paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:37

Het is hier gewoon warmer dan toen ik vorige week op vakantie was in zuid Frankrijk :+

Maar ben sinds ik terug ben elke dag misselijk en duizelig door de hitte. En dan zit ik nog voornamelijk binnen.
Vanochtend op kantoor alleen maar gezweet en dan heb ik een zittend beroep := Voelde me echt vies op een gegeven moment.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:38

Ik heb moeite met drinken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:39

Meiden, ik doe mee, wat een pleuris hekel heb ik aan de zomer.

Reasons why I hate summer:

- te heet
- insecten
- te weinig regen
- slippers
- dagjesmensen
- mensen in blote basten
- te heet

KarmaChansy

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:48

jaar rond in de minus is meer mijn ding <3 waar ik woon is het ook bloedheet nu (Zweden, Göteborg) al een tijd geen regen gehad ook, super droog in het zuiden

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:53

Hier ook, ik hou van 20-22 graden en een zonnetje max. Het kan ook nooit normaal hier. Of regen of meteen 30 graden. Hier wel fijn airco thuis, draait op zonnepanelen. Dus ik ben het liefste binnen. Overal goede horren ook. Dus prima plek. Ben ook spierwit en een hekel aan smeren. Doe het wel maar dan is het al zo heet en dan ben je ook nog zo plakkerig van de zonnebrand. En zomerkleding hou ik ook al niet van omdat ik mezelf te dik vind. In winterkleding kan je dat veel beter verhullen.

Overigens vind ik slippers wel heerlijk.

En in andere landen kan ik het beter hebben. 2 weken aruba hou ik prima vol. Misschien omdat je ieder moment het water in kan rennen en niemand je kent.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:04

Ik volg al een tijdje en dame die filmpjes maakt over haar leven op Svalbard, Spitsbergen dus dichtbij de Noordpool.
Het is dat ik dol ben op bossen en bomen anders was ik al vertrokken. Enkele maanden per jaar donker, dus knusse lichtjes, groot deel van het jaar ruim onder nul en op een hete zomer dag een comfortabele 10 graden. Zalig!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:06

Ik functioneer ook niet met dit weer :+ Op m'n werk, werk ik of binnen in de kas of ergens op een open vlakte waar je levend gecremeerd wordt :+

De hond vind het ook niks. Ze wil zo graag bij je liggen, maar dat is te warm voor haar :knuffel: We hebben vandaag een badje voor haar gekocht waar ze niet zo goed in durft. Maar die gekke hond rent wel zonder aarzelen de ijssel in. Daar zijn we vandaag maar even heen geweest om haar te laten afkoelen.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:06

Tazzey schreef:
Ik volg al een tijdje en dame die filmpjes maakt over haar leven op Svalbard, Spitsbergen dus dichtbij de Noordpool.
Het is dat ik dol ben op bossen en bomen anders was ik al vertrokken. Enkele maanden per jaar donker, dus knusse lichtjes, groot deel van het jaar ruim onder nul en op een hete zomer dag een comfortabele 10 graden. Zalig!

Ja ik kijk haar filmpjes ook. Maar ik weet niet of ik zo weinig licht zou verdragen hoor. Ik houd niet van hitte maar ben wel dol op de zon.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:09

Cayenne schreef:
Telpeva, bij jouw bericht moest ik gelijk aan dit plaatje denken :')

[ [url=m/nqupfU.jpg]Afbeelding[/url] ]

In mijn hoofd ben ik links, in praktijk ben ik rechts :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:23

Ik ga hier juist wel lekker op. Kan eindelijk onder mijn deken vandaan komen en gewoon leven zonder het ijskoud te hebben. Maar ik zweet nog niet bij 38 graden in Zuid Spanje. :P
Alleen de dazen en muggen mogen optiefen van mij..

Ondertussen smelt mijn vriend nu weg dus die heeft een mobiele airco besteld. :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:28

Ik hou hier echt van.
Lekker tot laat in de avond buiten zitten.
Heerlijk!!

Het enige nadeel vind ik slapen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:35

Ik ben er niet gek op, al is het wel een sport om ertegen te kunnen. Toen ik vandaag ging rijden, bezweet afstapte en in mijn gelukkig nog vrij koele huis aan een glas water zat, voelde ik toch wel een soort voldoening.

Het voornaamste wat er door mij heengaat is: verd*mme, die klimaatverandering. Dan heb ik het over de hitte, maar vooral ook over de droogte. Ik ben echt geen fan van een bui op mijn kop maar hiervan zie je de wereld naar de jeweetwel gaan. Dus los van mijn fysieke ongemak word ik hier echt verdrietig van.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:34

Suzanne F. schreef:
Nou ik houd echt van de zon en ben dol op lente. Maar dit vind ik echt verschrikkelijk. Waarom moet het meteen 30 graden worden? Doe 20 graden met zon, dat is warm zat. Max 23. Maar meer word ik echt niet blij van. Boven de 25 graden sluit ik mezelf op in huis. Deuren en ramen dicht en airco aan.
Nederland kan ook nooit normaal zijn. Of we spoelen weg met een supernat en koud voorjaar, en nu is het weer kurkdroog en 32 graden. Echt hoor.

