Gezocht; jurkjes/kleding zakelijk chique sexy.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:21

Omdat bewust sexy op willen zoeken zich vertaalt in ordinair in een ongepaste situatie, zoals bijvoorbeeld een zakelijke afspraak :) Niet gezegd dat zakelijke kleding niet sexy kán of mag zijn, maar dat zit hem dan in andere dingen dan echt bewust het criterium 'sexy' opzoeken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:23

BaileyMix schreef:
Omdat bewust sexy op willen zoeken zich vertaalt in ordinair in een ongepaste situatie, zoals bijvoorbeeld een zakelijke afspraak :) Niet gezegd dat zakelijke kleding niet sexy kán of mag zijn, maar dat zit hem dan in andere dingen dan echt bewust het criterium 'sexy' opzoeken.

Maar TS heeft nooit gezegd dat het ook daadwerkelijk in een zakelijke situatie gedragen gaat worden

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:24

Klopt, het was een antwoord op Dorine. Over wat voor afspraak het is houdt TO zich stil :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:24

BaileyMix schreef:

Bewust opzoeken vind ik niet ordinair. Tenminste... als je het sexy maar classy houdt. Sexy heeft niks te maken met bloot, ordinair of ongepast naar mijn idee.

fleurtjeuh

Re: Gezocht; jurkjes/kleding zakelijk chique sexy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:28

Kom op TS, verlos me uit de nieuwsgierigheid :D
Ga je je vrouwelijke charmes inzetten in een zakelijke omgeving, of is de kleding bedoeld voor andere sexy omgevingen? <<)

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 13:54

Hahaha ik genoot even keihard in stilte van al jullie antwoorden. _/-\o_ En ik ben zeker een stuk dichter bij wat ik zoek gekomen dus dank daarvoor!
Ik zoek eigenlijk voor 2 dingen deze kleding, vanwege een themafeest met als thema series met vrouwelijke hoofdrolspelers(hierdoor dacht ik dus aan bv Gooische vrouwen Claire).
En voor zakelijk gebied. Ik ben van mening dat sexy niet gelijk staat aan kort, bloot en open dus grappig te lezen dat dat voor veel bakkers toch wel zo is.
Bedankt voor het lachen allemaal! :D

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:13

eshz schreef:
Hahaha ik genoot even keihard in stilte van al jullie antwoorden. _/-\o_ En ik ben zeker een stuk dichter bij wat ik zoek gekomen dus dank daarvoor!
Ik zoek eigenlijk voor 2 dingen deze kleding, vanwege een themafeest met als thema series met vrouwelijke hoofdrolspelers(hierdoor dacht ik dus aan bv Gooische vrouwen Claire).
En voor zakelijk gebied. Ik ben van mening dat sexy niet gelijk staat aan kort, bloot en open dus grappig te lezen dat dat voor veel bakkers toch wel zo is.
Bedankt voor het lachen allemaal! :D

Ik denk dat als je vrouwelijk gezegd had ipv sexy je andere reacties had gehad van de bokkers. Ik vind dit zelf ook altijd een beetje lastig omdat het naar mijn ervaring ook heel erg verschilt per kantoor en omgeving. En zelfs dan zijn er altijd mensen die wat meer de grens opzoeken of waaraan je ziet dat ze er meer tijd aan besteed hebben.

Bij mijn laatste werkgever hadden we twee directieleden waarvan een vrouw. Zij stonden dus echt aan de top van het bedrijf. De vrouwelijke directie had bijna altijd jurken met pumps met hoge hakken aan. Zelf vind ik het er wel netjes uitzien maar het is wel uitgesproken vrouwelijk. De jurken waren ook altijd getailleerd en aansluitend. Decollete was vaak hoogsluitend en de jurken tot op/over de knie maar meestal geen mouwen. Ze droeg er ook niet een vestje of jasje over dus ik was daar best verbaasd over omdat vaak ook gezegd wordt dat schouders echt bedekt moeten zijn (dus mouwen verplicht).

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:27

eshz schreef:
En voor zakelijk gebied. Ik ben van mening dat sexy niet gelijk staat aan kort, bloot en open dus grappig te lezen dat dat voor veel bokkers toch wel zo is.

