Wolwasprogramma vernietigt trui, wat nu?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:31

Hahaha omg, ik snap dat dit voor jou vervelend is maar die foto’s :').

Anoniem

Re: Wolwasprogramma vernietigt trui, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:43

Gelukkig kan je het hebben :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:29

Mijn Noren en IJslanders hang ik buiten in de regen(ja lach maar) }>

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:17

Ik moet hier stiekem wel om lachen hoor :') Hij is wel nice als croptop ook. Jammer dat de mouwen niet lang zijn gebleven :+

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:27

Het valt me eerlijk gezegd heel erg mee hoe erg hij is gekrompen!

Ik heb ooit een dunne lange trui gehad, tot ver over mijn kont (en ik ben niet klein). Die was door mijn broer gewassen nadat ik kwaad was geworden dat de mannen al het huishouden voor mij lieten terwijl mijn ouders op vakantie waren, terwijl ik ook gewoon 40 uur werkte + 2 uur per dag fietsen.

Toen ik thuis kwam was alle was weg. Ik haalde de droger leeg en daar was mijn wollen trui... Zelfs een baby paste hem niet, ding had 0 rek meer en was compleet van vilt

Ik ben benieuwd hoe je trui nu valt!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:54

Het wordt wel een leuk topic zo met al dat wasleed :').
Moet zeggen dat ik jouw trui als croptop ook best tof vind hihi.

Afgelopen jaar hebben wij bewust een trui op t koude programma in de was gedaan want de trui was veel te groot. Kwam echt als de perfecte maat uit de machine, opgehangen en nu heeft mn partner twee IJslandse truien om in de winter mee te gidsen. Voor de rest gaat bij ons het wol in de handwas en daarna hangen we ze op in de douche om op te drogen. Alleen sommige marino thermo ondergoed durven we wel op t wolprogramma te wassen :+

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 01:01

Nog zo'n wolwas-leed programma: oud collega had een wollen trui gekocht voor het kanoën in de winter, expres iets te groot want dan kon ie evt iets krimpen en dan was het goed. Boom van een kerel in elk opzicht.

'Iets krimpen'.. hij kwam tijdens een borrel daar thuis met die trui aan: "pas deze eens, zie, past precies, neem maar mee".

Ik had die trui aan tijdens een modwinterBBQ. Dat ding is zo vervilt dat ie behoorlijk winddicht is en met -4 was een jas eroverheen te warm. Maar hij ligt nog altijd in de kast, je weet maar nooit!

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 01:57

Ai dat is balen.
Echt herstellen zit er inderdaad niet in als het vervilt is.
Nog even een tip, al is het mosterd na de maaltijd. Kleding blijft veel langer fris als je het tussendoor laat luchten. En zuivere scheerwol hoef je in principe helemaal niet te wassen. (Voor taaie vlekken kan je eventueel koud spoelen.) Ik heb een mooie wollen trui die ik in de winter op de manege draag. Naderhand laat ik hem altijd koud luchten. En soms leg ik hem een tijdje op sneeuw of gras. Ik heb hem net nog even uit de lade gehaald. Geen zweetlucht, geen paardenlucht geen vlekken, niets.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 06:59

Nou, een week lang ziek zijn terwijl je in een busje kampeert en elke nacht flink zweet, daar gaat je merino thermo ondergoed wel van stinken hoor. :o
Toegegeven, niet zo erg als andere kleding zou doen, maar toen ik thuis was en eraan rook, heb ik ze wel gelijk in een handwasje gedaan. :=

Truien die ik over iets draag, was ik bijna nooit en laat ik inderdaad luchten. Onderkleding was ik af en toe.