Microdosen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:17

Oud collega van mijn man heeft (misschien nog steeds) deze site gebruikt, bestaat ook een al paar jaar. Hij had er toentertijd goede ervaringen mee, weet niet of hij het nog steeds gebruikt.

https://www.microdose-pro.com/nl/coaching/

Aangezien ik nog zeker 3 maanden moet wachten op ADHD onderzoek zit ik te twijfelen of ik het niet eens zal proberen deze zomer. We hebben geen spannende dingen of vakantie gepland staan.

Urbanus, benieuwd naar je mening/ervaring ermee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:26

Sizzle schreef:
Wel zou ik graag zien dat bepaalde webcontent strafbaar is. Iemand die emotioneel fragiel is wil je niet vertellen dat jouw paddo‘s de enige fantastische uitweg zijn naar een volmaakt leven.

Eens, maar hoe en wat is dan wel ingewikkeld, wat wel wat niet enzo. Maar daar zou wellicht best beter naar gekeken kunnen worden? Of een disclaimer of iets, leeftijdsbeperking?

Ik doe het iig (nog) niet, maar ik heb wel een pakketje staan.. geen idee hoe lang t houdbaar is eigenlijk :=

Prairy

Re: Microdosen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:28

Ik heb een coaching sessie gekocht, zal, als daar interesse in is, mijn ervaringen delen hier :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:56

Menino schreef:
Ja al mijn matties werken in de hulpverlening, en daar worden deze onderzoeken al jaren aangehaald. Ook met MDMA meen ik mij te herinneren. Een vriendin van mij heeft zelfs op een depressiepoli gewerkt waar ze dit experimenteel toepassen. We hebben het alleen nooit echt specifiek over die behandelmethode gehad, behalve dat vriendin er superpositief over was dat deze kliniek dit toepaste (Breitner in den Haag als 't goed is). Ik meen dus dat die behandeling met MDMA was.

Helemaal mee eens.
(Ik ken Breitner als verslavingszorg, geen idee of dit een plek is waar het in Nederland gebeurt.)

Wat ik lastiger vind is
Citaat:
en die is ook van de microdose-hippie evangelie. Zij doet het wel met iets psychedelisch en raadt het klanten ook aan

.... misschien is het deels te vergelijken met orthomoleculaire middelen.
Het beste is om te beginnen met een consult bij een orthomoleculaire arts, en aan de hand van de diagnose slik je dan supplementen.
De supplementen zelf liggen bij de drogist en zijn vrij verkrijgbaar.
.... het voordeel is wel dat je bij de drogist spul koopt waarvan je weet wat er precies in zit en bij fabricage zijn de HACCP normen van toepassing.

Citaat:
In mijn omgeving heerst hier dus ook echt 0,000 taboe op (aangezien het ook klinisch wordt toegpast) en het verbaast me zelfs een beetje dat het voor sommige toch een ding is

Ik ben niet voor taboes, maar er is een groot verschil tussen hoe het klinisch gebruikt wordt (degelijke voorbereiding, twee vertrouwde helpers letterlijk de hele dag letterlijk aan je zij)
en zelf het spul gebruiken.

Het klinkt mij wat in de oren als 'omdat het klinisch wordt gebruikt is het veilig'.
Terwijl het klinisch gebruik vooral bewijst 'dat de planten kracht hebben' (en de therapeuten zorgen voor de veiligheid/ het juiste hanteren van die kracht).

Wellicht dat de coaches vergelijkbare kwaliteit leveren, dat zou op zich mooi zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 11:00

Je bedoelt Brijder verslavingszorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:01

Janneke2 schreef:
Menino schreef:
Ja al mijn matties werken in de hulpverlening, en daar worden deze onderzoeken al jaren aangehaald. Ook met MDMA meen ik mij te herinneren. Een vriendin van mij heeft zelfs op een depressiepoli gewerkt waar ze dit experimenteel toepassen. We hebben het alleen nooit echt specifiek over die behandelmethode gehad, behalve dat vriendin er superpositief over was dat deze kliniek dit toepaste (Breitner in den Haag als 't goed is). Ik meen dus dat die behandeling met MDMA was.

Helemaal mee eens.
(Ik ken Breitner als verslavingszorg, geen idee of dit een plek is waar het in Nederland gebeurt.)

