Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Wel zou ik graag zien dat bepaalde webcontent strafbaar is. Iemand die emotioneel fragiel is wil je niet vertellen dat jouw paddo‘s de enige fantastische uitweg zijn naar een volmaakt leven.
Menino schreef:Ja al mijn matties werken in de hulpverlening, en daar worden deze onderzoeken al jaren aangehaald. Ook met MDMA meen ik mij te herinneren. Een vriendin van mij heeft zelfs op een depressiepoli gewerkt waar ze dit experimenteel toepassen. We hebben het alleen nooit echt specifiek over die behandelmethode gehad, behalve dat vriendin er superpositief over was dat deze kliniek dit toepaste (Breitner in den Haag als 't goed is). Ik meen dus dat die behandeling met MDMA was.
Citaat:en die is ook van de microdose-hippie evangelie. Zij doet het wel met iets psychedelisch en raadt het klanten ook aan
Citaat:In mijn omgeving heerst hier dus ook echt 0,000 taboe op (aangezien het ook klinisch wordt toegpast) en het verbaast me zelfs een beetje dat het voor sommige toch een ding is
Janneke2 schreef:Menino schreef:Ja al mijn matties werken in de hulpverlening, en daar worden deze onderzoeken al jaren aangehaald. Ook met MDMA meen ik mij te herinneren. Een vriendin van mij heeft zelfs op een depressiepoli gewerkt waar ze dit experimenteel toepassen. We hebben het alleen nooit echt specifiek over die behandelmethode gehad, behalve dat vriendin er superpositief over was dat deze kliniek dit toepaste (Breitner in den Haag als 't goed is). Ik meen dus dat die behandeling met MDMA was.
Helemaal mee eens.
(Ik ken Breitner als verslavingszorg, geen idee of dit een plek is waar het in Nederland gebeurt.)
Wat ik lastiger vind isCitaat:en die is ook van de microdose-hippie evangelie. Zij doet het wel met iets psychedelisch en raadt het klanten ook aan
.... misschien is het deels te vergelijken met orthomoleculaire middelen.
Het beste is om te beginnen met een consult bij een orthomoleculaire arts, en aan de hand van de diagnose slik je dan supplementen.
De supplementen zelf liggen bij de drogist en zijn vrij verkrijgbaar.
.... het voordeel is wel dat je bij de drogist spul koopt waarvan je weet wat er precies in zit en bij fabricage zijn de HACCP normen van toepassing.Citaat:In mijn omgeving heerst hier dus ook echt 0,000 taboe op (aangezien het ook klinisch wordt toegpast) en het verbaast me zelfs een beetje dat het voor sommige toch een ding is
Ik ben niet voor taboes, maar er is een groot verschil tussen hoe het klinisch gebruikt wordt (degelijke voorbereiding, twee vertrouwde helpers letterlijk de hele dag letterlijk aan je zij)
en zelf het spul gebruiken.
Het klinkt mij wat in de oren als 'omdat het klinisch wordt gebruikt is het veilig'.
Terwijl het klinisch gebruik vooral bewijst 'dat de planten kracht hebben' (en de therapeuten zorgen voor de veiligheid/ het juiste hanteren van die kracht).
Wellicht dat de coaches vergelijkbare kwaliteit leveren, dat zou op zich mooi zijn.
Iris82 schreef:@February, jij zegt: ik doe het alleen af en toe om de scherpe kantjes eraf te halen. Waarom af en toe? Waarom niet in een schema? Is dat omdat het toch teveel bijeffecten heeft of is het te prijzig?
Urbanus schreef:Ik denk dat macrodosen meer bij me past. Ik doe het nu voor de 2e dag (2 dagen hiervoor niks gedaan) en ik voel me echt niet anders dan wanneer ik het niet doe.
Zou ik het langer de tijd moeten geven? Het voelt nu alsof ik in een hoax ben getrapt
Urbanus schreef:Weet je héél zeker dat je geen ADHD hebt?Ik sta wel een beetje aan nu, maar dat kan ook komen door mijn 35 espresso's.
BaileyMix schreef:Mijn idee ervan is inderdaad dat je het niet zozeer bewust doorhebt, maar meer onbewustMaar hoe je dat dan uiteindelijk zou moeten merken... Tja.
Ik ben ook meer een macrodoserMaar vind het wel echt interessant of dit nou effect heeft?
Heb jij eigenlijk ook iets als ADD/ADHD o.i.d., of wat hoop je te bereiken?
Rawr schreef:Weet je héél zeker dat je geen ADHD hebt?