Zelfde mening hier inderdaad

E4D schreef:
Ik denk dat als je vrouwelijk gezegd had ipv sexy je andere reacties had gehad van de bokkers.

Maar vrouwelijk is echt totáááál iets anders dan sexy. Een bloemetjesjurk is vaak heel vrouwelijk maar niet per sé sexy.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:40

Raineri schreef:
Denk dat “op het van het randje van sexy”meerdere problemen heeft: smaak. Een gedeelte zal je te sexy vinden. Met outfit suggesties kan het zijn dat het niet aansluit bij jouw bouw en dat het daardoor te sexy is, niet flatteert of er wat gekunsteld uit kan zien.

“Sexy” of er goed uit zien op kantoor, maar ook in het dagelijks leven zit hem voor mij in meerdere dingen.

Kleur. Ken je kleurtype. Ik ben een zachte herfst. Ik draag alleen maar die kleuren. Hierdoor ziet je er altijd stralender uit. Zonder direct wat te doen met de vorm en textuur kun je hierdoor al een stuk chiquer eruit zien. Maar speel ook met kleurencombinaties. Ik draag nu een gebroken witte broek, met crème bovenstuk en Bordeaux rode schoenen en een groene tas. Draag je neuraal? Zorg voor 1 flitsend item.

Jouw bouw. We kennen allemaal de peer, de appel en de zandloper. Belangrijk voor je kledingkeuze. Ik ga hier zelf nog verder in. Ik kijk ook naar naar torso/been ratio en been ratio. Voor je torso/been ratio doe je 2 platte honden onder elkaar onder je boezem. Is je navel onder je hand heb je een korte torso, op de rand is het in verhouding en onder je handen dan heb je een lange torso. Is een grove schatting dus kijk goed naar je lichaam.
Daarnaast kun je naar been ratio kijken. Dit is de verhouding tussen onderbeen en bovenbeen. Ik heb een langer bovenbeen. Als je een langer onderbeen hebt, heb je echt modellenpootjes en ben ik jaloers :')
Ik heb een langer torso en een langer bovenbeen. Verder heb ik een zandloper figuur. Verder heb ik door veel sporten best wat spieren. Waar je naar streeft is compensatie van deze verhouding door de vorm van je kleding. Wat ik doe is het breken van mijn torso door een broek met hoge taille te dragen waarbij wordt verhuld waar mijn heupboot start. Verder probeer ik dan een broek te dragen waarbij mijn knie meer verhult wordt (straight fit). Flared staat dan weer absoluut niet. Een kokerrok kom ik slecht mee weg, ook al heb ik een lossere bovenkleding. Qua vorm kan het best, maar het brengt aandacht naar mijn onderbenen en ik heb er een enorme kont in. Dat kan, maar je moet het wel weten van je zelf. Ik geef voorkeur aan een a-lijn met split liever. Hierdoor kan je er sexy uitzien zonder dat je huid laat zien.

Als laatste, de kwaliteit van je kleding. Kleding van slechte kwaliteit pik je er zo uit. Ik koop zoveel mogelijk fysiek in de winkels. Hoe zien de naden eruit? Zijn er losse dragen? Wat voor materiaal? Is alles recht genaaid? Hier zijn best wat video’s op YouTube van te vinden. Jennifer Wang besteed hier veel aandacht aan. Speel met textuur en wellicht een asymmetrische vorm in je kleding en probeer je tijdloos te kleden. Klinkt als een hoop regels. Maar hierdoor zie je er echt altijd goed uit. Ik krijg altijd complimenten over hoe ik eruit zie, ben echt gek op mooie kleding en met zo min mogelijk bombarie er goed uit te zien.

Held!!

Dank je wel voor de moeite die je in deze post hebt gestoken!
Dit leert mij echt even anders kijken! En geeft wat aanknopingspunten om verder te googlen!