Wat ik lastiger vind is
Citaat:
en die is ook van de microdose-hippie evangelie. Zij doet het wel met iets psychedelisch en raadt het klanten ook aan

.... misschien is het deels te vergelijken met orthomoleculaire middelen.
Het beste is om te beginnen met een consult bij een orthomoleculaire arts, en aan de hand van de diagnose slik je dan supplementen.
De supplementen zelf liggen bij de drogist en zijn vrij verkrijgbaar.
.... het voordeel is wel dat je bij de drogist spul koopt waarvan je weet wat er precies in zit en bij fabricage zijn de HACCP normen van toepassing.

Citaat:
In mijn omgeving heerst hier dus ook echt 0,000 taboe op (aangezien het ook klinisch wordt toegpast) en het verbaast me zelfs een beetje dat het voor sommige toch een ding is

Ik ben niet voor taboes, maar er is een groot verschil tussen hoe het klinisch gebruikt wordt (degelijke voorbereiding, twee vertrouwde helpers letterlijk de hele dag letterlijk aan je zij)
en zelf het spul gebruiken.

Het klinkt mij wat in de oren als 'omdat het klinisch wordt gebruikt is het veilig'.
Terwijl het klinisch gebruik vooral bewijst 'dat de planten kracht hebben' (en de therapeuten zorgen voor de veiligheid/ het juiste hanteren van die kracht).

Wellicht dat de coaches vergelijkbare kwaliteit leveren, dat zou op zich mooi zijn.

Nee, je hebt gelijk. De strekking van mijn bericht was ook niet dat, omdat er geen taboe op zit, iedereen maar wat moet rotzooien. Maar ik verbaasde me over de enkele "oh-eng-drugs" reacties hier :j . Eigenhandig hiermee klooien zonder deskundige begeleiding lijkt me niet verstandig en een risico met de druk op de huidige zorg. Dus die mening delen we.

*Het is idd Brijder, niet Breitner :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 12:28

Afbeelding

Geen ortho gedoe hier pls.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 13:28

Afbeelding

Heldere waarschuwing.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:51

Wat zou kleurenblindheid ermee te maken hebben?

Anyway, interessant topic. Ik begin er niet aan, omdat ik antidepressiva slik (en die werken). Bovendien ben ik een piekeraar en zou ik bang zijn voor een bad trip, wat dan denk ik een self fulfilling prophecy wordt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:01

Met microdosen is de dosering zo laag dat je absoluut niet in een trip beland, dus een bad trip is niet mogelijk, het kan eventueel wel je piekeren vergroten.

Fijn dat er zo'n duidelijke waarschuwing in zit, al vind ik hem wel een beetje kort door de bocht. Om nou te zeggen dat microdosen voor elke autist een ramp kan zijn, dan onderschat je veel autisten. Zelfde als met een trauma, het hangt er natuurlijk vanaf waar je in je trauma verwerkingsproces zit en de heftigheid van PTSS. Denk dat het uiteindelijk toch aankomst op zelfkennis en kunnen inschatten hoe je met onbekende/onvoorspelbare ervaringen omgaat. Helaas hou je altijd mensen die dat minder kunnen en het toch wel op een verkeerde manier gebruiken.

Volgens dit lijstje zou ik het dus niet moeten doen, terwijl ik het juist als iets beschouw dat zou kunnen helpen. Ik zit nog vol in trauma verwerking + ben nu in een fase waardoor ik me behoorlijk labiel voel doordat ik eindelijk weer emoties toelaat en helaas resulteert dat vooral in somberheid en angsten. Maar het doorvoelen blijft iets wat ik actief moet doen en ik denk dat microdosen daaraan kan bijdragen. Stel dat doet het niet en het maakt me labieler, dan stop ik gewoon weer. Ik ga er niet vanuit dat het effect enorm zal zijn en heb ervaring in wel volledig trippen en hoe dat overweldigend kan zijn. Dus ik heb geen zorgen, maar misschien heb ik ook wel een slecht inschattingsvermogen over mezelf. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:02

Als je in het lijstje staat en je wilt het toch, dan zou ik zo‘n support sessie boeken. Die hebben vast ook meer inzicht over dosis en welke stof.

Het hele probleem met „dan stop ik gewoon weer“ is helaas voor velen niet zo vanzelfsprekend.

