toen daar ook een paar keer wat voor gevallen is en de werkgever hem op een zo onfatsoenlijke manier heeft behandeld is hij gegaan.
En de beste keuze ooit geweest.
De grens in wat normaal gedrag was werd met de dag opgerekt leek wel. En mijn vriend zo loyaal heeft dat lang gepikt.
Maar mensen zoals jou man en mijn vriend willen ze overal en dan kan het weer bij een werkgever die waardering heeft.

Ik zeg hiermee niet dat hij nu op moet stappen, maar als dat wel al eens in het achterhoofd speelt is dat niet zomaar.

Mellow

Re: Vakantieaanvraag, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 12:25

De bouwvak was wel aangevraagd gaf mijn man aan.

Het gesprek is nog niet geweest.

Bedankt voor het begrip en de tips.

We willen het niet laten oplopen hoor. Hoop dat mijn man nu voor zichzelf komt.
Ik heb er misschien ook wat meer gevoel bij. Hijzelf blijft er wel wat kalmer onder.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:14

Succes met het gesprek en een tip, de volgende papadag gewoon de telefoon uit. Daar leert de werkgever/leidinggevende erg snel van hoe het werkt als je man niet zo toeschietelijk is. Te goed is ook niet gezond, zeker ook aan je eigen gezin denken!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 18:14

Er lijkt een oplossing gevonden te zijn. Hij heeft wel wat gehad aan de tips. Zijn leidinggevende voelde zich ook wel schuldig. Dus het is gewoon rustig besproken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 18:15

Baloedebeer schreef:
Succes met het gesprek en een tip, de volgende papadag gewoon de telefoon uit. Daar leert de werkgever/leidinggevende erg snel van hoe het werkt als je man niet zo toeschietelijk is. Te goed is ook niet gezond, zeker ook aan je eigen gezin denken!

Dat moet hij soms nog een beetje meer leren. Het scheelt dat ik vrij ben op zijn papadag dus dan is er nog geen man overboord zeg maar.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:28

Mellow schreef:
Er lijkt een oplossing gevonden te zijn. Hij heeft wel wat gehad aan de tips. Zijn leidinggevende voelde zich ook wel schuldig. Dus het is gewoon rustig besproken.

Oh fijn! Gelukkig wat begrip van de leidinggevende zo te lezen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:50

Gelukkig maar dat zijn leidinggevende begrip heeft getoond en er nu een oplossing gevonden lijkt te zijn. Hele fijne vakantie gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:09

Goed nieuws, fijn TS

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:23

Fijn om te horen!

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:34

Goed dat er een oplossing is gevonden, hopelijk ook naar jullie tevredenheid. Ik sta overigens volledig aan jullie kant, ik vind echt wel dat de werkgever "misbruik" maakt van de flexibiliteit van je man.