Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BaileyMix schreef:Omdat bewust sexy op willen zoeken zich vertaalt in ordinair in een ongepaste situatie, zoals bijvoorbeeld een zakelijke afspraakNiet gezegd dat zakelijke kleding niet sexy kán of mag zijn, maar dat zit hem dan in andere dingen dan echt bewust het criterium 'sexy' opzoeken.
BaileyMix schreef:Omdat bewust sexy op willen zoeken zich vertaalt in ordinair in een ongepaste situatie, zoals bijvoorbeeld een zakelijke afspraakNiet gezegd dat zakelijke kleding niet sexy kán of mag zijn, maar dat zit hem dan in andere dingen dan echt bewust het criterium 'sexy' opzoeken.
eshz schreef:Hahaha ik genoot even keihard in stilte van al jullie antwoorden.En ik ben zeker een stuk dichter bij wat ik zoek gekomen dus dank daarvoor!
Ik zoek eigenlijk voor 2 dingen deze kleding, vanwege een themafeest met als thema series met vrouwelijke hoofdrolspelers(hierdoor dacht ik dus aan bv Gooische vrouwen Claire).
En voor zakelijk gebied. Ik ben van mening dat sexy niet gelijk staat aan kort, bloot en open dus grappig te lezen dat dat voor veel bakkers toch wel zo is.
Bedankt voor het lachen allemaal!
eshz schreef:En voor zakelijk gebied. Ik ben van mening dat sexy niet gelijk staat aan kort, bloot en open dus grappig te lezen dat dat voor veel bokkers toch wel zo is.
E4D schreef:Ik denk dat als je vrouwelijk gezegd had ipv sexy je andere reacties had gehad van de bokkers.
Raineri schreef:Denk dat “op het van het randje van sexy”meerdere problemen heeft: smaak. Een gedeelte zal je te sexy vinden. Met outfit suggesties kan het zijn dat het niet aansluit bij jouw bouw en dat het daardoor te sexy is, niet flatteert of er wat gekunsteld uit kan zien.
“Sexy” of er goed uit zien op kantoor, maar ook in het dagelijks leven zit hem voor mij in meerdere dingen.
Kleur. Ken je kleurtype. Ik ben een zachte herfst. Ik draag alleen maar die kleuren. Hierdoor ziet je er altijd stralender uit. Zonder direct wat te doen met de vorm en textuur kun je hierdoor al een stuk chiquer eruit zien. Maar speel ook met kleurencombinaties. Ik draag nu een gebroken witte broek, met crème bovenstuk en Bordeaux rode schoenen en een groene tas. Draag je neuraal? Zorg voor 1 flitsend item.
Jouw bouw. We kennen allemaal de peer, de appel en de zandloper. Belangrijk voor je kledingkeuze. Ik ga hier zelf nog verder in. Ik kijk ook naar naar torso/been ratio en been ratio. Voor je torso/been ratio doe je 2 platte honden onder elkaar onder je boezem. Is je navel onder je hand heb je een korte torso, op de rand is het in verhouding en onder je handen dan heb je een lange torso. Is een grove schatting dus kijk goed naar je lichaam.
Daarnaast kun je naar been ratio kijken. Dit is de verhouding tussen onderbeen en bovenbeen. Ik heb een langer bovenbeen. Als je een langer onderbeen hebt, heb je echt modellenpootjes en ben ik jaloers![]()
Ik heb een langer torso en een langer bovenbeen. Verder heb ik een zandloper figuur. Verder heb ik door veel sporten best wat spieren. Waar je naar streeft is compensatie van deze verhouding door de vorm van je kleding. Wat ik doe is het breken van mijn torso door een broek met hoge taille te dragen waarbij wordt verhuld waar mijn heupboot start. Verder probeer ik dan een broek te dragen waarbij mijn knie meer verhult wordt (straight fit). Flared staat dan weer absoluut niet. Een kokerrok kom ik slecht mee weg, ook al heb ik een lossere bovenkleding. Qua vorm kan het best, maar het brengt aandacht naar mijn onderbenen en ik heb er een enorme kont in. Dat kan, maar je moet het wel weten van je zelf. Ik geef voorkeur aan een a-lijn met split liever. Hierdoor kan je er sexy uitzien zonder dat je huid laat zien.
Als laatste, de kwaliteit van je kleding. Kleding van slechte kwaliteit pik je er zo uit. Ik koop zoveel mogelijk fysiek in de winkels. Hoe zien de naden eruit? Zijn er losse dragen? Wat voor materiaal? Is alles recht genaaid? Hier zijn best wat video’s op YouTube van te vinden. Jennifer Wang besteed hier veel aandacht aan. Speel met textuur en wellicht een asymmetrische vorm in je kleding en probeer je tijdloos te kleden. Klinkt als een hoop regels. Maar hierdoor zie je er echt altijd goed uit. Ik krijg altijd complimenten over hoe ik eruit zie, ben echt gek op mooie kleding en met zo min mogelijk bombarie er goed uit te zien.
Whizz schreef:Het ligt er aan wat je functie is. Ben je gastvrouw in een restaurant? Prima te doen. Ben je beleidsadviseur bij de rijksoverheid? Beter iets anders. Werk je bij een bakker. Dan is het over the top. Dat is wel heel algemeen maar wat mij betreft ligt het aan de context of het zakelijk gezien kan of niet. Ik vind alle jurken met kant van eerder in het topic feest jurken dan zakelijk sexy. Bij mij op het werk zou gevraagd worden of ik een feest had na het werk.
Tiggs schreef:Whizz schreef:Het ligt er aan wat je functie is. Ben je gastvrouw in een restaurant? Prima te doen. Ben je beleidsadviseur bij de rijksoverheid? Beter iets anders. Werk je bij een bakker. Dan is het over the top. Dat is wel heel algemeen maar wat mij betreft ligt het aan de context of het zakelijk gezien kan of niet. Ik vind alle jurken met kant van eerder in het topic feest jurken dan zakelijk sexy. Bij mij op het werk zou gevraagd worden of ik een feest had na het werk.
Bij de overheid zou ik niet teveel verwachten juist.
Als dat jurkje van een betere stof was geweest en in de goede maat (lees: niet een maat te klein), dan kan dat wat mij betreft prima in een corporate omgeving.
Amber_anne schreef:Kant is moeilijk inderdaad
Ik vind deze bijvoorbeeld ook nog wel geschikt https://www.asos.com/nl/chi-chi-london/ ... d/12629792
Ts ik ben benieuwd welke jurken je zelf mooi vindt