Mijn beste vriendin doet verschillende mentale therapieen (zonder hulpstoffen) en zelfs dat durfde ze niet online tijdens covid omdat sommige van haar klanten bekend zijn met instorten omdat ze op het randje zitten tussen geestelijk fit en wrak. Zou je gebeuren zonder hulp…

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 07:07

Iris82 schreef:
@February, jij zegt: ik doe het alleen af en toe om de scherpe kantjes eraf te halen. Waarom af en toe? Waarom niet in een schema? Is dat omdat het toch teveel bijeffecten heeft of is het te prijzig?

Mijn schema is de 5 dagen op - 2 dagen af, en dan na die 2 dagen evalueer ik of ik weer 5 dagen doe, of dat ik goed in mijn vel zit. Het is met name als ik veel stress van werk en studie heb (en als dit samenvalt met m'n PMS-week) en ik daardoor veel 'in mijn hoofd' zit. Ik ben zelf psychotherapeut en werk momenteel met zeer complexe kinderen en gezinnen, zit daarnaast tot mijn nek in het werk voor studie ernaast. Ik heb een goed regiment aan selfcare en dit maakt daar onderdeel van uit. Ik merk dat ik beter in staat ben dingen los te laten en ben 'zachter' voor mezelf.

Ik voel het niet als ik een microdose neem, het verandert niets aan mijn vermogen tot handelen en waarnemen en heb dan ook geen last van bijeffecten. Ik maak mijn eigen microdoses, gezien mijn werkveld en netwerk heb ik toegang tot goede kwaliteit mushrooms en dan valt de prijs mee (ongeveer 0.97 cent per capsule).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 11:15

Ik denk dat macrodosen meer bij me past. Ik doe het nu voor de 2e dag (2 dagen hiervoor niks gedaan) en ik voel me echt niet anders dan wanneer ik het niet doe.

Zou ik het langer de tijd moeten geven? Het voelt nu alsof ik in een hoax ben getrapt :')

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:29

Ik ben zelf erg geïnteresseerd in microdosen! Alleen nog nooit de stap durven te zetten om het daadwerkelijk te doen. Wetenschappelijke studies rapporteren tegenstrijdige resultaten. Ik zou het zelf vooral mooi vinden als dit mogelijk mijn ADHD medicatie kan vervangen. Ik snap dat mensen terug houdend kunnen zijn om dit te gebruiken, maar als ik kijk wat voor synthetische troep mijn huidige medicatie is vind ik het zo slecht nog niet.

Ik ben benieuwd of je er nog wat van gaat merken Urbanus, ik lees in ieder geval graag mee!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:32

Ik probeer nog steeds een afspraak te plannen, anders dan komende donderdag. Klantenservice zijn ze nog niet zo goed in :x

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:04

Urbanus schreef:
Ik denk dat macrodosen meer bij me past. Ik doe het nu voor de 2e dag (2 dagen hiervoor niks gedaan) en ik voel me echt niet anders dan wanneer ik het niet doe.

Zou ik het langer de tijd moeten geven? Het voelt nu alsof ik in een hoax ben getrapt :')

Misschien ben je zonder dose al perfect creatief en relaxed :D

Zonder gekheid, het zal grotendeels afhangen van je metabolisme. Met medicijnen is dat niet anders.
Ik ben al half stoned als ik een halve paracetamol neem. Zo zijn er ook mensen die 4 mokken koffie drinken voor het slapen zonder problemen terwijl een ander van 1 kopje al loopt te stuiteren.

Is er iets wat je heel specifiek probeert te bereiken ermee? Misschien een expert inschakelen erbij om de voor jou geschikte dosis en werkzame stof erbij te zoeken?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:11

Ik blijf ook geïnteresseerd meelezen hoor! Ben erg benieuwd of je uiteindelijk iets van effecten voelt :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 15:13

Nee, ik was gewoon getriggerd door die SLA trut :')

De belofte van meer focus, meer energie klinkt zo mooi maar misschien is 2 keer ook gewoon te snel ofzo.