Same. :\

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:41

Ik kan echt niet tegen dit weer, ik ben vijf minuten buiten en ik ga alweer naar binnen omdat ik het te heet heb. Op school hadden we een paar jaar geleden een tropenrooster, als het aan mij lag hadden we die nu ook. We MOETEN nog steeds met 30 graden buitenspelen, en waterpistolen zijn niet toegestaan. In de klas staan de ramen open, en hebben we geen ventilators ;( ;(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:45

Amandavd schreef:
Meiden, ik doe mee, wat een pleuris hekel heb ik aan de zomer.

Reasons why I hate summer:

- te heet
- insecten
- te weinig regen
- slippers
- dagjesmensen
- mensen in blote basten
- te heet

-Zwetende (stinkende :') ) mensen
-wielrenners

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:51

Hou niet van de zomer en niet van de winter.

Zomers beroerd van de hitte. Met lage bloeddruk en extreem zweten. Tel daarbij dat de rotzooi in mijn bijholten vloeibaar worden. Oh en nog wat dingen problemen.

Winter te koud te nat heel veel pijn in mijn lijf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:57

madeliefw schreef:
Hier ook, ik hou van 20-22 graden en een zonnetje max. Het kan ook nooit normaal hier. Of regen of meteen 30 graden. Hier wel fijn airco thuis, draait op zonnepanelen. Dus ik ben het liefste binnen. Overal goede horren ook. Dus prima plek. Ben ook spierwit en een hekel aan smeren. Doe het wel maar dan is het al zo heet en dan ben je ook nog zo plakkerig van de zonnebrand. En zomerkleding hou ik ook al niet van omdat ik mezelf te dik vind. In winterkleding kan je dat veel beter verhullen.

Overigens vind ik slippers wel heerlijk.

En in andere landen kan ik het beter hebben. 2 weken aruba hou ik prima vol. Misschien omdat je ieder moment het water in kan rennen en niemand je kent.

Gewoon lekker een korte broek aan doen. Dan kijken ze maar een andere kant uit als ze zich eraan storen.
Ik droeg vroeger ook niet graag een korte broek omdat ik zelf ook niet een van de slankste ben. Maar ik heb er gewoon schijt aan nu.

Op mijn werk draag ik wel een lange broek. Maar hij gaat vanmiddag echt verruild worden voor een korte.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:03

Redenen waarom ik niet van de zomer hou:

- heet.
- zweet, altijd en overal als je ook maar iets beweegt.
- in de auto stappen die 100 graden is voor de airco op gang is.
- te lang licht 's avonds, doe maar rond een uur of 9 donker.
- wielrenners inderdaad.
- harde muziek in de buurt.
- heet.
- zweten.
- stinkende, luidruchtige mensen.
- hardlopen gaat niet meer lekker.
- als je in de natuur wandelt en je staat 1 seconde stil word je aangevallen door muggen.
- mieren.
- werken op school waar het 30 graden of meer is in de lokalen.

Gelukkig wel airco in de slaapkamer en woonkamer. Die draait volop. Anders zou ik depressief worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:08

ElfBeau_067 schreef:
Menino schreef:
Bokt is een beetje preuts, dus scheldwoorden veranderen in andere willekeurige woorden. Ik heb het zelf uitstaan (maar wel grappig om te zien dat sommige mensen het zelf al zo typen) dus ik weet ze niet uit mijn hoofd.

Poedersuiker is K.ut, dus dat ben je mss al tegengekomen! :D En verder weet ik sowieso niet of je mams er blij van wordt als ik ze hier allemaal uit ga spellen :)) . Ga er maar van uit dat als je ergens een gek woord ziet staan dat het censuur is!

Poedersuiker ben ik idd weleens tegengekomen ja. Ik denk ook niet dat mijn moeder er heel blij van wordt haha :')

Gewoon even voor mij (en dan ben ik weer weg hier) maar kijkt je moeder niet mee op dit forum? Het is niet echt een kindersite.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:17

Ik vind 30 graden ook wel te veel 22 is prima, beetje wind.
Maar ik hou van de zon, voorjaar, najaar.
Zodra de herfst begint met storm, wind, kou, regen, sneeuw wordt ik spontaan depressief.

Je kan nu lekker naar buiten, korte broek aan, boek lezen in een schaduw plekje in je hangmat of hangstoel, zwembad staat op, dobberen op je luchtbed daar wordt ik wel blij van en ik maak daar ook echt tijd voor.
Ik snap dat als je die mogelijkheid niet heb dat je echt niet bij bent met dit weer.
Ik zit ook wel binnen als ik er de hele dag in heb gewerkt dan ben ik er ook wel klaar mee.

Op het werk vind ik het ook niet lekker die warmte maar dan denk ik, nog maar paar uurtjes dan zit ik weer in de airco thuis.

Paard doe ik in de ochtend rond 7 uur.

