Sneu volk. Pride vlag gejat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:53

CharleyT schreef:
BaileyMix schreef:
Ja, de Roze Leeuw-types. Verbaast me dan weer niks dat die in de vriendengroepen en kennissenkring van bepaalde bokkers zit.

Heel klote, TS!

Roze Leeuw types??? Praat me even bij aub, hoe omschrijf je die groep. De benaming is nieuw voor mij.
Nog een vraag: waarom verbaast je dat niet enz.?

https://www.derozeleeuw.nl/

Hier vertellen ze het in hun eigen woorden.

CharleyT

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:02

@Urbanus: dank je wel, weer wat geleerd. Blijkbaar ben ik dan ook meer een Roze Leeuw homo :-)
Eindelijk een hokje waar ik in pas, denk ik :):):). Maar eigenlijk denk ik liever niet in hokjes en groepjes, ben gewoon een Nederlands staatsburger die toevallig homo is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:06

CharleyT schreef:
@Urbanus: dank je wel, weer wat geleerd. Blijkbaar ben ik dan ook meer een Roze Leeuw homo :-)
Eindelijk een hokje waar ik in pas, denk ik :):):). Maar eigenlijk denk ik liever niet in hokjes en groepjes, ben gewoon een Nederlands staatsburger die toevallig homo is.

We gaan nu volkomen offtopic, maar Jezus, tegen seksuele voorlichting zijn op de basisschool, heftig hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:07

Ook eens zitten kijken daar, bij dat beetje wat ik zo heb door gescrolld zie ik geen schokkende rare dingen staan eigenlijk.
Misschien dat ik die dan net niet aangeklikt heb?
En ze daar juist dingen staan dat ik denk ja, fijn, gewoon met de voetjes op aarde.

Als iemand een vlag op wil hangen moet dat gewoon kunnen, denk dat dat logisch is.
Maar de nadruk er steeds opleggen werkt denk ik ook niet.

Kijk die sukkels die menen een ander uit te moeten schelden of erger, daar moet wat aan gedaan worden, Dat lost een vlag of een zebrapad niet op. Ik ben bang juist het tegenovergestelde.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:09

CharleyT schreef:

Ik ben dan kennelijk ook van de Roze Leeuw. Prima, niks mis mee
En ik ben gewoon hetero

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:10

DuoPenotti schreef:
Ook eens zitten kijken daar, bij dat beetje wat ik zo heb door gescrolld zie ik geen schokkende rare dingen staan eigenlijk.
En ze daar juist dingen staan dat ik denk ja, fijn, gewoon met de voetjes op aarde.

Als iemand een vlag op wil hangen moet dat gewoon kunnen, denk dat dat logisch is.
Maar de nadruk er steeds opleggen werkt denk ik ook niet.

Kijk die sukkels die menen een ander uit te moeten schelden of erger, daar moet wat aan gedaan worden, Dat lost een vlag of een zebrapad niet op. Ik ben bang juist het tegenovergestelde.

Open een topic en ik ga graag de discussie aan, maar niet hier.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:12

Ik had nog nooit van de Roze Leeuw gehoord, maar ik zie dat ze heel specifiek de T en I van LHBTI buiten bespreking laten. Dat zegt mij al genoeg. :=

Terug on-topic: wat jammer van de vlag! Hopelijk werkt jullie bedachte systeem een beetje, want ik zie het al helemaal voor me. }:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:13

Je spreekt de verkeerde aan urbanus.
Ik kende het niet eens, net zo min als Charley en popstra.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:14

DuoPenotti schreef:

Een vlag of een feestje is ook niet bedoeld om iemand anders het zwijgen op te leggen, maar om te vieren wie je bent en de community zichtbaar te maken voor wie er wel behoefte aan heeft. Iemand die homo's haat heeft niks aan een pride of wat dan ook.

DuoPenotti schreef:

Oh sorry, ik dacht dat jij dit zei:

DuoPenotti schreef:

My bad.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 15:15

Ben het er zelf overigens totaal niet mee eens dat het extreem opgedrongen wordt. Hoezo kan je eigen identiteit uitstralen en bijvoorbeeld een vlag ophangen opdringen zijn?

Als het je niet bevalt dan loop door zou ik zeggen.

Opdringen zou zijn als je anderen actief zou proberen te “bekeren” of zo en ik actief ga proberen dat iedereen zo’n vlag moet ophangen en boos worden als ze dat niet doen.

Jezelf zijn kan imho nooit opdringen zijn.

Live and let live.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:17

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:

Een vlag of een feestje is ook niet bedoeld om iemand anders het zwijgen op te leggen, maar om te vieren wie je bent en de community zichtbaar te maken voor wie er wel behoefte aan heeft. Iemand die homo's haat heeft niks aan een pride of wat dan ook.

DuoPenotti schreef:

Oh sorry, ik dacht dat jij dit zei:

DuoPenotti schreef:

My bad.

:') _O- _O-

maar weer ontopic....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:17

Urbanus schreef:
CharleyT schreef:

We gaan nu volkomen offtopic, maar Jezus, tegen seksuele voorlichting zijn op de basisschool, heftig hoor.

