Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Roodvos schreef:En daaraan toegevoegd: geloven is een keuze, LHBTI+zijn niet.
Dat kun je ook niet zo stellig zeggen. Genoeg transgenders die spijt hebben van hun keuze voor een transitie.
BaileyMix schreef:Babootje schreef:En dat bepaal jij?
Ja, dat bepaal ik, helemaal alleen. Verder nog vragen?
BaileyMix schreef:Babootje schreef:Wat ik tegen jouw antwoord heb is dat jij net zo intolerant bent als waar jij Anjali van beschuldigt.
Nee erger, want Anjali geeft alleen haar mening en jij vind het nodig om haar persoonlijk onderuit te halen en in een hoek te zetten. Dat gedrag vind ik echt vreselijk.
Echt een mensenmens, jij. Je kan zó slecht tegen onrecht.
De groeten, blijkbaar heb je geen idee wat voor meningen anjali hier allemaal gezegd heeft óf ben je het ermee eens 'dat het maar een mening is'. Tegen dat soort mensen heb ik niks te zeggen.
thequeensmum schreef:anjali schreef:Volgens Kerk in Nood zijn Christenen de meest bedreigde en vervolgde groep op aarde. Er zijn landen waar zelfs het bezit van een Bijbel al leidt tot ernstige straffen.
Of dit zo is laat ik maar even in het midden, maar vraag me wel af hoe dit komt?
Sunnda schreef:Ik vraag mij vooral altijd af of bokkers een whatsapp groep hebben en elkaar snel appen, kom hier kunnen we weer even met z'n allen vervelen.
Opvallend hoe steeds dezelfde namen kort na elkaar topics binnen vallen om elkaar te supporten met vervelende sfeer creeren en zo hard mogelijk bashen.
Misschien zouden mods daar eens tegenop moeten treden.
@Anjali: er is echt wel ruimte voor jouw mening, maar de manier waarop je deze brengt is imo vaak niet heel genuanceerd en soms zelfs best schokkend voor mensen denk.
Ik denk dat als je wat langer nadenkt voor je iets schrijft het al heel anders over komt.
Butterfly schreef:Ik lees vooral mee op Bokt, en ik vermoed dat de onderbouwing van Anjali vaak de reden is dat er zo op haar wordt gereageerd. Want iedereen weet wel dat er een groep mensen is die (zacht gezegd) minder heeft met de vrijheid van abortus of bijvoorbeeld euthanasie. De meeste mensen uit die groep zijn alleen niet zo actief op openbare fora.
Als een random Bokker waarvan niemand weet dat die christelijk is in een (anti) abortustopic reageert met: "ik ben om verschillende redenen geen voorstander van abortus" zullen er hooguit een paar vragen waarom niet.
Als je in datzelfde topic zegt "ik ben tegen/geen voorstander van abortus want in de Bijbel..." of 'ik ben tegen/geen voorstander van abortus want mijn geloof zegt..." zul je véél meer reacties krijgen. Terwijl beide Bokkers dezelfde beweegredenen hebben. Bokker 2 kiest alleen voor meer onderbouwing dan Bokker 1.
Geloof is een onderwerp waar heel veel mensen een mening over hebben, en één van onderwerpen waarbij het soms lijkt alsof aanhangers van dat geloof maar moeten slikken dat daar vervelende dingen over worden gezegd.
Wanneer een (random) cabaretier een show vol schunnige grappen over het geloof maakt, zal dat niet direct in het nieuws komen. Wanneer al die grappen worden vervangen door racistische grappen: grote kans van wel.
Terwijl die gelovigen zich net zo gekwetst kunnen voelen, of voelen, als die mensen met een kleurtje.
Het korte antwoord op de vraag van de TS had kunnen zijn: die is er wel, maar is al een tijdje niet actief. Al dan niet voorzien van linkje als diegene nog een stapje behulpzamer wil zijn. Of hoe actief of niet actief die topics dan ook zijn.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
anjali schreef:Butterfly schreef:Ik lees vooral mee op Bokt, en ik vermoed dat de onderbouwing van Anjali vaak de reden is dat er zo op haar wordt gereageerd. Want iedereen weet wel dat er een groep mensen is die (zacht gezegd) minder heeft met de vrijheid van abortus of bijvoorbeeld euthanasie. De meeste mensen uit die groep zijn alleen niet zo actief op openbare fora.
Als een random Bokker waarvan niemand weet dat die christelijk is in een (anti) abortustopic reageert met: "ik ben om verschillende redenen geen voorstander van abortus" zullen er hooguit een paar vragen waarom niet.
Als je in datzelfde topic zegt "ik ben tegen/geen voorstander van abortus want in de Bijbel..." of 'ik ben tegen/geen voorstander van abortus want mijn geloof zegt..." zul je véél meer reacties krijgen. Terwijl beide Bokkers dezelfde beweegredenen hebben. Bokker 2 kiest alleen voor meer onderbouwing dan Bokker 1.
Geloof is een onderwerp waar heel veel mensen een mening over hebben, en één van onderwerpen waarbij het soms lijkt alsof aanhangers van dat geloof maar moeten slikken dat daar vervelende dingen over worden gezegd.
Wanneer een (random) cabaretier een show vol schunnige grappen over het geloof maakt, zal dat niet direct in het nieuws komen. Wanneer al die grappen worden vervangen door racistische grappen: grote kans van wel.
Terwijl die gelovigen zich net zo gekwetst kunnen voelen, of voelen, als die mensen met een kleurtje.
Het korte antwoord op de vraag van de TS had kunnen zijn: die is er wel, maar is al een tijdje niet actief. Al dan niet voorzien van linkje als diegene nog een stapje behulpzamer wil zijn. Of hoe actief of niet actief die topics dan ook zijn.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
Ja dit is het precies! Ik geloof inderdaad in God en daarom heb ik bepaalde principes. En ik kom ook voor mijn geloof uit, ook om Bijbelse redenen. Het staat ook in de Bijbel dat we daarom vervolgd zullen worden zoals Jezus zelf ook vervolgd is. Heel wat beledigingen krijg ik vanwege mijn geloof over me heen. Maar ze zijn niet zo dapper om de Islam en zijn volgelingen te gaan beledigen, want dan krijg je meteen een fatwa aan je broek. Christenen doen vanuit hun geloof niets terug.