Wij zijn altijd vroeg op dus mijn huishouden is dan om 8 uur klaar op mijn vrije dagen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:22

musiqolog schreef:
Het voornaamste wat er door mij heengaat is: verd*mme, die klimaatverandering. Dan heb ik het over de hitte, maar vooral ook over de droogte. Ik ben echt geen fan van een bui op mijn kop maar hiervan zie je de wereld naar de jeweetwel gaan. Dus los van mijn fysieke ongemak word ik hier echt verdrietig van.

Dit dus. Het is al een maand gortdroog, en er staat ook nog geen regen in de weerkaarten. Gelukkig (nou ja..) hebben we een nat voorjaar gehad dus het is niet direct dramatisch maar deze verschillen zullen alleen maar extremer worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:28

Cynn schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou ik houd echt van de zon en ben dol op lente. Maar dit vind ik echt verschrikkelijk. Waarom moet het meteen 30 graden worden? Doe 20 graden met zon, dat is warm zat. Max 23. Maar meer word ik echt niet blij van. Boven de 25 graden sluit ik mezelf op in huis. Deuren en ramen dicht en airco aan.
Nederland kan ook nooit normaal zijn. Of we spoelen weg met een supernat en koud voorjaar, en nu is het weer kurkdroog en 32 graden. Echt hoor.

Same. :

Is niet typisch Nederland hoor.
Is typisch klimaatverandering en opwarming van de aarde helaas :(

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:15

Mando schreef:
I
Je kan nu lekker naar buiten, korte broek aan

Je kunt technisch gezien altijd naar buiten en ook altijd met een korte broek of andere zomerkleding aan, je moet het maar durven :))

Ik ben een beetje zo in mijn natuurlijke habitat ff geen zin om korte broek plaatjes op te zoeken :P

Afbeelding

...laten we zeggen dat ik het nu een tikje ondraaglijk warm heb :') Airco is de beste uitvinding van de mensheid ooit

Supervixen schreef:
Redenen waarom ik niet van de zomer hou:

- heet.
- zweet, altijd en overal als je ook maar iets beweegt.
- in de auto stappen die 100 graden is voor de airco op gang is.
- te lang licht 's avonds, doe maar rond een uur of 9 donker.
- wielrenners inderdaad.
- harde muziek in de buurt.
- heet.
- zweten.
- stinkende, luidruchtige mensen.
- als je in de natuur wandelt en je staat 1 seconde stil word je aangevallen door muggen.
- mieren
- werken op school kantoor waar het 30 graden of meer is

Ik zou nog toevoegen dat paarden dan ineens ook f*cking goor zijn met al die zweet, geur bij stallen uitmesten is zo heftig dat ik moet kokhalzen bij de gedachte alleen al, en laat nou het dragen van rijlaarzen/rijbroeken/caps ook flink bijdragen aan het puntje "zweet" :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:56

Zomerhater meld zich!
Mijn zomerdepressie is weer even op het hoogtepunt...bijna de langste dag, dan gaat het weer de goede kant op... Alles boven de 20 graden is voor mij veel te warm, alles daaronder is goed, alles onder het vriespunt is goddelijk *\o/*

Ik ben allergisch voor UVstraling dus kan me niet luchtig kleden nu, moet mijn speciale uvwerende kleding aan die nogal warm is, anders staat mijn huid in brand en word ik hondsberoerd. Hoe vaak mensen me vragen of ik het niet warm heb met die kleding is echt niet meer te tellen. Sta je daar met een rood bezweet hoofd in een halve burka, en zelfs dan gaat er geen lichtje bij mensen branden dat je dat wellicht niet voor de lol doet |o |o "Heb je het niet warm zo?" Neeee joh, ik sta voor de lol half dood te gaan in dit weer...
Afgezien van het feit dat ik dus enorm beperkt word met dit weer en slecht functioneer, is vooral dat onbegrip mijn grootste ergenis. Je mag er niet over klagen (terwijl ik dus de rest van het jaar juist nooit klaag) want het IS zo lekker! Nou voor mij dus zeker niet, ik vind migraine en overal pijn niet zo'n feest eigenlijk. Mijn humeur is nu echt op een dieptepunt en soms word ik haast agressief van al dat onbegrip van anderen...

Beste investering ooit is mijn airco. Die staat nu 24/7 aan (lang leve zonnepanelen) en daardoor kan ik thuis tenminste nog een beetje half functioneren. Ook al is het daar ook warmer dan ik prettig vind (nu 21 graden, dan zweet ik me dus al kapot), dat valt gewoon onder onprettig en daar valt wel mee te leven. Nu buiten komen moet ik wel vanwege m'n dochter en werk, maar anders zou ik dus echt m'n huis niet uitkomen nu...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:37

Ik heb ook een hekel aan deze bloedhitte! Je kan je geen eens fatsoenlijk aan kleden.

Zit meest binnen, hetzelfde als het de hele dag plenst eigenlijk.

Mn gras is ook geel verdord, paardenweides al kaal..stof..
Met insecten valt het gelukkig mee door de wind.

Ideaal is 20 graden. Dan kun je nog wat doen en jezelf fatsoenlijk aan kleden.
Al dat bloot hoeft vanaf een bepaalde leeftijd voor mij niet zo meer namelijk.