Ho braaf, rustig aan, ben ik tegen seksuele voorlichting?? Nee dus!!! Je reactie onderschrijft waarom ik eigenlijk helemaal nergens in een hokje wil. De nuance van ieder uniek persoon is gelijk weg. Ik kan me vinden in standpunten van allerlei belangen groepen. Maar nergens 100%. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:19

Ja, je geeft zelf aan dat het eindelijk een hokje is waar je in past, maar je kent de standpunten niet, begrijp ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:23

Ik voel het ook niet zo dat het opgedrongen word. Mensen moeten maar lekker doen wat ze willen en zijn wie ze willen zijn.
Maar dat geld wat mij betreft ook voor geloof. Volg lekker wat jou past maar laat elkaar in zn waarde.
Ga dus geen kinderachtige dingen doen als vlaggen stelen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 15:28

Hiraeth schreef:
Terug on-topic: wat jammer van de vlag! Hopelijk werkt jullie bedachte systeem een beetje, want ik zie het al helemaal voor me. }:)

De nieuwe vlaggen worden als het goed is vanavond bezorgd, maar het alarmpje waarschijnlijk morgen pas.

Kans is wel aanwezig dat ze het opnieuw zullen proberen te jatten. Volgens dat kranten artikel gebeurde dat dus wel meerdere keren.

Waarschijnlijk hangen we vanavond de vlag helemaal bovenin het huis uit het badkamer raam waar er niemand bij kan en dan morgen met dat alarm terug aan de stok.

Zal het wel laten weten!

Mogelijk dat we de vlaggenstok houder ook nog wel wat hoger gaan hangen dat je er niet zomaar bij kunt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:30

BaileyMix schreef:
Ja, de Roze Leeuw-types. Verbaast me dan weer niks dat die in de vriendengroepen en kennissenkring van bepaalde bokkers zit.

Heel klote, TS!

Ik vind het toch altijd lastig met mensen die zichzelf zo openminded vinden dat ze tegelijkertijd zo opvallen als zuur en aanvallend.

Edit ik zie wat roze leeuwen zijn. Weer wat geleerd.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 27-06-23 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:31

Urbanus schreef:
Ja, je geeft zelf aan dat het eindelijk een hokje is waar je in past, maar je kent de standpunten niet, begrijp ik.

Ach weet je, aannames zijn snel gemaakt, je reactie klopt niet. En verder ga ik lekker mijn gay hond uitlaten in het gay park met mijn gay autootje er naar toe en geniet ik van het hokje vrije gay leventje.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:36

CharleyT schreef:
Urbanus schreef:

Ach weet je, aannames zijn snel gemaakt, je reactie klopt niet. En verder ga ik lekker mijn gay hond uitlaten in het gay park met mijn gay autootje er naar toe en geniet ik van het hokje vrije gay leventje.

Joe fijne roze dinsdag!

BaileyMix schreef:
FvD is dol op de Roze Leeuw. Meer hoef ik er denk ik ook niet aan te wijden.

Nee, 'nuff said.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:36

Shiloh schreef:
Hiraeth schreef:

De nieuwe vlaggen worden als het goed is vanavond bezorgd, maar het alarmpje waarschijnlijk morgen pas.

Kans is wel aanwezig dat ze het opnieuw zullen proberen te jatten. Volgens dat kranten artikel gebeurde dat dus wel meerdere keren.

Waarschijnlijk hangen we vanavond de vlag helemaal bovenin het huis uit het badkamer raam waar er niemand bij kan en dan morgen met dat alarm terug aan de stok.

Zal het wel laten weten!

Mogelijk dat we de vlaggenstok houder ook nog wel wat hoger gaan hangen dat je er niet zomaar bij kunt.

Is het geen mogelijkheid deze op de eerste ergens te bevestigen?
Ons dorpsvlag werd ook gejat, nu hangt ie ipv naast de voordeur op de eerste. Eenvoudig via het raam te bereiken en geen last meer!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:17

BaileyMix schreef:
FvD is dol op de Roze Leeuw. Meer hoef ik er denk ik ook niet aan te wijden.

Heel verstandig hoor. 8-)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:07

Sneu dat er mensen zijn die zich zo bedreigd voelen door een vlag!

Dan Ben je toch wel heel onzeker als je een kleurrijke vrolijke vlag als bedreiging ziet.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:16

Triest dat iemand een vlag jat.
Dat de vlag ‘nodig’ is bewijst wel een aantal reacties uit dit topic - voor mij...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 00:05

Shiloh schreef:

Zal het wel laten weten!

Ik hoop voor jullie natuurlijk dat de vlag nu gewoon met rust gelaten wordt.

Maar als ik heel eerlijk ben, hoop ik later deze week op dumpert ofzo een filmpje te zien van een doodsbange boef die rondrent met een regenboogvlag met een keihard alarm wat niet uitgaat en die hij in z’n paniek maar gewoon blijft vasthouden en ermee wappert :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 00:14

Zag laatst een filmpje van een vader die 50 regenboogvlaggen in zn heg had gestoken omdat de buurman de vlag van zn zoon had gepakt en weggegooit. De arme man had er 'last' van. Vader is gelijk 50 vlaggen gaan halen en heeft ze in de heg gestoken aan alle kanten. En hij had er nog 50 zei die haha.
Droeftoeters. Duidelijk primair, en dat mag gewoon stemmen en kinderen krijgen enzo..