(Mocht je nu de ontzettende aandrang voelen om uitleg te geven over het appeltjesfiguur, klein, iets grotere maat en aanwezige voorgevel dan geeft dat niks hoor :D )

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:07

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd Wat jullie van deze jurk vinden https://www.fashionmusthaves.nl/product ... tAEALw_wcB

Zo'n soort jurk vind ik zelf altijd ontzettend vrouwelijk en sexy.... Maar kan in mijn ogen ook prima zakelijk?
Valt onder de knie en geen decolleté te zien....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:09

Ja, ik vind die prima kunnen qua lengte etc., maar wel goedkoop ogen door de stof.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:15

Het ligt er aan wat je functie is. Ben je gastvrouw in een restaurant? Prima te doen. Ben je beleidsadviseur bij de rijksoverheid? Beter iets anders. Werk je bij een bakker. Dan is het over the top. Dat is wel heel algemeen maar wat mij betreft ligt het aan de context of het zakelijk gezien kan of niet. Ik vind alle jurken met kant van eerder in het topic feest jurken dan zakelijk sexy. Bij mij op het werk zou gevraagd worden of ik een feest had na het werk. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:18

Ik vind het een leuk jurkje voor idd als je in een restaurant werkt.
Voor op kantoor vind ik het gewoon net goedkoop ogen qua stof.
En daardoor gewoon net niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:40

Met een mooi jasje erover zou dat prima kunnen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:44

Ligt ook aan het soort kantoor/collega's. Hier zou het prima kunnen. Ik werk met IT'ers met spijkerbroek, overhemd en de typische makkelijke schoenen. In hun ogen is een jurkje een jurkje. :D

Bij het advocatenkantoor waar ik hiervoor zat was dat het ook wat underdressed geweest.

Het ene kantoor is het andere niet. :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:51

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:26

Whizz schreef:
Het ligt er aan wat je functie is. Ben je gastvrouw in een restaurant? Prima te doen. Ben je beleidsadviseur bij de rijksoverheid? Beter iets anders. Werk je bij een bakker. Dan is het over the top. Dat is wel heel algemeen maar wat mij betreft ligt het aan de context of het zakelijk gezien kan of niet. Ik vind alle jurken met kant van eerder in het topic feest jurken dan zakelijk sexy. Bij mij op het werk zou gevraagd worden of ik een feest had na het werk. :D

Bij de overheid zou ik niet teveel verwachten juist.

Als dat jurkje van een betere stof was geweest en in de goede maat (lees: niet een maat te klein), dan kan dat wat mij betreft prima in een corporate omgeving.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:12

Tiggs schreef:
Whizz schreef:

Bij de overheid zou ik niet teveel verwachten juist.

Als dat jurkje van een betere stof was geweest en in de goede maat (lees: niet een maat te klein), dan kan dat wat mij betreft prima in een corporate omgeving.

Mijn ervaring is bij de overheid dat ik vaker overdressed ben, ik kies gauw voor een rok/blouse of pantalon/topje/jasje. Bij de gemeentes waar ik kom zie ik vaak genoeg verwassen spijkerbroeken, al dan niet met gaten en zomerjurkjes voorbij komen. Is overigens wel weer mega gemeente afhankelijk volgens mij want bij sommigen lijkt er wel een dresscode te gelden.

In mijn vorige baan had ik veel met (strafrecht) juristen te maken van allerhande kantoren door het hele land. Dat verschilt ook nogal tussen niveau suits en band t-shirts. Vond ik ook altijd heel bijzonder.

Dat jurkje hierboven zou ik leuk vinden voor een feestje, los van dat het niet mijn stijl is. Kant vind ik gewoon niets voor op een kantoor. Maar alles beter dan een verwassen gescheurde spijkerbroek.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:36

Dat zwarte jurkje heeft toch geen kant?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:42

Amber_anne schreef:
Kant is moeilijk inderdaad

Ik vind deze bijvoorbeeld ook nog wel geschikt https://www.asos.com/nl/chi-chi-london/ ... d/12629792

Ts ik ben benieuwd welke jurken je zelf mooi vindt

dat vind ik dan weer niks voor op kantoor. of je moet er al een jasje op dragen.

Die strakke zwarte jurk kan wat mij betreft dan wel weer prima. En is qua model dus een voorbeeld van hoe sexy niet bloot hoeft te zijn.