Ik had anderhalf uur na het innemen wel een spacey gevoel, maar dat trok na een half uurtje weg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:18

Ik denk dat het heel normaal is dat je niets merkt en past ook bij studies die geen verschil zien.
Ook niet iedereen wordt gelijk giegelig na een slokje wijn. De ervaringsberichten op internet zijn natuurlijk met sterke bias. Niemand gaat een blog maken over hoe saai normaal je dag was :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 16:14

Ik sta wel een beetje aan nu, maar dat kan ook komen door mijn 35 espresso's.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:38

Ik heb een positieve ervaring met microdoseren. Wel moeilijk om de juiste dosis te vinden. Ik heb er het meeste baat bij als ik het wel een beetje voel. Op de 'neem' dag ben ik dan wel niet zo productief en licht wazig tot moe, maar de 2 dagen erna voel ik me dan wel als herboren en kan ik naar mijn gevoel de wereld aan. Heb het nu al een tijdje niet meer nodig gehad, maar wil binnenkort herbeginnen en ga dan experimenteren met 's nachts innemen, want een wazig dagje op 3 is wel niet zo handig.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:38

Mijn idee ervan is inderdaad dat je het niet zozeer bewust doorhebt, maar meer onbewust :)) Maar hoe je dat dan uiteindelijk zou moeten merken... Tja.

Ik ben ook meer een macrodoser := Maar vind het wel echt interessant of dit nou effect heeft?

Heb jij eigenlijk ook iets als ADD/ADHD o.i.d., of wat hoop je te bereiken?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:33

Als ervaren psychonaut en tripsitter heb ik aanzienlijk meer ervaring met macrodosing maar ik heb zelf twee keer een paar weken gekeken wat microdosing met 2 verschillende werkzame stoffen (psilocybine en lysergeenzuurdi-ethylamide me kon brengen. TL:DR - Niets wat voor mij de moeite waard was om er mee door te gaan.

Ik geloof absoluut dat er mensen zijn die de positieve effecten in de OP langdurig ervaren maar zoals met alle psycho-actieve stoffen is de werking sterk afhankelijk van de neurochemie van de persoon in kwestie en speelt naast de werkzame stof ook de dosering een grote rol.

Psilocybine gaf me met microdoses 0 effect en met het verhogen van de dosis ontstonden lichte lichamelijke en geestelijke verschijnselen van een trip (grotere pupillen, waziger zicht, visuele vervormingen, verhoogde reuk-/hoor-/tastzin, veranderde perceptie van tijd) en dat kun je in het dagelijks leven niet gebruiken.

Lysergeenzuurdi-ethylamide beviel iets beter. Alhoewel dit van oorsprong ook een natuurlijk product is wordt dit in labs gesynthetiseerd en is de dosis (over het algemeen) voorspelbaarder als je meerdere blotters oplost in een hoeveelheid gedestilleerd water en volumetrisch doseert. Mijn grootste bezwaar met psilocybine is dat het omdat het een natuurlijk product is kan variëren, zowel tussen verschillend 'fruit' van hetzelfde type als tussen de vele verschillende rassen. Met synthetische middelen kan je die variabele van werkzame stof beter controleren. Anyway, bij lsd merkte ik de eerste dagen wél iets van een effect (meer energie/drive, minder remmingen vanuit angst en verbeterd humeur) maar die effecten namen af met de tijd, waarschijnlijk als het gevolg van gewenning. Iemand anders bemerkte al het systeem van 5 dagen op, 2 dagen af maar ik heb daar mijn twijfels bij omdat 2 dagen te kort is om de tolerantie te resetten.

Ik ben blij dat psychedelica eindelijk weer de wetenschappelijke aandacht krijgen die ze verdienen na alle imagoschade die is ontstaan in de seventies en de zinloze war on drugs. Ik merk om me heen echt dat mensen (zelfs boomers) niet meer gelijk in een angstreflex schieten of alleen over gevaren praten als het onderwerp ter sprake komt en zeker docu's als 'How to change your mind' op Netflix helpen daar enorm mee.

Urbanus schreef:
Ik sta wel een beetje aan nu, maar dat kan ook komen door mijn 35 espresso's.
Weet je héél zeker dat je geen ADHD hebt? :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 18:35

BaileyMix schreef:
Mijn idee ervan is inderdaad dat je het niet zozeer bewust doorhebt, maar meer onbewust :)) Maar hoe je dat dan uiteindelijk zou moeten merken... Tja.

Ik ben ook meer een macrodoser := Maar vind het wel echt interessant of dit nou effect heeft?

Heb jij eigenlijk ook iets als ADD/ADHD o.i.d., of wat hoop je te bereiken?

Nee, geen diagnoses, wel mam van 2 kleine koters dus permanent moe.

Rawr schreef:
Weet je héél zeker dat je geen ADHD hebt? :P

Haha ja! Of denk jij van wel?

Ga me even diagnosticeren pls ♡

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:34

Wat een super interessant verhaal rawr :j